WRAN/DRHA/NQHA??? Welke organisatie zou je lid van worden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

WRAN/DRHA/NQHA??? Welke organisatie zou je lid van worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 13:49

Hi,

Ik wil lid worden van een western-organisatie, ben je namelijk nergens lid van kan je ook geen invloed/inspraak etc uitoefenen. Ik wil wedstrijden gaan rijden, heb een quarter en ben geinteresseerd in reining. Welke organisatie biedt volgens jullie mij het meest. Ik heb hier wat negatieve dingen over de WRAN gelezen. Misschien zijn er ook wat positieve dingen te melden en wat bieden de andere organisaties. Graag jullie reacties!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 17:35

Tsja, voordeel van de WRAN vindt ik dat die er dus is voor alle soorten paarden en vormen van Westernrijden (Soort NHS van de westernsport). DRHA richt zich vooral op reining (spreekt vor zich eigenlijk). DQHA weet ik niet (ik heb geen quarter) of die zich op een speciaal onderdeel richten.
Dus je kunt in princiepe overal terrecht met je quarter. Ik zou alleen ivm wedstrijden wel even navragen hoe dat zit met de punten, welke waar tellen enzo.
Succes!
Viv

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:43

wedstrijden georganiseerd door de DQHA zijn onder auspicien (spelling?) van de AQHA. Je kunt alleen mee doen aan deze wedstrijden als je ook lid bent van de AQHA. Punten die je op deze wedstrijden haalt worden ook officieel in Amerika geregistreerd.
~Francis~

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:52

Zelf ben ik lid van de WRAN omdat mijn wedstrijd pony geen quarter is, en lid van de AQHA omdat ik een jaarling quarter op mijn naam heb staan. Van de NQHA ben ik geen lid, maar wel geabonneerd op hun tijdschrift, maar dat zal wel veranderen wanneer ik met mijn quarter aan het rijden ga.
Het ligt er denk ik aan hoeveel wedstrijden je wilt gaan rijden. Kijk welke wedstrijden je zeker wilt rijden, door wie ze georganiseerd worden en of je dan perse lid moet zijn. Ik denk dat je dan op verschillende lidmaatschappen uit gaat komen. Meestal heb je als lid korting op het inschrijfgeld en krijg je tijdschrift van de betreffende vereniging. Maak een rekensommetje en kijk wat het voordeligste is (hoger inschrijfgeld voor een enkele wedstrijd, of contributie en lager inschrijfgeld als je vaker wedstrijden rijdt).

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

DRHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:16

Semmie,

Mocht je meer informatie over de DRHA willen, stuur me dan even een PBtje, dan kan ik wat meer uitleggen als je wilt (ik doe het secretariaat van de DRHA).

Groetjes, Gisela