westernrijden met een wat zwaardere pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 14:41

Hoi Hoi
Ik rijd nu ongeveer een half jaartje met mijn pony (kruising welsh cob/new forest) western en het gaat heel lekker. Nu zei laatst iemand dat ik nooit verder kan komen omdat ze te zwaar gebouwd is! Volgens mij is dit onzin! wat vinden jullie? ik zou het leuk vinden om in contact te komen met mensen die net als mij begonnen zijn met western rijden, en eerst dressuur hebben gereden, en nu niks anders meer willen!!!Of gewoon mensen die het gezellig vinden om over het westernrijden enz. te kletsen!!!


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:01

Welkom Alayda..

Zoveel mensen, zoveel meningen. Af en toe eenzijdig en eigengereid, maar meestal vriendelijk en ondersteunend Knipoog

Er zijn hier heel veel mensen die rijden op de 'western' manier -met allerlei soorten paarden- sommigen rijden wedstrijden anderen alleen recreatief.

Ook ik heb een aantal jaren terug de 'overstap' naar het western gemaakt en zou niet anders meer willen.

Volgens mij zit je hier wel goed.. Haha!

De 'western' moddie.. Pling

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:13

Hir ben je aan het goede adres om over westernrijden te kletsen. Heb je ook een foto van je pony om te plaatsen, ben nl nogal nieuwsgierig aangelegd Haha! .

Niets zo charmant als een paard in her land.

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:49

Hai,
Ik rij nu ongeveer een jaar western en wil nooit meer terug naar het engels rijden. Ik heb het nog wel eens geprobeerd, maar het is gewoon niks meer voor mij.
Ik ben dus helemaal verkocht aan het westernen!!! Haha!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 19:14

Hoi ik rijd western met mijn haflinger en ik ben mijn fjord aan het inrijden.
Beetje tegenslagen met trainers maar we houden vol. Ik wil ook eigenlijk niks anders meer.
Alhoewel een keertje springen op zijn tijd wel leuk zou zijn Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 09:43

J ekunt prima met een wat zwaarder gebouwdw pony western rijden,ik heb zelf zo'n twee jaar fanatiek western gereden met mijn haflinger elke week les en zeker drie tot vier keer in de week trainen,hij begon zelfs al slidingstops te maken nog niet super groot natuurlijk ,de grootste was een metertje,en ik moet zeggen dat het western me echt veel beter bevalt dan het engels,maar dat komd ook omdat mijn haf het engels rijden helemaal niks vond,lekker aan de lange teugel lopen gaat bij hem echt veel beter,
Helaas les ik nu niet meer met hem omdat we er vorig jaar achter zijn gekomen dat ie o.c.d.heeft in de sprong,knie en kogelgewrichten van beide achterbenen,wat echt heel erg weinig voorkomd bij haflingers,maar helaas ik heb hem net weer uitgezocht(haha) is altijd het geval bij mij,zo hebben we ook nog een hond met van alles en nog wat.
Maar goed,je kunt dus best met jou pony western rijden je moet alleen niet verwachten dat hij in alle onderdelen super goed mee kan lopen,maar ze kunnen meer dan je denkt daar ben ik zelf wel achter gekomen.

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 19:53

He ALAYDA!
Hoessie?
Ik vind dat het dikke onzin is.
Zelf heb ik ook een vriendin met een wat zwaardere pony.(rijdt ook western!)
Ze had 'm zelf opgeleid en het gaat nu hartstikke goed! Dus gewoon doorgaan!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 09:19

Je kunt prima western rijden met een wat zwaarder gebouwde pony (niet verwarren met te dikke pony).
Ik rij zelf western met een fjordje en dat gaat perfect. Sommige oefeningen hebben ze wat meer moeite mee door de bouw, maar door goed losrijden en de juiste training kom je een heel eind.
Heeeelll veel succes!
Viv

PS: ik heb ook altijd engels gereden en rij nu een jaartje ofzo western (half jaar fanatiek en sinds 2 maanden wekelijks priveles) maar kan beide rijden en vindt beide nog steeds leuk maar western paardvriendelijker. Ik sping ook nog steeds en ga volgend jaar weer aangespannen rijden. Veelzeidigheid houdt het leven spannend, hihihi.
Haha!

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 17:01

Hoi!!!
Bedankt voor al jullie leuke reacties!!!:)
Ik ga van het voorjaar beginnen met wedstrijdjes. Nu kan ik bijna niet oefenen omdat de bak bij ons zowat een zwembad is geworden....
Maar..we zetten door en misschien tot volgend jaar op een wedstrijd!!!
(ik hoop het)

Doeg!!!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Alayda op 2001-12-01 17:02 ]</font>

Dutchy
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:51

ik heb zelf ook een anglo-arabier en ik rij er ook western mee en dat gaat ook super goed ik mag niks te klagen hebben. en hier voor heb ik een welsh-arabier gehad en dat ging ook heel goed maar ik werd er te groot voor . MAAR HET KAN HEEL GOED HOOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fantast en 5 bezoekers