Welk onderdeel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Welk onderdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-01 06:59

Wat vinden jullie het leukste westernonderdeel en waarom? hoewel ik het nooit gereden heb, lijkt reining mij heel gaaf! Nou jullie..

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 08:26

trail omdat mijn paard en ik wel van wat creatieve "hindernissen" houden. Alleen het hekje moet ik nog goed oefenen want dat maakt ie liever zelf open Haha!

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 09:26

De reining en de cutting...... *LOL*

esther o
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-12-01

favo onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 09:55

Ik vind reining het spectaculairst om naar te kijken. Trail vind ik knap (als 't goed gaat) en pleasure alleen mooi om naar als het nivo hoger is.
Cutting is helemaal geweldig. Hier verveel ik me dus echt geen moment! Je weet nooit hoe het afloopt en als je ziet hoe fel die paarden reageren! Dat hoop ik toch ook nog eens te bereiken!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 12:33

Cutting vind ik mooi om naar te kijken, maar ik denk dat ik het 'eng' zou vinden om zelf te doen. Volgens mij lig ik er zo naast bij die onvoorspelbare wendingen. Haha!

Trail vind ik leuk om te doen, maar Sugar heeft hier niet zoveel geduld voor Huilen

Ik denk dat Sugar een goede 'can chaser' zou zijn, super sprint en bliksemsnel de bochten om. Kwijl

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 17:35

Ik vind meerdere onderdelen erg leuk. Zo vind ik het zelfs leuk om in m'n ape- pakkie in de Halterklasses rond te hobbelen met de Paints....daarnaast vin ik pleasure, trail en horsemanship ook leuk om te doen. Niet echt boeiend om wedstrijdenlang naar te kijken trouwens Haha!
Tja, dan cutting en reining op hoog niveau Kwijl da's werkelijk prachtig, maar om zelf te doen zie ik dat niet zitten. Gaat me te snel allemaal Pling .

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-01 19:40

Cutting lijkt me ook heel gaaf, alleen het wordt een beetje moeilijk omdat te trainen als je geen eigen vee hebt. Mijn Quarter veulen (nouja veulen, ze is inmiddels al weer 20 maanden!) zou daar vast een goede candidaat coor zijn, ze is enorm wendbaar en snel en in haar vader en moederlijn zit een hoop cowsense. Alleen, voor cutting zijn de paarden vaak niet groter dan 14.3 H. (en vaak nog kleiner geloof ik) en aangezien April nu al 14.3 H. is.. tja wat moedermelk al niet doet Haha! (April heeft nl. t/m dat ze een jaar was bij haar moeder gedronken Bloos )

Boeloe

Berichten: 26
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 21:08

pleasure vind ik een beetje saai......
Horsemanship en trail vind ik leuk om zelf te doen alleen niet naar te kijken... Dromen

En cutting Koe en working cowhorse vind ik het allermooiste, maar heb ik zelf nog nooit gedaan..
Reining vind ik ook heel erg mooi, maar heb ik nog nooit goed onder de knie gehad......vooral die slidings lijken mij zo moooooi! Frusty
maar heb al wel op het vorige paardje waar ik dan op reed eengalopswissel gemaakt ook heel erg leuk!
maar goed dat is natuurlijk nog geen echte reining!
groetjes!!!!!!! Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:59

Pleasure Kwijl maar alleen als het echt goed is......
En trail is prachtig, maar ik weet niet of m'n paardje en ik daar genoeg geduld voor hebben.... Volgens Sil komen we er ooit wel, dus ik hoop dat ze gelijk krijgt!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:04

western riding vind ik heel knap. Trail het leukst om te doen. En working cowhorse, barrelrace en reining spectaculair. Ooit was er ook een onderdeel "versatile horse" of zoiets. Vond ik ook erg leuk, daar zit gewoon alles in. Maar dat heb ik al een paar jaar niet meer gezien.

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:45

Om zelf te doen, pleasure, trail, western horsemanship en misschien ooit western riding.
Om te kijken eigenlijk alles wel, kan ook genieten van de halterklasse.
Wij gaan veel in Duitsland kijken en ook in Belgie.
In Duitsland is vooral de trail zeer gediciplineerd, echt een genot om naar te kijken.
Bij de laatste show in Aken, zat het met de cutting echt bomvol. geen plaatsje meer vrij, terwijl die hal heel groot is. Echt een aanrader om daar eens naartoe te gaan!!

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 00:11

Ik vindt het enorm knap als iemand western riding netjes voor elkaar krijgt, en zo ook een goed uitgevoerde trail, maar het nadeel aan trail vind ik dat wanneer er aan gemodderd wordt dat het dan erg lang duurt en saai is om naar te kijken. Maar dat is eigenlijk wel met alle onderdelen. Goede proef is een lust voor het oog, echt geknoei verveeld al snel (foutjes mogen natuurlijk).
Om te doen vindt ik horsemanship leuk, pleasure ook wel, en de rest ben ik nog niet aan toe gekomen op een wedstrijd. Tijdens het oefenen maken de galopwissels, de spins en de speedcontrol het wel leuk. Het sluipt er dus toch in dat je op die reining gaat oefenen, dus wie weet...ooit nog eens.