[WN] Nieuws over mijn zieke Indy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ibo

Nieuws over mijn zieke Indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 23:42

Hallo Allemaal,

Ik heb twee weken geleden een topic gestart over anabole steroiden gebruik bij paarden omdat mijn lieve Indy helaas ernstig ziek is geworden. Ik zou iedereen op de hoogte houden hoe eea is gegaan en hoe het nu met hem gaat.....
Ten eerste wilde ik iedereen bedanken voor de lieve mailtjes, doet ons erg goed en houd ons op de been, want zwaar is het wel! Verdrietig Huilen

Wat is er nu aan de hand:
Indy werd opgenomen met koliekachtig beeld en een hartslag van 230 Ziek ! nog steeds onbegrijpelijk dat hij dat overleefd heeft....want dat is normaal tussen de 25 en 40.....
Na uitgebreid onderzoek blijkt Indy een ernstige hartafwijking te hebben die heeeeel waarschijnlijk door anabole steroiden komt in verleden.....aan onomstotelijk bewijs wordt hard gewerkt, maar het bewijs zal zeker komen als Indy ooit zal overlijden; ik hoop dat dat nog even duurt Verdrietig
Het spreekt voor zich dat ik er alles aan gaan doen om erachter te komen wie dit op zijn geweten heeft Stoom uit je oren en daar ook werk van te maken Hamer dit soort gedrag mag niet onbestraft blijven Whoosh!

Indy moet nu nog twee weken in Utrecht blijven en mag dan waarschijnlijk mee naar huis, maar dan begint een lange weg.....
Complete boxrust en iedere dag proberen wat te stappen en dat heel langzaam op te bouwen op geleide van de hartslag, dus stethoscoopje aangeschaft om meneer zijn hartslag te tellen Ach gut

We hopen dat zijn hart nog goed genoeg is zodat hij hopelijk in later stadium nog redelijk kan functioneren in de wei zodat hij in ieder geval een paardwaardig leven kan hebben.....echter een lekkere buitenrit met mijn schatje zit er waarschijnlijk niet/nooit meer in....... ...dat doet zeer...arme diertje is pas 6 Verdrietig

Maar goed we blijven hopen en ik en de artsen gaan er alles aan doen om hem zo goed mogelijk op de been te krijgen......

Ik houd jullie op de hoogte; mochten er mensen zijn die ook een paard met een hartprobleem hebben dan zou ik graag met hun in contact komen...ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn en of er nog tips zijn waar men mij mee kan helpen........

Nogmaals bedankt voor alle steun OK dan!

liefs
Ingrid en Indy

hierbij een foto van mijn schatje in het ziekenhuis ....... Frusterend hoor...ziet er springlevend uit , prachtig paard van 6...alleen een zwaar gehandicapt hart............ Huilen
Afbeelding
Afbeelding

Vera

Re: Nieuws over mijn zieke Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:55

Jemig wat een rotverhaal. je kunt je het niet voorstellen als je hem daar zo ziet staan Ach gut
Hij ziet er inderdaad prachtig en gezond uit. Verdrietig

Ik ben blij dat je ons op de hoogte houdt en ik hoop echt voor hem dat hij strakjes lekker de wei in kan want dat is toch wel het minste wat hij verdient.
Heel veel strerkte Ach gut

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:51

Jeetje zeg, dat is schrikken. Wat erg! Ik wens jou en Indy ontzettend veel sterkte en heel veel succes met het opsporen van deze 'dader'. Maak er inderdaad werk van, zoiets hoeft niet onbestraft te blijven.
Sterkte Ach gut

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:58

jeetje zeg dat is niet niks heel veel sterkte

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:42

Idd heel veel sterkte en succes en ik hoop dat jullie nog lang samen kunnen zijn.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:54

Dag Ingrid,

Met afschuw, heb ik het verhaal gevolgd hierop op bokt.
De gedachten gang om überhaupt paarden te voorzien van het genoemde middel, gaat er bij ons in zijn geheel niet in.
Onze paarden lopen allemaal op hooi, water en biks. Het enige waar zij aan verslaafd zijn, zijn de wortels en appels die zij daarbij tussendoor krijgen.
Stel nou dat deze waarheid aan het licht komen zal, dus bewezen zou worden dat jou paard dit echt gehad heeft. Dan zou ik best willen weten, welke zich met een kronkel ik de kop hebbende, persoon en of personen hier hebben achter gezeten of misschien het verkeerd te hebben voorgeschreven.
Als lid van diverse verenigingen en paarden liefhebber, zal ik jou dan persoonlijk komen bijstaan, in de op te richten schandpaal.
Als bestuurder, zal ik er een persoonlijk punt van gaan maken, om de op schrift staande punten omtrent verboden middelen, zodanig kracht bij te zetten, dat deze ook eens gecontroleerd worden, binnen de sport.
Voorts weet ik dat dit een behoorlijke financiële inpakt zal hebben, op een show of een reguliere wedstrijd.
Dus zal er ook over gaan nadenken, om mijn eventuele sponsor gelden, voor dit soort van doelstellingen beschikbaar te stellen.
Voorts hoop ik dat het een incident is, met jou paard, maar heb het mijn vervolgens wel vaker af gevraagd, waar wij staan in het Nederlandse op dit gebied.
Dapper vind ik het, dat je de publiciteit hierover niet schuwt, maar goed, ik zelf weet nu ook niet wat voor een weerstand ik oproep, met het schrijven van deze reactie.
Als het bewijs daar is, kan je op mijn rekenen.

Groeten Peter Vet.

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:00

Wat erg allemaal zeg! Ik wist niet dat het zulke ernstige gevolgen kon hebben, sterker nog ik dacht dat het veelvuldig gebruikt werd in Amerika bij de Halter paarden... Ben ik toch weer wat wijzer. Ik vind de gevolgen echt vreselijk voor je en voor hem ook, hij is trouwens prachtig!

Sterkte! Groetjes Debbie...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:50

Meid wat fijn dat hij er doorgekomen is. En wat rot dat zo'n jong paard niets meer kan.

Anabolen worden in Nederland en in Duitsland nog volop gegeven. Dat heb ik je ook al gePBT. Maar bij deze nog een keer een waarschuwing: Toen B'elanna heel slap was nadat ze enkele weken erg ziek is geweest van een virusinfectie, is mij van diverse kanten aangeboden haar "snel weer op de been te helpen met anabolen". Ik heb dit geweigerd gelukkig. Ik kan iedereen -zeker met dit voorbeeld waar het helemaal mis is gegaan- aanraden hier niet eens over te denken! Het is echt gevaarlijk spul.

Verder ga ik met PeterV mee. Die heeft al prachtig verwoord wat ik denk.

En geef Indy namens mij een geweldig grote wortel Ach gut

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:23

Nou Peter, ik sluit me helemaal bij je aan hoor. Echt waanzin vind ik het om paarden (of welke andere dieren dan ook) met dat soort zooi vol te spuiten...
In hoeverre het in de Nederlandse westernsport gedaan wordt weet ik niet, ik hoop dat het meevalt en dat dit een incident is, maar in andere takken is het, zeker wanneer je op een bepaald niveau komt, helaas meer dan 'een enkel incident'.

Ik heb zelf een dierenarts al eens met een hondenfokker horen overleggen over in te spuiten anabolen om de hond beter op de heupen te krijgen. De hond had een slechte HD uitslag en er werd besloten haar in te spuiten met anabolen om de spieren rond de heupen 'strakker' te maken, zodat de benen strakker in de kom getrokken zouden worden, wat een betere HD uitslag tot gevolg heeft. Deze hond moest en fokteef worden...
Men schrok behoorlijk toen ze in de gaten kregen dat ik het gesprek gehoord had en er werd een beetje lacherig over gedaan en weggewuifd als 'een idee' en 'stelt niks voor hoor', maar feit is wel dat de dierenarts in kwestie (een érg goed bekendstaand arts waar mensen vanuit heel nederland naar toe komen voor HD foto's) zijn volle medewerking hieraan verleende...
Zolang er dus nog op 'legale' manier met deze troep gewerkt kan worden zal het uitbannen er van een utopie blijven ben ik bang.

Als vereniging kun je het verbieden, maar dan zal er beter/vaker/in meer gevallen op gecontroleerd moeten worden. In de jaren dat ik show heb ik meer dan eens het vermoeden gehad dat paarden 'iets' gehad hadden (en dan voornl. tranquilizers) en ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat er ook maar 1 paard gecontroleerd werd.

Ingrid, ik wens je veel sterkte, kracht en vechtlust toe en hoop dat Indy nog een hele poos bij je kan blijven.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:34

Ik sluit me bij alle reacties aan (maar dat wist je al Knipoog ) En hoop echt dat deze knul weer een beetje een normaal leven kan gaan leiden, net als de rest van zijn familie. Het is diep en diep triest wat er met hem gebeurt is en ik hoop echt dat we de daders kunnen aanpakken. Hier fokken wij onze paarden niet voor!!!!

Donjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:25

Hallo,
Wat een enorm aangrijpend verslag. Ook hier leven we met je mee en duimen we voor jullie.
Heel veel sterkte!

Donjaja.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:45

Hoi Ingrid,
Ook van mijn kant wens ik je heel veel sterkte toe.

Verder ben ik het helemaal met PeterV en Francis eens.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:09

Misschien een hele stomme vraag, maar wat doen ze bij mensen als die door anabolen hartproblemen hebben??Neem aan dat daar al meer ervaringen mee zijn in de sportwereld. Natuurlijk weet ik dat een paard anders in elkaar zit, maar van alles leer je. Ik vraag me ook af, hoelang het nog duurt voordat we bij onze geliefde huisdieren zouden kunnen transplanteren, of zeg ik dan iets vreselijks stoms. Ik las dat we meer van onze dieren houden en dat snap ik, dus het lijkt me dat we daar ook steeds verder in gaan en mensen hebben er ook vaak baat bij. Ik bedoel dit serieus, dus ga nu alsjeblieft niet rot doen tegen me, ik zit er gewoon over na te denken en me kwaad te maken, vooral omdat ie ook nog zo jong is.

iig heel veel sterkte en hou ons op de hoogte, want ik ben benieuwd wat er allemaal aan het licht gaat komen nu, dit kon weleens politiek worden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 08:17

Ik denk dat dat transplanteren misschien wel wordt gedaan, maar dan in uSA, maar daar doen ze nog meer dingen, zoals schoonheidsoperaties bij Arabieren (de huh de paardjes dan he Clown )

Er staat mij ook iets bij dat er bij mensen ook dit soort problemen kunnen ontstaan.

ibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 10:07

Hallo Peter,

Citaat:
Als bestuurder, zal ik er een persoonlijk punt van gaan maken, om de op schrift staande punten omtrent verboden middelen, zodanig kracht bij te zetten, dat deze ook eens gecontroleerd worden, binnen de sport.
Voorts weet ik dat dit een behoorlijke financiële inpakt zal hebben, op een show of een reguliere wedstrijd.
Dus zal er ook over gaan nadenken, om mijn eventuele sponsor gelden, voor dit soort van doelstellingen beschikbaar te stellen.

Dat is een heel goed streven! Onderzoek van mijn kant bij diverse verenigingen waaronder de KNHS naar het doen van onderzoek etc, waren erg teleurstellend. Oke, we hebben een mooi reglement, maar wat heb je daaraan als je het nooit onderzoekt? Helaas hebben mensen (sommige gelukkig, heb er vertrouwen in dat het merendeel wel goed bezig is) die AS en andere troep gebruiken altijd die stok achter de deur nodig, al zullen er ook mensen zijn die steeds sluwer worden.... Ik ben ervan, overtuigd dat het doen van AS onderzoeken op wedstrijden niet alleen een professionalisering van de westernsport met zich meebrengt (geldt natuurlijk ook dressuur etc) maar vooral ook meer garantie voor een gezond paardenleven. Ik blijf een enorme dierenfreak en het belang van de dieren wordt mijns inziens nog te vaak vergeten. Mocht je hulp nodig hebben: ik heb een heeeel sterk vermoeden dat de faculteit in Utrecht wel een handje wil en kan helpen!

Citaat:
Voorts hoop ik dat het een incident is, met jou paard, maar heb het mijn vervolgens wel vaker af gevraagd, waar wij staan in het Nederlandse op dit gebied.

Ik hoop het ook, maar uit de vele anonieme reacties kan ik helaas opmaken dat er meer dingen gebeuren die het paardendaglicht niet kunnen verdragen........ Huilen

Citaat:
Dapper vind ik het, dat je de publiciteit hierover niet schuwt, maar goed, ik zelf weet nu ook niet wat voor een weerstand ik oproep, met het schrijven van deze reactie.
Als het bewijs daar is, kan je op mijn rekenen.

Wederom Dank je wel! Het is inderdaad niet makkelijk, maar laat mij niet intimideren door wie dan ook...... Mochten er mensen zijn die jou als bestuurder hierop terugfluiten of wat dan ook; dan zegt dat mijns inziens meer over de westernport in negatieve zin in Nederland dan over jouw integere bedoelingen! Gelukkig zijn er meer mensen zoals jij die hun hart op de juiste plaats hebben en met de nodige moed mij steunen op diverse vlakken. Ook zijn dat mensen op diverse niveau's binnen en buiten de westernsport en dat doet mij ontzettend goed! Laten we ervoor gaan dat we met zijn allen Indy's lijden niet ongemerkt voorbij laten gaan, maar het als doel zien dit nooit meer voor te laten komen en de westernsport weer zuiver te krijgen.....

Heel veel Dank, geeft ons weer kracht om door te gaan.....

liefs

Ingrid en Indy

ibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 10:09

Citaat:
Ik kan iedereen -zeker met dit voorbeeld waar het helemaal mis is gegaan- aanraden hier niet eens over te denken! Het is echt gevaarlijk spul.

Verder ga ik met PeterV mee. Die heeft al prachtig verwoord wat ik denk.

En geef Indy namens mij een geweldig grote wortel Ach gut

Dank je wel! En die wortel krijgt ie van me Knipoog

ibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 10:12

Citaat:
Zolang er dus nog op 'legale' manier met deze troep gewerkt kan worden zal het uitbannen er van een utopie blijven ben ik bang.

Als vereniging kun je het verbieden, maar dan zal er beter/vaker/in meer gevallen op gecontroleerd moeten worden. In de jaren dat ik show heb ik meer dan eens het vermoeden gehad dat paarden 'iets' gehad hadden (en dan voornl. tranquilizers) en ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat er ook maar 1 paard gecontroleerd werd.

Ingrid, ik wens je veel sterkte, kracht en vechtlust toe en hoop dat Indy nog een hele poos bij je kan blijven.

Hallo Francis, wat een afschuwelijk verhaal over die honden.....weer een bevestiging hoe ziek zelfs soms de dierenartsen kunnen zijn puur uit ego en geldbelang......

Ben het met je eens dat we moeten gaan voor meer controle.....
Bedankt voor je steun!

ibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 10:19

Citaat:
Misschien een hele stomme vraag, maar wat doen ze bij mensen als die door anabolen hartproblemen hebben??Neem aan dat daar al meer ervaringen mee zijn in de sportwereld. Natuurlijk weet ik dat een paard anders in elkaar zit, maar van alles leer je. Ik vraag me ook af, hoelang het nog duurt voordat we bij onze geliefde huisdieren zouden kunnen transplanteren, of zeg ik dan iets vreselijks stoms. Ik las dat we meer van onze dieren houden en dat snap ik, dus het lijkt me dat we daar ook steeds verder in gaan en mensen hebben er ook vaak baat bij. Ik bedoel dit serieus, dus ga nu alsjeblieft niet rot doen tegen me, ik zit er gewoon over na te denken en me kwaad te maken, vooral omdat ie ook nog zo jong is.

Helemaal geen stomme vraag hoor, juist goed dat je het vraagt! Helaas kunnen ze ook weinig bij mensen en deze problemen. Het fijne weet ik er nog niet van, maar harttransplantaties bij paarden bestaan niet bij mijn weten....wel worden er wel hartklepoperaties gedaan bij paarden. Helaas is zijn hart zo afwijkend dat een pacemaker en hertklepoperaties geen zin hebben....ik ga ervoor hem zo goed te revalideren dat hij een eerlijke kans krijgt langzaam zijn hart weer te belasten en dan maar hopen dat het allemaal niet zo erg is als de artsen vermoeden Knipoog Verdrietig

Citaat:
iig heel veel sterkte en hou ons op de hoogte, want ik ben benieuwd wat er allemaal aan het licht gaat komen nu, dit kon weleens politiek worden!

Ik houd je op de hoogte, net als iedereen, via bokt, het blijkt weer hoe krachtig en geweldig ditt soort forums werken! En inderdaad dit gaat (ooit) politiek worden, ik ga er in ieder geval voor Haha! en met mij gelukkig meerdere mensen zoals blijkt uit dit forum OK dan! Pling

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:14

Ook van onze kant wil ik jullie heel veel sterkte wensen!!

Ik kan werkelijk met mijn pet niet bij wat er allemaal is gebeurd, voor Indy is het nog het ergst, ik blijf met jou hopen dat je veel geluk en mazzel krijgt met het revalideren van hem. Soms heb je wat mazzel in het leven nodig en soms gebeuren er dingen in het leven wat artsen niet kunnen verklaren omdat het medisch niet mogelijk zou zijn. Het is jou en Indy gegund!!

Een lichtje wat ik wel wil opschijnen is dat ik me afvraag of degene die het spul heeft gebruikt op de hoogte was van de gevolgen?! Door het openbaar te maken ben ik alleen maar blij, je bereikt er mensen mee en ik hoop dat je er hiermee ook wat mensen behoed om het te gaan gebruiken!

Heel veel succes en sterkte.......ik hoop dat je van ons ook een wortel wil geven Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:59

Ods schreef:
Een lichtje wat ik wel wil opschijnen is dat ik me afvraag of degene die het spul heeft gebruikt op de hoogte was van de gevolgen?! Door het openbaar te maken ben ik alleen maar blij, je bereikt er mensen mee en ik hoop dat je er hiermee ook wat mensen behoed om het te gaan gebruiken!

Als dat diegene niet al bij voorbaat op de hoogte was, was het een nog grotere hork dan dat ik em nu al vind... In de humane topsport is al zo veel te doen geweest, zoveel topsporters die dood van hun fiets gevallen zijn of wat dan ook, dat volgens mij iedereen wel weet dat het gebruik van AS of andere vergelijkbare middelen niet bepaald gezond is.
Daarnaast mag je er van uit gaan dat iemand die een bepaald middel toedient of toe laat dienen, zich enigzins heeft verdiept in de werking er van, anders zouden ze het middel überhaupt niet toedienen.
'Ik wist het niet' is dus geen excuus in mijn ogen.

ibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 15:19

Ods schreef:
Ook van onze kant wil ik jullie heel veel sterkte wensen!!

Citaat:
Ik kan werkelijk met mijn pet niet bij wat er allemaal is gebeurd, voor Indy is het nog het ergst, ik blijf met jou hopen dat je veel geluk en mazzel krijgt met het revalideren van hem. Soms heb je wat mazzel in het leven nodig en soms gebeuren er dingen in het leven wat artsen niet kunnen verklaren omdat het medisch niet mogelijk zou zijn. Het is jou en Indy gegund!!

Dank je, de wonderen zijn de wereld niet uit!! Is nu mijn nieuwe levensmotto Knipoog
Citaat:

Ik denk inderdaad dat de degene niet volledig heeft beseft wat de gevolgen kunnen zijn...anders doe je zoiets mijn sinziens niet...feit blijft wel dat je als volwassen mensen weet dat het verboden troep is waar je niet opnelijk overpraat...dus ieder weldenkend mesn zou dat als rem moeten zien het te gebruiken.... Ik zie het dan ook als mijn taak door mijn ervaringen kenbaar te maken iedereen te waarschuwen dat dit het risico kan zijn!! En ik merk aan de vele reacties dat men weer even is wakker geschrokken...is het lijden van mijn lieve indy toch niet helemaal voor niets....
Code
Heel veel succes en sterkte.......ik hoop dat je van ons ook een wortel wil geven ;)

Krijgt ie vanavond! Knipoog

ibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 15:23

Citaat:
Als dat diegene niet al bij voorbaat op de hoogte was, was het een nog grotere hork dan dat ik em nu al vind... In de humane topsport is al zo veel te doen geweest, zoveel topsporters die dood van hun fiets gevallen zijn of wat dan ook, dat volgens mij iedereen wel weet dat het gebruik van AS of andere vergelijkbare middelen niet bepaald gezond is.
Daarnaast mag je er van uit gaan dat iemand die een bepaald middel toedient of toe laat dienen, zich enigzins heeft verdiept in de werking er van, anders zouden ze het middel überhaupt niet toedienen.
'Ik wist het niet' is dus geen excuus in mijn ogen.

Sluit ik mij helemaal aan, al verbaasd het mij ten zeerste dat niet iedereen weet hoe schadelijk het is....... Tijdens een onderzoekje op diverse internetsites van amerika waar ze die troep verkopen viel ik ook zowat van mijn stoel af Bloos! mijn hemel wat kun je daar allemaal niet gewoon online bestellen.........diep triest Verdrietig

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:03

Sluit me hierbij aan en wens je heel, heel veel sterkte

Grizzly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:13

Wat een naar verhaal. Ik wens je dan ook heel veel sterkte in deze moeilijke tijd Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:44

Ik vraag mij af of er niet verschillende soorten AS in de handel zijn.

Mijn paard heeft ze ook gehad, is er best van opgeknapt. Ik heb toen zitten spitten op internet en zag dat er verschillende soorten bestaan. Het meeste is bekend voor de humane sport.

Voorts kan ik mij voorstellen dat deze middelen ook op de illegale markt beschikbaar zijn. Zeker gezien het feit waar ze voor worden (mis)bruikt. Je kunt AS in de borst spuiten, dus je hoeft er geen DA voor te zijn, elke leek kan het. Als er verkeerde, slechte of te hoge doses is gebruikt, logisch dat het dan fout gaat. Ik kan mij nl niet voorstellen dat DA's het risico nemen om paarden, en dan wellicht dure sportpaarden, kapot te spuiten. Claimen zijn zo gelegd en een DA zit niet te wachten op het tuchtcollege. Allles wat verkeert gebruikt wordt is schadelijk. Het illegale circuit lijkt mij heel moeilijk te verkennen. Flinke ongure types lopen er in rond, zie maar weer hoe totaal verrot de paardenwereld is.

Huilen voor je mooie paardje, een beauty is het. Wat lief dat je alles probeert hem op de been te houden.