Wie wil er nog naar amerika?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Wie wil er nog naar amerika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 22:23

Ik las een berichtje in de duitse Quarter Horse Journal van januari (met een hele mooie hengstenspecial als bijlage). De redactie had een email ontvangen van een amerikaanse ranch met het volgende verzoek:

Wanted: Horsenanny for Steamboat Springs, Colorado

a horse-nanny to help us handle, groom and train our 30 Tennessee Walking Horses, spend a season in North America's Rocky Mountains.
We provide room/board, a Jeep and plenty of free time to explore the High Country on horseback.
Send inquiries and applications to gaitedranch@aol.com

Ik heb het een beetje samengevat, maar je hoeft er niet special het boekje voor te kopen want heel veel meer stond er niet bij.
Ik denk niet dat ze het erg zullen vinden als er ook wat nederlandse gegadigden zich zullen melden.
Voor de duidelijkheid, ik weet niets af van de betrouwbaarheid van deze informatie, daar moet je zelf achteraan.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 23:37

weet je voor hoelang het is?
lijkt me wel wat voor een maand of 3.

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 10:29

Ik zou hier inderdaad heel voorzichtig mee zijn. Waarom vragen ze iemand van het continent ipv 'gewoon' een amerikaan??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 10:47

Ik heb me eens laten vertellen dat men in de States over het algemeen het het gemiddelde niveau van de ruiters in Europa beter vindt. We hebben een andere werkmentaliteit, en een andere omgang met paarden. Bovendien staan de Amerikanen wel open voor een "exchange student". Het lijkt me een enige ervaring. Maar inderdaad, koop meteen een retourtje, en beslis vooraf dat je, als het niets mocht zijn, meteen weer opstapt.

En misschien is het wel een handige manier om een ruitervakantie aan te prijzen en moet je nog geld meenemen ook? (Net als met het werken op de Dude ranches, daar betaal je toch ook voor? )

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 11:14

Dit is legitiem, maar wel al verouderde informatie. De bedoeling is dat je daar tennesseewalking horses gaat trainen, dus niet lang leve de lol. Enige voorkennis van twh, en hun gang is een vereiste. Voor de verdere rest is het hemel op aarde. Het is een heel vriendelijke man, met een groot huis en een appartement boven de garage. Hij is een gedeelte van de tijd in co. en de rest van de tijd in frankrijk. Ik weet dat hij immiddels dat huis verkocht heeft, en op een ander stuk land een huis wil laten bouwen, dus ik weet niet of het aanbod nog geld. Ik denk het wel, aangezien hij veel paarden heeft, en ze dus niet allemaal zelf kan verzorgen. Mocht je echt serieus zijn, neem dan contact met mij op, dan zal ik hem nog eens een keer benaderen.
karin