Even voor de mod's: ik heb het andere topic gesloten. Dit is het topic wat moet blijven staan aub. Het andere topic was niet volledig genoeg, en dit is het uiteindelijke topic:
Diamond M Ranch
Een actieve vee ranch in het hart van centraal Montana!
Loop mee met de Mosemans voor een familie avontuur gebaseerd op een echte western ervaring.
Nick, Dan en Delores nodigen u uit om deel te nemen aan hun unieke manier van leven.
Diamond M Ranch is een actieve vee ranch waarbij 300 koeien kalveren in de lente. Deze laten we grazen op 10.000 Ha. land in de zomer en in het najaar rijden we ze weer naar huis om zich klaar te maken voor de winter.
U bent uitgenodigd om te observeren of participeren in de dagelijkse activiteiten. Deze kunnen bestaan uit: branden, koeien verplaatsen, hooien of andere ranch gerelateerde activiteiten.
We moedigen u ook aan om eens de historische punten en interessante activiteiten in de omgeving te ontdekken zoals: • Varen door de Missouri rivier. • Eten op de “Charlie Russel Chew-Choo trein. • Eeuwenoude (praktisch onontdekte) steenkunst bewonderen.
Wij willen dat uw beste ervaring hier bij ons op de ranch is. Genietend van het authentieke western leven en paardrijden in alle vrijheid. En omdat we maar een beperkt aantal gasten ontvangen, hebben wij de mogelijkheid om u meer professionele en persoonlijke aandacht te geven.
Uw verblijf bij ons kunt u zo gestructureerd en avontuurvol maken of zo relaxed en ongehaast als u zelf wilt.
De gevorderde ruiters zullen de kwaliteit van onze paarden waarderen en de minder ervaren ruiters zullen worden aangemoedigd om te rijden met onze getrainde paarden en de basis van het western rijden onder de knie te krijgen.
Geniet van je persoonlijke kamer en badkamer. Ook kun je genieten van het geweldige uitzicht op de Moccasin bergen vanuit het pasgebouwde gasthuis.
Kamers in het huis van de Mosemans zijn ook beschikbaar op aanvraag. Hartelijke gerechten worden in het huis van de Mosemans geserveerd en genuttigd in familie sfeer.
Terwijl u op de ranch bent, kunt u een variatie aan activiteiten beleven, er is genoeg om u bezig te houden:
Vee drijven Branden Verzamelen en sorteren van het vee Prachtige ruiterroutes Rodeo’s Vissen Trektochten Varen Boottocht
Interessante historische punten en activiteiten in de omgeving:
Charlie Russell Chew-Choo dinner train Bear Gulch Pictographs Missouri river National Monument Charlie Russell Wildlife Refuge Central Montana Fair and Rodeo Central Montana Museum Charlie Russell Museum Ghost Towns - Kendall/Maiden Giant Springs / Spring Creek Warm Springs / Warm Spring Creek Charlie Russell Stampede Rodeo Harlowton 4th of July Rodeo Roy Rodeo Pine Meadows Golf Course Judith Shadows Golf Course
************************************************* Prijzen excl. ticket: Volwassene: $1.200,-* Kinderen: $1.000,-* (4-12 jaar) Vooruitbetaling: 30% De week loopt van zondag tot zondag. *hier kunnen geen rechten aan ontleend worden
Contactpersoon Amerika: Nick Moseman 1853 Christina West Hilger MT 59451 0041064625569 dmoseman@mtintouch.net
Contactpersoon Nederland: Manon van der Waal Burg. Knappertlaan 96 3117 BC Schiedam 0613072855 0764400@student.hro.nl
Even voor de duidelijkheid: het is dus een vakantie, waarbij je ervoor kan kiezen om mee te helpen op de ranch. Als je daar geen zin in hebt, dan heb je de mogelijkheid om op 10.000 Ha. land te rijden.
Ik heb hier brochures liggen (engelstalig) voor diegene die interesse hebben kunnen me pb-en. (ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk te vertalen, dus je zal veel dezelfde informatie tegenkomen, maar dan in het engels en met foto's)
DubbelFun
Geplaatst: 24-01-05 19:52
Citaat:
Eten op de “Charlie Russel Chew-Choo trein.
Leuk gevonden
mloesj
Geplaatst: 24-01-05 20:02
ziet er heel leuk uit, maar is nog ff sparen
whoopylover
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-05 00:19
Sugarmiss schreef:
Leuk gevonden
Sorry, het is "Eten IN de Charly Russel Chew-Choo trein" en de naam is ook wel grappig idd
Wij hebben daar een van onze paardjes vandaan gehaald. We zijn er dus zelf geweest.
Trouwens 10.000 acres zijn 2500 hectare.
De mensen op deze farm zullen beslist aardige mensen zijn, maar ik vind wel dat je de geintresseerde een duidelijker beeld moet geven van dit deel van Montana. De meeste mensen denken aan mooie bergen veel bos en snelstromende forel riviertjes enzo, als ze aan Montana denken.
Lewistown, en van daaruit heel Montana richting de oostkust voldoen in de verste verte niet aan dit beeld. Het mocassin gebergte kun je zien, maar hoelang moet je rijden om er te komen? Voor de rest bestaat het hele gebied uit great plains voor akkerbouw en veeteelt, meer te vergelijken met north en south dakota.
Een vriendin van ons die in Bozeman woont, maar geboren en getogen is in Lewistown omschrijft dit gebied als volgt: It ain't hell bud you can see it from there
Hilger ligt idd bij Lewistouwn in "de buurt". Het is nog steeds ongeveer een uurtje rijden vanuit daar. Volgens mij ligt Hilger meer ten westen van Lewistouwn (zover ik mij kan herrinneren) Ja, ik weet niet hoe het er daar in de zomermaanden uitziet, ik was er met 1.5 meter sneeuw...en een paar sneeuwstormen...