Ik heb twee weken geleden een topic gestart over anabole steroiden gebruik bij paarden omdat mijn lieve Indy helaas ernstig ziek is geworden. Ik zou iedereen op de hoogte houden hoe eea is gegaan en hoe het nu met hem gaat.....
Ten eerste wilde ik iedereen bedanken voor de lieve mailtjes, doet ons erg goed en houd ons op de been, want zwaar is het wel!
Wat is er nu aan de hand:
Indy werd opgenomen met koliekachtig beeld en een hartslag van 230
! nog steeds onbegrijpelijk dat hij dat overleefd heeft....want dat is normaal tussen de 25 en 40.....Na uitgebreid onderzoek blijkt Indy een ernstige hartafwijking te hebben die heeeeel waarschijnlijk door anabole steroiden komt in verleden.....aan onomstotelijk bewijs wordt hard gewerkt, maar het bewijs zal zeker komen als Indy ooit zal overlijden; ik hoop dat dat nog even duurt
Het spreekt voor zich dat ik er alles aan gaan doen om erachter te komen wie dit op zijn geweten heeft
en daar ook werk van te maken
dit soort gedrag mag niet onbestraft blijven
Indy moet nu nog twee weken in Utrecht blijven en mag dan waarschijnlijk mee naar huis, maar dan begint een lange weg.....
Complete boxrust en iedere dag proberen wat te stappen en dat heel langzaam op te bouwen op geleide van de hartslag, dus stethoscoopje aangeschaft om meneer zijn hartslag te tellen
We hopen dat zijn hart nog goed genoeg is zodat hij hopelijk in later stadium nog redelijk kan functioneren in de wei zodat hij in ieder geval een paardwaardig leven kan hebben.....echter een lekkere buitenrit met mijn schatje zit er waarschijnlijk niet/nooit meer in.......
...dat doet zeer...arme diertje is pas 6
Maar goed we blijven hopen en ik en de artsen gaan er alles aan doen om hem zo goed mogelijk op de been te krijgen......
Ik houd jullie op de hoogte; mochten er mensen zijn die ook een paard met een hartprobleem hebben dan zou ik graag met hun in contact komen...ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn en of er nog tips zijn waar men mij mee kan helpen........
Nogmaals bedankt voor alle steun
liefs
Ingrid en Indy
hierbij een foto van mijn schatje in het ziekenhuis ....... Frusterend hoor...ziet er springlevend uit , prachtig paard van 6...alleen een zwaar gehandicapt hart............

) En hoop echt dat deze knul weer een beetje een normaal leven kan gaan leiden, net als de rest van zijn familie. Het is diep en diep triest wat er met hem gebeurt is en ik hoop echt dat we de daders kunnen aanpakken. Hier fokken wij onze paarden niet voor!!!!
)
en met mij gelukkig meerdere mensen zoals blijkt uit dit forum 
mijn hemel wat kun je daar allemaal niet gewoon online bestellen.........diep triest