westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88892
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:44

Om er nog even een ander Fjord met zadel tegenaan te smijten:
viewtopic.php?f=62&t=450109
En weer dat zinnetje waar ik me zo giga aan erger Afbeelding

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:52

MDLCP schreef:
Dit verschilt per model maar het meeste van veelzijdigheid en dressuur komt uit duitsland en engeland.
Natuurlijk worden onze zadels niet uit kinderarbeid gemaakt, dat kan ik je 200 % garanderen.

dit was een antwoord op mijn vraag aan zm.

voor de mensen die beweren dat ze zadels uit kinderarbeid landen halen...dit is dus een voorbeeld dat mensen zo maar wat blerren ipv goed te informeren


Als je (net als wij) bij de KvK ingeschreven staat met een omschrijving die iets met zadels te doen heeft, krijg je al snel wekelijks e-mail uit India, Pakistan,China, etc. Daar zitten ook die "Duitse en Engelse" veelzijdigheid en dresuur zadels en natuurlijk de westernzadels bij.

Even rekenen:
Vrijwel iedere winkel (ook ZM; laat je niets wijsmaken) heeft een inkoopprijs die +/- 50% is van de verkoopprijs. Het absolute marge bedrag op een zadel van € 2000 verkoop, is weliswaar groter, maar de omzet in stuks is veelal kleiner. ZM's marge is absoluut gezien kleiner, maar daar zetten ze meer zadels voor weg.

We geven ZM het voordeel van de twijfel en gaan uit van een marge voor ZM van niet 50% maar van 33% (is dus op een zadel van € 300 een marge van € 100. Minder kan niet, want ook zijn personeel kost NL uurloon en ook zijn winkel kost NL stroom, telefoon, magazijnkosten etc etc. EN mijneer ZM moet zelf ook eten.

Aan een ZM zadel van € 300 zit dus een inkoopprijs van € 200. Laten we voor grondstoffen (leer, boom, stijgbeugels) € 100 nemen en aan overige kosten (transport, fabriekskosten en tel maar op) € 50 dan zit ik op een uurloon van € 25 BRUTO (ALS .... je zo;n zadel in 2 uur in elkaar kunt zetten ?!?) . M.a.w. deze zadels KUNNEN van zijn lang zal ze leven niet uit Duitsland / England komen want daar is de slavernij al in 1700 afgeschaft.

MVG Louis

Kyran
Berichten: 65
Geregistreerd: 13-07-05

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:55

@ Sugarmiss: het lijkt idd te klemmen, maar dat doet het niet.
het ligt daar nog lekker nieuw te wezen op een nieuw pad.
en daar bij zijn schouders zit nog wat van dat blubbervet.

ik heb het niet op de bonnefooi er op gelegd, maar keurig laten controleren door onze instructrice (en ja die heeft daar echt kijk op).

het zadel ligt ondertussen al beter aan de voorkant.

en mijn zadel kun je niet vergelijken met het zadel op de Fjord op de foto die je geplaatst hebt.

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:26

nou ik ben dus 1 keer bij zadelmarkt geweest, omdat ik niet het budget had voor een nieuw zadel en toch een zadel wou. (stronteigenwijs)
het paste het eerste half jaar goed, daarna begon het te klapperen en reed ik er al haast niet meer mee.(gebruikte nog speciaal bontje)
na driekwart jaar niet meer gebruikt, omdat ik er dus achterkwam dat de kussen volledig "leeggelopen" waren, was een en al plat en scheef :S arm paard van mij.
de beugelriemen waren van een stuk beter kwaliteit als het zadel.
gelijk in de kliko gegooid.
en nu na sparen een barefoot gekocht.

en ik heb de westernzadels gezien, en ik heb daar niet zo'n verstand van, maar die zadel zagen er niet uit! en de hoofdstellen waren keihard.

dus spaar liever voordat je aan zadelmarkt begin. (mijn ervaringen)
en die poos zonder zadel rijden is nog goed voor je evenwicht ook

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 00:55

Ha ik heb vandaag een goede daad gedaan!!!!!

Een kennis van mij heeft dus vorig jaar een ZM-zadel gekocht. Nu was ze hier op zich wel tevreden over, maar toen ik haar vertelde dat de kwaliteit niet je van het is twijfelde ze wel. Nu heb ik bij Monique een paar 2e hands zadels opgehaald, om te passen. De eerste die ik pakte "zoog" als het ware op de blote rug vast. Hij lag gelijk goed. Voor de zekerheid Ab ook nog even laten kijken, en die deelde mijn mening. Ze heeft er een uur mee gereden in de les en Wiebus liep veel ontspannener dan normaal met haar eigen ZM (of eigenlijk zou het SM moeten zijn...).
Nu heeft ze dus een Circle Y reiner. Echt een heel fijn zadel, ik heb er zelf even op gezeten en het zat gelijk lekker (en ik ben zeer kritisch!!!).
Wiebus blij, vrouwtje blij, en ik ook omdat ik nu zeker weet dat ze veilig op pad gaat met haar paard.

DubbelFun

Berichten: 88892
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:53

Kyran schreef:
en mijn zadel kun je niet vergelijken met het zadel op de Fjord op de foto die je geplaatst hebt.
Weet ik, juist daarom heb ik hem geplaatst, zodat je goed het verschil kon zien

crazycactus schreef:
.... en Wiebus liep veel ontspannener dan normaal met haar eigen ZM (of eigenlijk zou het SM moeten zijn...).
.
Je begrijpt dat ik met deze vergelijking niet blij ben

@Sablou: ik had al eerder een vergelijkend rekensommetje gemaakt en kwam ongeveer op hetzelfde uit, maar ik dacht van ...laat maar...

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:17

Als je (net als wij) bij de KvK ingeschreven staat met een omschrijving die iets met zadels te doen heeft, krijg je al snel wekelijks e-mail uit India, Pakistan,China, etc. Daar zitten ook die "Duitse en Engelse" veelzijdigheid en dresuur zadels en natuurlijk de westernzadels bij.

Even rekenen:
Vrijwel iedere winkel (ook ZM; laat je niets wijsmaken) heeft een inkoopprijs die +/- 50% is van de verkoopprijs. Het absolute marge bedrag op een zadel van € 2000 verkoop, is weliswaar groter, maar de omzet in stuks is veelal kleiner. ZM's marge is absoluut gezien kleiner, maar daar zetten ze meer zadels voor weg.

We geven ZM het voordeel van de twijfel en gaan uit van een marge voor ZM van niet 50% maar van 33% (is dus op een zadel van € 300 een marge van € 100. Minder kan niet, want ook zijn personeel kost NL uurloon en ook zijn winkel kost NL stroom, telefoon, magazijnkosten etc etc. EN mijneer ZM moet zelf ook eten.

Aan een ZM zadel van € 300 zit dus een inkoopprijs van € 200. Laten we voor grondstoffen (leer, boom, stijgbeugels) € 100 nemen en aan overige kosten (transport, fabriekskosten en tel maar op) € 50 dan zit ik op een uurloon van € 25 BRUTO (ALS .... je zo;n zadel in 2 uur in elkaar kunt zetten ?!?) . M.a.w. deze zadels KUNNEN van zijn lang zal ze leven niet uit Duitsland / England komen want daar is de slavernij al in 1700 afgeschaft.

MVG Louis[/quote]

Hallo

Het zou allemaal wel zo zijn.ik ben het nu een beetje zat.
ik wilde het voor me zelf ff weten of het echt geen kinderarbeid is daar ben ik heel erg op tegen.(wie niet).
nogmaals heb ik zelf GEEN zadel van zm.
maar bedankt voor je uitleg.
vraag me alleen af waarom het allemaal op deze manier moet.
zoals ik al zij zm bestaat nog steeds dus de zaken lopen goed?.


groetjes marije

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:30

De ZM heeft inmiddels een paar filialen, en als je er ander spullen dan zadels vandaan haalt, kan het allemaal zoveel kwaad niet (voor je paard dan). Ik vraag me af hoeveel zadels ze verkopen, en hoeveel dekens/hoofdstellen/ ander klein goed.

En Marije, als je het nu al zat bent, wat denk je hoe zat anderen moeten zijn als ze de Zadelmarktvraag voor de 1000ste keer zien langskomen?

Cowgirl

Berichten: 23769
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:34

Ik denk dat zadelmarkt in deze tijd hele goede zaken doen.

mensen hebben op dit moment maar weinig te besteden dus een goedkoop zadel is dan mooi meegenomen.

De zaken zullen dus goed lopen.....of dat ook voor de paarden geld is een 2e.
die foto's op de site maken me nou niet echt blij.

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:19

ik ben zelf niet zo vaak op bokt het is dat duke me er over vertelde.
maar heb er al spijt van dat ik ben gaan kijken.
maar goed.
zullen we dan maar zeggen dat we er een beetje uit zijn gekomen.haha.
en het nu gezellig houden.
het is niet zo dat ik jullie niet wil begrijpen ik vond alleen dat je niet
zo over de zm kan praten.
ook al hebben ze slechte spullen.
je kan mensen wel waarschuwen maar dat kan ook op een andere manier....en ja dat kan echt.voordat iemand weet zeg dat het niet kan.
kortom het is niet verstandig om een zadel te halen bij zm.
en die mensen die er wel een zadel hebben gehaald die wel goed zit hebben geluk.

zullen we het daar maar op houden.

groetjes marije

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:22

En Marije, als je het nu al zat bent, wat denk je hoe zat anderen moeten zijn als ze de Zadelmarktvraag voor de 1000ste keer zien langskomen?[/quote]


word het dan niet tijd om er over op te houden.en niet meer op z'n onderwerp te reageren...

een idee...

groetjes marije

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:23

Maar je hoeft het niet te lezen
Dan sla je het topic gewoon over

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:25

haha ja oke dat kan ook.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 23:26

Ik denk dat het zoveelste ZM topic nu wel weer uit gegeten is.

Er blijven voor- en tegenstanders. Ik doe deze op slot, als mensen graag de verschillende kwaliteiten van zadels willen bespreken kunnen ze daar een nieuw topic voor openen. Ik zal dit topic in mijn favoriten zetten en dan verwijs ik elk nieuw topic over ZM naar dit topic met een slot.
Elke discussie over ZM zal naar mijn mening ongeveer als dit topic verlopen.

Zadelmarkt heeft nog meer spullen dan zadels en gelukkig voor hen gaan die zaken ondanks alle negatieve publiciteit goed.