[WN] Gaat westernrijden en mennen samen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shikoba

Gaat westernrijden en mennen samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 13:54

Misschien een hele domme vraag, maarrr:

Zijn er hier mensen die met 1 paard mennen én western rijden.

Ik heb het idee dat mensen die mennen meestal ook Engels rijden, of let ik nou helemaal niet op? Bloos

EmmaK

Re: Gaat westernrijden en mennen samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:07

hallo, ik heb een tinkermerrie waar ik western mee rijd en die ook een paar keer voor kar geweest is en dat gaat super goed!!!Ik heb haar mee naar de stage en die mensen wonen vlakbij het bos en gaan we daar wel eens met de kar heen, ze vind het heel erg leuk

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:37

Ik denk als je de druk op het bit een beetje aanpast dat het prima samen te doen is. In amerika doen ze ook pleasure driving met quarters ed. dus waarom niet?

Shikoba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 16:41

Bedankt voor de reacties, ik vroeg het me gewoon af, omdat ik eigenlijk nog nooit de echt "westerngefokte" paardjes voor een karretje heb zien staan (Quarters, Paints en Appaloosa's bijvoorbeeld). Tong uitsteken

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:37

Ken je Silvester?
Hij heeft zich aardig bewezen in de westernsport.

Maar hij loopt ook al vanaf z'n 3e jaar in het tuig en doet dit nog steeds regelmatig. (hij is nu 20)

Het gaat dus prima samen.

bianca5055

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:01

Dat gaat prima samen.
Ik start met mijn haflinger merrie reining maar heb afgelopen pasen ook eens meegedaan aan een oefenmarathon.
Dit hadden we nog nooit gedaan en we werden toch nog 7de van de 10. Dus dat is een aardig bewijs dat het goed samen gaat.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:09

ik zou ooit nog wel eens willen ringrijden met Dana dat lijkt me leuk

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:21

nou wij hebben ook een tinker en die wrod voor de kar . maar onder het zadel western bereden. en nog een paint maar ook western gereden dus niet iedereen denk ik voor de wagen en engels. maar er zijn wel veel mensen die dat wel doen. Haha!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:02

mijn fjord wordt nu nog engels gereden, en loopt voor de wagen. Binnekort komt er een westernzadel bij voor het relaxte buitenrijden met een lang teugeltje. Dit is natuurlijk niet te vergelijken met de echte westernruiters, maar hij doet het goed.

Wel merk ik dat hij de dag na de wagen altijd even wat stugger is in het begin, dus ik zou hem bijvoorbeeld niet inspannen voor ik een dressuurwedstrijd heb.

Groetjes carolien

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:35

Als ik lees dat één van de manieren van reining is dat een paard nooit in stellig loopt (gebogen) maar altijd rechtuit, lijkt me de kombinatie van western en voor de kar dus een hele goeie Knipoog

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:48

Het westernrijden en mennen ging bij ons ook altijd prima samen.
Er was maar 1 probleem, mijn man en ik hadden niet altijd dezelfde termen die we gebruikten.
Zo zei hij meestal whoooo als hij wilde dat het paard wat rustiger ging lopen en haar gerust wilde stellen maar je kunt het wel raden..........................whoa is gewoon stop , en wel nu,onmiddelijk en direct.
Dat ging toch wat minder goed vanuit draf met een marathonwagen erachter. Zorgde soms voor wat hilariteit in de menles Clown Clown Haha! Haha! .
Maar verder ging het prima.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:52

hahaha, dat zal wel een grappig gezicht geweest zijn ja..... Bleef ie nog wel op de bok zitten?

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:36

Sugarmiss ,ECHT mennen is niet alleen rechtuit ,wij rijden tijdens de les in de manege wel degelijk met stelling buiging ,daar kan een reining paard nog wat van leren Knipoog Als je bv alleen maar reining rijd met je paard is mennen juist een andere leuke optie om je paard ook eens niet alleen rechtop te laten lopen en lekker te laten buigen etc!
dus in dat opzicht heb je zeker gelijk! Haha!
of heb ik het nu helemaal verkeerd gelezen Bloos

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:38

Sugarmiss schreef:
Als ik lees dat één van de manieren van reining is dat een paard nooit in stellig loopt (gebogen) maar altijd rechtuit, lijkt me de kombinatie van western en voor de kar dus een hele goeie Knipoog

een paard moet toch in de reining wel buigen????

hoe kun je anders een spin maken, dat ga je toch ook eerst met buiging op een cirkel oefenen?

en een paard wat voor de kar loopt maakt wel weer hele andere spieren aan.......

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:54

Ehhh bij spinnen is het juist de bedoeling dat ie zijn romp recht houdt, anders draait ie niet mooi.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 21:51

oh nou ja als jij dat denkt......

tsja mijn mening is dat als je de spin gaat oefenen je wel buiging gat vragen dan zou een reining paard dus ookzo stijf als een hark moeten zijn....

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:53

Jaahaa maar de essensie van een spin is toch dat ie zijn romp recht houdt. Dat er veel buigwerk bij komt kijken snap ik ook wel hoor.....Als een paard te rond wordt draait de achterhand weg.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 23:46