[WN] cap????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sultje

cap????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:28

Koe ook wij als westernruiters zijn nu verplicht om een veiligheidscap te dragen tijdens de lessen Huilen ja ja ik weet ook wel dat dat nu eenmaal veiliger is voor je zelf dus ik begrijp ook wel dat het moet.maaaaar is er nou echt niks anders dan een cap?? iets dat je dan onder je petje of hoed kan dragen?wat dan ook geld als veiligheids cap?en anders zit er niets anders op dan een cap te kopen het is tenslotte voor je eigen veiligheid(maar ik vind het zo lelijk ja een deuk in je hoofd ook nou ja Frusty

CowgirlStore

Re: cap????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:37

Bij onze rijvereniging is de cap ook bij de westernlessen verplicht. Dit heeft te maken met de aansprakelijkheid en verzekering van de vereniging. Logisch lijkt me. Aangezien iedereen er dus mee rijd, valt het niet meer op dat het "lelijk" is en ik heb er persoonlijk ook niet veel moeite mee.
Mocht je het echt "lelijk" vinden dat bestaan er ook hoeden met een soort veiligheidshelm eronder. Maar die zijn nogal duur heb ik begrepen.

ZipNRascal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:16

Er bestaan inderdaad hoeden met een veiligheidshelm eronder, en die zijn ook goedgekeurd. Zelf moet ik toegeven dat ik bijna nooit met cap rij Bloos alleen als we naar buiten gaan. Maarja, aan het einde van dit jaar word mijn paard ingereden dus dan zal ik er ook aan moeten geloven Haha! heb er zelfs al eentje kado gekregen voor afgelopen kerst *lol* Pling

sultje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:29

oh weet iemand ook waar je die veiligheidshelm kan kopen?en evt de prijs? Geld, geld!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:55

Wat je zelf ook al zegt: Met cap is veiliger, kan je cap beter een stootje krijgen dan jou hoofd Knipoog Maar heel veel mensen rijden met cap, dus zo erg valt het op laatst ook niet meer op...
Anders doe je toch gewoon een fietshelm of motor/brommerhelm op? Haha! Als je die mooier vind?

ZipNRascal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:09

sultje schreef:
oh weet iemand ook waar je die veiligheidshelm kan kopen?en evt de prijs? Geld, geld!

bij arthur's western store, en de losse helm kost €39.95
staat op hun website onder "hoeden" Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:44

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:53

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:03

Ik vind het belachelijk dat mensen geen cap dragen omdat ze western rijden. Ik rij western, en gewoon braaf met cap, net als ik deed toen ik engels reed.
Met western kan je er net zo goed aflazeren.
Begrijp me niet verkeerd, een ieder moet voor zich weten wat ie doet, maar kom niet met het argument: Ik rij zonder cap want ik rij western

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:13

Ik rijd ook bijna altijd met cap. Op een gegeven moment wil ik een paard ook zonder cap kunnen rijden, puur voor het gevoel en het vertrouwen, aangezien ik op een wedstrijd ook zonder cap moet starten. Dan moet het vertrouwen er wel zijn, maargoed, dat moet uiteraard groeien Lachen

sultje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 20:59

ho ho ik zeg ook niet dat ik geen cap draag want ik rij western!!!!maar ik vraag (vroeg) me dus af of er ook een ander mogelijkheid was.natuurlijk ga ik een cap dragen omdat dat veiliger is maar een cap hoort echt bij de engelse ruiters net zo dat een cowboyhoed bij de western uitrusting hoort dus vandaar dat ik vroeg of er ook andere mogelijk heden waren en bedankt die genen die mij even een link hebben gegeven en ik zal dat even rustig bekijken of het wat is super Haha! Koe

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:04

Ik bEn eEn v@n dIe mEn$eN DiE MeE$T@L Z0NdEr ©@p rIjDt. Ik kRiJg eR H00fDpIjN V@N. o0k v@n mIjN H0Ed 0P \/\/E$TrIjDeN Tr0u\/\/En$. m@@R [b]HeLeM@@l $@vE I$ hEt nIeT.[/b] dU$ iK HeB Me v00RgEn0mEn @L$ iK 0p vReEmDe p@@RdEn $T@P I.I.G. \/\/eL EeN ©@P Te dR@GeN. vErDeR HeB Ik z0'N P0TjE D@T In eEn (Gr0tErE M@@t) H0Ed gEdRuKt k@n \/\/0RdEn. Tj@... d@t i$ E©Ht gEeN VeIlIg dInG. aL$JuH V@Lt hEbJuH De r@nD InJuH $©HeDeL $t@@N, oF D\/\/@R$ d00RjUh $©hEdEl hEeN MeT EeN BeEtJe pE©H.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:36

sultje schreef:
een cap hoort echt bij de engelse ruiters

Is dat zo? Wat heeft bijvoorbeeld Anky op haar hoofd tijdens een wedstrijd? (oh verrek dat is een hoed) Haha! Knipoog Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:43

sultje schreef:
ho ho ik zeg ook niet dat ik geen cap draag want ik rij western!!!!

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt, maar het wordt wel gezegt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:04

Het wordt tijd voor veiligheids westernhoeden en veiligheidsdresuurhoedjes, denk ik!