Mac schreef: stel nou dat je met dit paard verder gaat fokken. Dan ga je dus met ramshoofden, korte beentjes en rare achterhanden in een rondje zitten fokken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Volgens mij wordt er al genoeg met genoemde kenmerken gefokt? Het is toch zo dat je bij de AQHA mag fokken wat je wilt, erfelijke defecten incluis?
Er zijn er zat met korte pootjes, rare fronten, kromme benen, geen billen, en zelfs ramshoofden. Geen stamboek zo gevarieerd als het aqha, lijkt wel.
Een paard op uiterlijk beoordelen kan ik niet goed, al helemaal niet van een foto (het is maar net hoe hij staat). En ik vind maar heeeel zelden een paard lelijk, maar dat is meer mijn defect 
Deze vind ik gewoon stoer, het lijkt wel een beetje een brumby, maar dan niet uitgehongerd zeg maar. Verder bedoel ik er niks foktechnisch mee...daar waag ik me niet aan.
Zelf heb ik ook gefokt met hoge foundation percentages, omdat het stoere me wat meer aantrekt dan het elegante. Maar je hebt gelijk, het moet wel in verhouding zijn. Als ik zelf fok kijk ik ook anders naar een eventuele hengst, als wanneer ik 'gewoon' een paard zie. Ieder paard heeft wel wat leuks en ik denk niet bij iedere hengst 'ja maar fokken met deze...etc.'. Maar als ik moet kiezen heb ik liever een ramshoofd dan rotte benen bijvoorbeeld.
En king is idd eleganter. Het valt me wel op trouwens, dat de 'oudere' quarters steviger benen hebben dan die spierbundels op satestokjes die je nu wel eens ziet, maar dat kan ik ook verkeerd zien?