Sleezy zit waardeloos, tips gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Sleezy zit waardeloos, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 23:45

Aangezien ik m'n paardje net geschoren heb, heb ik voor haar een sleezy gekocht. Het ding zit echter waardeloos. Ik vind het al een heel karwei om hem over haar hoofd te trekken en te zorgen dat de gaten goed komen. Zij vindt dat iedere dag dus wat minder. Verder trekt de band die achter de voorbenen loopt helemaal naar achter in haar lies met als gevolg dat het hele ding naar achteren trekt en strak komt te staan en dus irriteert bij de ogen.
Ik heb er over lopen denken om er een rits in te zetten en er een borststuk (met stukje tussen de voorbenen door) aan te fabrieken zodat de band niet meer naar achteren kan schuiven.
Voordat ik de schaar zet in een sleezy van € 50 ben ik eerst even op zoek naar wat tips en ervaringen............
Of heeft iemand een patroon van een beter zittend model?

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 00:37

Wij hebben pas voor onze paarden ook sleezy's gekocht en die zitten super. Ze zijn voorzien van een rits en een borststuk dat om een buiksingel gaat. Zo glijden ze dus niet naar achteren. Onderaan het hoofdgedeelte zit een fleece-band, dus lekker zacht om de neus. Daardoor blijven ze ook om het hoofd goed zitten. De prijs was € 49,- , dus net zo duur als die van jou.

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:42

waar je heb hem vandaan? en uit welke stof is hij?? want je hebt daarin zo in lycra en zo precies in duikerspak stof, ...

groeten Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:10

Semmie, het ziet er naar uit dat de Sleezy te groot is voor je paard. Het band om de buik moet op de plek van de singel vastgemaakt worden, en niet verder naar achteren.

Je hebt de sleezy's in maten, welke maat heb jij gekocht?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:20

heb je je paardje net geschoren?
ik heb het nl. ook wel eens gehad .
na een paar weken gingen de haren weer een beetje plat liggen en toen bleef de sleezy wel zitten.

het lijkt wel of de korte stekelhaartjes de sleezy naar achtern werken.

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:38

Wetsernfriek schreef:
waar je heb hem vandaan? en uit welke stof is hij?? want je hebt daarin zo in lycra en zo precies in duikerspak stof, ...

groeten Knipoog


Heb je gepb't (ivm reclame..... Schijnheilig )

DubbelFun

Berichten: 88690
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:40

Als je een sleazy hebt van Lycra zal je paard er weinig aan hebben, want een geschoren paard zal het niet warm krijgen van lycra. Beter neem je er een van fleece.
De betere sleazy's hebben idd een stukje tussen de voorbenen wat vastgemaakt wordt aan de singel, die idd net achter de voorbenen hoort te komen. En met een rits erin, wat het aantrekken idd vergemakkelijkt.

Als je zelf een rits wilt zetten in lycra zou ik je dat sterk afraden, hiervoor heb je nl een speciale steek nodig om ladderen te voorkomen. Niet alle machines kunnen die steek maken.

Hier een voorbeeld van een sleazy's die ik zelf gebruik:
Afbeelding

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 13:35

oh! wat een leuke! maak je die zelf?
wat kost dat? kan ik bestellen?

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 13:40

Sugarmiss, heb je daar een patroon van? Ziet er nl heel goed uit.

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 13:49

@Cassidy: Ik heb maat M maar ik denk wel dak het komt door de suggestie van Jos, M'n paard is nl net een week geleden geschoren.
Dus een paar weekjes wachten dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:01

Wat is het voordeel van een sleazy boven een gewone halsdeken?
Ik dacht altijd dat sleazy's er waren voor het 'afzweten' van paarden Verward

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:06

Semmie schreef:
@Cassidy: Ik heb maat M maar ik denk wel dak het komt door de suggestie van Jos, M'n paard is nl net een week geleden geschoren.
Dus een paar weekjes wachten dus..


Één van onze paarden is twee weken geleden geschoren, maar hij blijft gewoon zitten. Deze sleezy's zijn zo glad, dat ze ook door de korte haren niet gaan 'schuiven'.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:08

Ik zou de sleezy dan idd nog even aflaten, wat moet je dan om doen als het echt heel koud wordt?
En de sleezy's zijn niet voor het afzweten van de paarden, die van lycra en fleece houden het haar op de hals kort. En het voordeel van de sleezy's is dat ze wat beter aansluiten dan een halsdeken, en het paard er wat meer beweging in heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:10

Wat is het voordeel dan van zo'n ding boven een halsdeken? Wat het principe lijkt me hetzelfde, behalve dat dit dan ook nog op het hoofd zit?

DubbelFun

Berichten: 88690
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:12

Tja voordeel... het is Amerikaans he Haha!
Overigens vind ik een sleazy beter aansluiten dan een halsdeken doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:13

Ik zoek nog steeds naar een oplossing om ook de hals kort in het haar te houden zonder dat m'n manen naar de filistijnen gaan Haha! maar dit is het dus ook niet... Jammer...

DubbelFun

Berichten: 88690
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:17

Je hebt ook gewone losse dikkere halsstukken, zoiets bijv.:
Afbeelding
Maar met een Fjord heb je sowieso een probleem met die manen.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:18

Kan je zo'n fleece sleazy gewoon dag en nacht omhouden (je paard dan Bloos hè...)?

DubbelFun

Berichten: 88690
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:31

Als je het doet voor de warmte wel, als je het doet voor het afzweten niet, dan moet ie af als je paard droog is en de sleazy nat Haha!

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:58

Ja je bedoelt dus als je aan het longeren gaat ofzo, dan moet 'ie wel af...

Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:10

Ik krijg er altijd een heel "benauwd" en "claustrofobisch" gevoel van als ik paarden zie met die dingen om. Het ziet er zo "onpaards" uit en ik kan me gewoon niet voorstellen dat de paarden het fijn vinden. Alleen om de haartjes kort te houden ............. mmmm? Nou zijn die sleazys in ieder geval beter dan de "hoods", zo'n verlengstuk van een deken. Dat ziet er helemaal benauwd uit. Maar ja, dat is mijn mening, hoor, respect voor iedereen. Ik zie mijn paardje toch liever zonder zo'n ding en ze mag best wat langere haartjes hebben. Ze wordt er niet minder mooi door. Maar gelukkig heeft zij dan ook niet zo'n hele erge wintervacht. Dat scheelt. Groetjes, Irene

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:29

Ik gebruik die sleezy vooral als ik naar les ben geweest en mn paard de trailer op moet met een nat hoofd, dan blijft ze lekker warm. Heb ook een losse hals maar als ze bukt dan gaat ie open staan en dat heb je met een sleezy niet. Mn paard heeft er absoluut geen moeite mee en steekt zelf dr kop in de sleezy alsof ze wel weet waar ie moet komen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:01

Yup Lachen Ik had eerst ook een sleezy zonder zo'n stukje wat tussen de voorbenen doorgaat, maar bij Bud ging hij ook helemaal naar achter toe, de buiksingel zat op een gegeven moment in zijn lies! Bud is niet geschoren.
Ik heb nu een andere besteld, met ritsje enzo Lachen

moniza

Berichten: 69
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Maarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:28

vraagje: lopen de paarden ook in de wei met een sleezy??
Op de NK heb ik voor het eerst deze ingepakte paarden gezien, maar toen kreeg ik de indruk dat dit werd gedaan om de paarden schoon te houden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:36

Dat is ook de enige reden waarom ik hem gebruikt. Paarden schoonhouden, haren plathouden en de manen plat houden. Lachen
Als het dalijk echt koud wordt, dan heb ik een halsstuk.