Hoezo patriotisch??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:16

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*


Talanta
Berichten: 161
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: ede / lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:58

HH..

T'iamor mon duschi cé³´ une fiesta cabello! Mucha gente amor mon cabello.
( espa񯬠)

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:14

Carys:
Citaat:
Eet jij vlaggetjes... Blijven die niet erg plakken onderweg naar beneden?


haha...tuurlijk niet, het eten van vlaggetjes is net zo onzinnig als die hele flag law Knipoog

En de plee van jos 'rules'! Trouwens alles bij jos is gezellig gemaakt met us stuff....cool! Cool

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:46

quote: "....is net zo onzinnig als die hele flag law"

's lands wijs, 's lands eer.....

laten we respect houden voor de gebruiken van een ander land en er niet de draak mee steken als we eenmaal weten hoe het hoort. Wel zo beschaafd...

En Jos, dat betekent niet dat je nu meteen alles moet gaan oververven hoor! Maar ik hoop dat je even aan me denk als je de volgende keer de kwast pakt om iets in de verf te zetten...En dan hoop ik dat je het NIET in de vorm van een Amerikaanse vlag doet.
Maar iedereen moet het zelf weten hoor. Net als boeren tijdens het eten. Wat hier dus "not done" is, en in Japan als een comliment wordt beschouwd. Maar reken maar dat je rare reacties krijgt in Nederland als je dat in een 5 sterren restaurant doet....
Maar ga je gang. That's what we call FREEDOM...

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 00:59

Citaat:
laten we respect houden voor de gebruiken van een ander land en er niet de draak mee steken als we eenmaal weten hoe het hoort. Wel zo beschaafd...


heeft niet met respect maar met nationalisme te maken... ik respecteer al mijn americaanse vrienden Lovers

Ik ben ook niet dol op ons koningshuis, van mij mogen ze gaan...... maar ik hoor van ze te houden want het is een gebruik van mijn land..... ben ik nu onbeschaafd?

Huilen Wheeeeheeeeh.... ik wil ook een alex en maxima barbypop van de blokker! Party!!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 08:48

Ik denk toch echt dat je eerst hier maar eens moet komen kijken.
Veel is er bij mij geverfd in de kleur en de vorm van de Amerikaanse vlag. Maar dat wil zeker niet zeggen dat ik GEEN respect heb voor die vlag of voor dat land.
Respect hebben voor iets of iemand zit in je zelf. En ik weet van mezelf dat dat bij mij van binnen goed zit.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:27

.....Respect kun je niet afdwingen met regels.....
Misselijk

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:37

Ik denk dat het totaal niets met geen respect voor een vlag te maken heeft, maar meer met waardering. De vlag heeft nou eenmaal aantrekkingskracht op mensen en de een wat meer dan de ander. Dat er regels zijn omtrent een vlag en zijn gebruik dat weten we allemaal, maar heb je wel eens om je heen gekeken en gezien hoe de nederlandse vlag `misbruikt`wordt. De meeste weten niet eens de regels van de vlag in eigen land, laat staan die van een ander land. En daarbij, wij zijn nou eenmaal hollanders, wij staan bekent om ons nuchtere gedrag. Laten we dat dan in ere houden. Zijn we allemaal tevreden. Haha!

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:47

wat een reactie`s zeg!
over het feit wat we nu wel of niet met een buitenlandse vlag en/of kleuren mogen doen.
weet je ik heb borden en mokken met de kleuren van de amerikaanse vlag,glazen met de duitse,belgische
vlag er op,(bierglazen),soms draag ik rood wit blaauw, en zie ik sterren,mag dat!!!???

respect hebben voor elkaars land,gewoontes,culturen,waar heb ik dat nog meer gehoord???topics als amerika under attack????

Joegeslavie?slavia?tjechie?moldavie?tjetjenie?
pakistan?india?indonesie?afghanistan?

we kunnen toch nog wel doorgaan met opnoemen van redenen van respect?

ikzelf toon respect met het maken van een buitenlandse vlag,op wat voor matriaal dan ook,of wat er op zou kunnen lijken qua kleur en uiterlijk.
daarmee geef ik uiting van mijn band met die cultuur, dat land, die mensen.

groetjes

Rinus.

_________________
westernworld countrywestern van hoed tot hoef

http://www.westernwereld.nl westernworld@westernwereld.nl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: westernworld op 2001-12-03 09:49 ]</font>

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:52

Ik kom zeker bij je kijken Jos, dat heb ik toch al eerder gezegd? Ik geloof het best dat je respect hebt voor de vlag en voor het land en de mensen waar het voor staat. Maar toch nog een klein vraagje, en daar gaat het eigenlijk om, en antwoord heel eerlijk: zou je het weer doen nu je dit weet?

En Sprite: die Maxima poppen zijn net zo fout als alle merchandise waar de Amerikaanse vlag op gekwakt werd en nog op gekwakt wordt na de aanslagen in Amerika van 11 September.

De Amerikaanse vlag (of een vlag van een ieder welk land) is het eerste wat door de overwinnaar van een oorlog gehesen wordt in het geval van een overwinning, en de vlag van de tegenstander is het eerste wat door de overwinnaar neergehaald wordt in het geval van een nederlaag. Dat is door de geschiedenis zo gegroeid. Vroeger groepeerden de soldaten zich tijdens een veldslag altijd om de vlag. Om de vlag te beschermen. Viel de vlaggedrager, stond er meteen iemand in de plaats om de vlag over te nemen. De vlaggedrager was ook het mikpunkt van de scherpschutters. Je bent wel gek als je dan vrijwillig de vlag overneemt. En toch deden de mensen het. Waarom? Omdat de vlag zo belangrijk was. Zagen soldaten de vlag naar voren gaan dan werd er aangevallen. Trok de vlag zich terug , trokken ook de soldaten zich terug. Viel de vlag, dan was de veldslag verloren. Een vlag van een land is meer dan het vertoon van Nationalisme. Er zit een heel verhaal achter. Het is geschiedenis. De hele Amerikaanse flag law is geschiedenis, net als de vorm en de kleuren van de vlag.

Neem nu de aanslagen in New York. Van alle foto's die er gemaakt zijn van de aanslag zelf en de puinhopen erna, zijn twee foto's me nog het meest bijgebleven. De foto dat vliegtuig nummer twee zich in de tweede toren boorde, en de toch heel opmerkelijke foto van de brandweermannen op de puinhopen, tussen de rookwolken, met de Amerikaanse vlag. Als mensen kwaad zijn op een land ( neem nu Amerika) is de vlag van het land naast een pop van Reagan, Clinton of Bush, het eerste wat ze tijdens een demonstratie in de fik steken. Je ziet het vaak genoeg op TV. Heel veel mensen weten niets van die flag law af, en ze doen het toch instinctief. Waarom? Omdat het een symbool is van dat land. "The flag represents a living country and is itself considered a living thing."
Raak je de vlag, dan raak je het land. En zo denken er heel veel.

In dit geval is het gebruik van de Amerikaanse vlag positief bedoelt. Maar kan daarom nog wel wat minder geslaagd uitpakken.

Just my humble opinion.

Cassidy.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:57

Ja cassidy.
Ik zie niets fout in wat ik doe.
(en ik denk de Amerikanen ook niet)

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:52

Okay cassidy, effe sereneus dan maar Knipoog

Ik schreef eerder dat ik die hele flag law onzinnig vind.... dat had ik beter anders kunnen formuleren, want dat is niet helemaal waar natuurlijk.
De flag law bestaat om mensen, die de vlag symbolisch misbruiken en daarmee america ernstig beledigen, aan te kunnen pakken.

Wat ik wel onzinnig vind is het letterlijk nemen van deze flag law met betrekking tot een item dat helemaal niet is bedoeld om america te beledigen. Eerder zelfs het tegenover gestelde namelijk uit liefde voor america. Zoals bij dit zadel duidelijk het geval is.

Je zegt zelf: 'In dit geval is het gebruik van de Amerikaanse vlag positief bedoelt. Maar kan daarom nog wel wat minder geslaagd uitpakken. Just my humble opinion.'

Het wel of niet geslaagd uitpakken van het gebruik van de vlag is een kwestie van smaak en smaken verschillen. Als jij nooit zo'n zadel zou kopen of een us flag op je box schildert vanwege de flag law is dat jouw persoonlijke mening.... prima, niks mis mee.... maar je kunt niet verwachten dat jos nu al haar potten rode, witte en blauwe verf aan de chemokar mee gaat geven.

Het is namelijk niet aan jouw om hier een oordeel over te vellen, als america een probleem heeft met de vlaggenkunst van jos, zijn ze capabel genoeg om haar zelf aan te klagen. Persoonlijk denk ik dat iedere americaan die bij jos langs zou gaan, het juist te gek zou vinden.

Stel je voor dat je in america bv een stoeterij van friezen zou bezoeken en je zou daar overal de nederlandse vlag geschilderd zien.... ik zou me juist trots voelen en helemaal niet beledigd... en jij?

Zelfde geld voor de alex en max poppen, ze zijn niet bedoeld als belediging, en ook al getuigen ze misschien van slechte smaak, ze zijn niet 'fout'.
En waarom je de 11de september er steeds bij haalt, snap ik werkelijk niet, dit heeft er volgens mij niets mee te maken.

Cassidy, ik weet dat je het goed bedoeld en ik hou wel van een discussietje op z'n tijd, dus blijf vooral je meningen posten Lachen maar als je zo vreselijk serieus blijft doen zal ik mijn best blijven doen om je aan het lachen te maken.... dus kijk uit Knipoog Haha!

En omdat ik er trots op ben dat mijn paardje americaans bloed heeft (ook al komt ie uit belgie *LOL* ) schilder ik het komend voorjaar ook een us flag op zijn box... en niemand die me daar van af brengt Vork

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 18:05

Sprite, Yo Girl! Haha!

Ik vind dit de grappigste discussie van de afgelopen tijd *LOL*

Jos, hoe moet dat nou met al je potten betonverf Clown . Schilderen!

Cassidy, Als je bij Jos op stal komt word je spontaan vrolijk van al die kleuren, wat wil je nu nog meer? Haha!
Ik ben het helemaal met Sprite eens:
elke Amerikaan die daar op stal komt zal stijl achterover vallen dan 'zijn' vlag daar in dat verre Beets zo ge-eerd wordt Kwijl

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers