wrangler kruipt omhoog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

wrangler kruipt omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 20:07

hoi,

probleempje; mijn wrangles kruipt tijdens het rijden omhoog waardoor hij strak in mij liezen komt te zitten en ik me openrijd, iemand tips?

Hij is opzich de goede maat, maar is iets aan de kleine kant aan het worden. misschien dat het daaraan ligt? (hoewel hij het ook al deed toen ik hem net had..)

misty2

Berichten: 44
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:17

Hoi

Wat dacht je van een wrangler van strechts !

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:35

Ik heb dat probleem dus al jaren en niet alleen met wranglers, al dan niet stretch.. Huilen

Ik heb nu een paar Steed Ridings Jeans (Kreamer) en ik moet zeggen dat gaat redelijk. Alleen in galop kruipen ze nog omhoog Verward Ondanks dat ze ZEER strak om mijn laarzen heen zitten. Zal wel aan mij liggen dus.

Die 'engelsen' waren nog niet zo gek toen ze de rijbroek uitvonden... Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 22:31

Slapen
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 19-02-02 23:56, in het totaal 2 keer bewerkt

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 22:32

ik heb ook altijd ondergoed met pijpjes anders schuren m'n liezen open door de randjes..misschien een gevoelig huidje?? Verward

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 22:34

mm, volgens mij heb ik wel een cowboy cut.. das toch zo een die je koopt met een stuk karton om het wranglerlogo op je broek met een lasso gooiende cowboy erop??

nouja, die heb ik dus. bij steco gekocht..

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 22:42

Zou het kunnen komen omdat ie juist te los zit... Ik heb nl. nooit last van m'n broeken, welk merk dan ook, maar ik draag meestal vrij strakke spijkerbroeken. Niet echt kei strak (behalve als ik weer eens aangekomen ben Haha! ) Ik kan er goed in rijden en m'n benen buigen enzo, maar ze zitten glad om m'n bovenbenen, dus is er, denk ik tenminste, minder ruimte om te schuiven of op te kruipen. 't Is maar een ideetje...
~Francis~

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 22:47

die van mij zit ook best strak (zeker als ik op m'n paardje zit, als ik loop valt t wel mee), dus ik denk niet dat dat het kan zijn...

maar in ieder geval bedankt!

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 22:51

Ik heb alles al geprobeerd, strak en wijder. Maar alles schuift... Huilen

Misschien dat ik eens een stukje elastiek er-onder maak *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 23:11

Kan je niet net als bij een jophurbroek (zo´n echte engelse rijbroek) met breed elastiek een soort bandje onder je voeten maken.
Hij blijft dan altijd naar beneden.
Als je het met kleine steekjes en de goede kleur garen vast naait in de binnenkant van je broekspijp valt het ook niet op.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 00:13

Wat ook een oplossing kan zijn is iets wat iemand heb zien doen op een wedstijd: 'engelse' paardrijbroek onder chaps. Je hebt tegenwoordig zelfs rijbroeken met een 'spijkerbroekprint', en als je daar een stel 'werkchaps' over heen draagt zie je d'r niks van... (Wel chaps aanhouden als je van je paard komt, óf spijkerbroek mee naar stal, rijbroek in cowboylaarzen staat volgens mij niet echt charmant Tong uitsteken )

~Francis~

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 10:17

Ik draag tijdens het rijden altijd stretch spijkerbroeken, vind het sowieso al prettig dat ik dan alle kanten op kan bewegen. De fijnste broek voor het rijden vind ik tot nu toe het merk Garcia, te koop bij van Bree.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 13:41

Stretch Rules!
Er is eerder een topicje hieraan gewijd....

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 14:18

Voor langere ritten draag ik ook een gewone rijbroek met chaps. Zomer's offer ik me op (soms tot bloedens toe Misselijk ) en draag een spijkerbroek.
Die Blaze, hij is erg druk met het bewerken van zijn eigen antwoorden. Maakt me wel nieuwsgierig wat hij nou eerst bedoelde Haha!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:18

Ha Frederique,
Zou het misschien kunnen dat je te veel met je benen klemt?Hierdoor kruipen broekspijpen ook naar boven. Daar had ik in het begin ook last van, maar sinds ik mijn benen los laat hangen niet meer.

Groetjes!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:06

Ik rij met levi's 501 model maar wel stretch of course. Dat zijn echt fijne spijkerbroeken om mee te rijden. Ik rij mezelf ook niet open.