Professioneel inrijden paint

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 10:59

Mmm, een ding is wel zeker, je zit erg snel op de kast Haha! Haha! Haha!
Vraag me dan af of dat met de paarden ook zo lekker ontspannen gaat.
Een misverstand is trouwens ook dat duur per definitie goed is.
En waarom ik mijn eigen paard niet inrijd, zie tekst hierboven in vorig bericht.
Ze is al zadelmak en je kunt er al op stappen en draven maar vind het prima om het fijnere werk aan anderen over te laten.
zo beter?

Maar wat doe je zelf zoal in het western gebeuren, rijd je reining, ben je vaak geplaatst, heb je veel ervaring?


sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:14

jouw inschatting is duidelijk niet zo goed want ik zit sneller op een paard dan op de kast, maar goed. Knipoog
Tja wat doe ik zoal in het western gebeuren???
wil je titels, wil je jaartallen, wil tevreden klanten, tja wat wil je eigenlijk?
Nee ik rij geen reining ( behalve het stukje in de versatille, wel eens van gehoord?) ben dan ook pas 1 keer geplaats in de reining op de enige wedstrijd die ik in de reining heb gereden.
Was wel derde in de open reining maar dat zegt niets natuurlijk.
Geplaats ben ik wel vaak, maar gelukkig plaats ik mijzelf niet op een voetstuk!!
Het lijkt mij verstandig dat je je orientatie omtrend de trainings stallen bij mijn collega's verder zet want ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat je een geen enorme bekende bent in het western gebeuren anders had je wel met iets meer respect dit topic gestart en vervolgt!
groeten blue jackeroo stables , sil

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:21

Lisa_pluisje. Ik zie hier niemand op de kast zitten. Ik lees een keurige opsomming van de kosten die je maakt als je het paard van een ander op stal hebt staan ter training. Ik zie ook een hele nette toelichting over de afdrachten (BTW e.d. ) en het netto-bedrag wat overblijft.

Ik zie kortom niets verkeerds aan de reactie van Sil. Ik stel dus voor dat je de tekst nog een keer, met een minder gekleurde bril leest en dan eventueel verder post in dit topic.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:29

oeps

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:40

Citaat:
Een misverstand is trouwens ook dat duur per definitie goed is


Maar denk niet dat het een misverstand dat goedkope trainers ook minder goed werk afleveren... Zoals Sil het al voorrekend, het kan gewoon niet uit, tenminste als je een pro bent.

(Ik ben trouwens inmiddels erg nieuwsgierig naar leeftijd van Lisa_Pluisje...en om wat voor paard het gaat, of heb ik erover heen gelezen??)

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:46

35* 3 kinderen Cool

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:56

nou roos en toch zal ik het moeten doen voor dat geld, moet alleen veeeeel meer uren maken om toch wat meer te kunnen verdienen!
sil

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:58

Ze heeft een chihiuahua hondje met pups, houdt van teddyberen maken, houdt van skaten, heeft een Akhal Teke en een paint, denkt erover om de paint eerder te laten inrijden dan 2 jaar, is dierenarts assitente, heeft een HYPP Quarter gekocht zonder voorkennis en d'r paarden gaan steeds door het lint Knipoog

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:14

whoa vera. je bent je roeping misgelopen
een echt 007 Clown

Sil, de gratis koffie moet in iedergeval schrappen, dan ook nog de uren ,gezellig kontakt' met de klant, want in die tijd had je makkelijk een lesje kunnen geven Geld, geld!
kachel in de kantine kan wel uit, want daar zit je zelf dan toch niet

joh , je spaart zo ................euros uit. Cool Haha! Knipoog

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:17

he jos dit doet mij denken aan een eerder topic " pensionstalling" weet je nog, nou er dus niets veranderd!! haha
gelukkig kunnen we elkaar met tips helpen!!
groeten sil

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:18

Jos schreef:
whoa vera. je bent je roeping misgelopen
een echt 007 Clown

Vera; voor al uw speurwerk Knipoog
Hoef ik geen stallen, bak en weiland voor te hebben. Niet te voeren, uit te mesten of rijden. Geen investeringen en zeurende klanten.....

Gewoon een beetje speuren via de computer op mijn werk Cool
bakken met geld kun je ermee verdienen, hahahaha

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:28

vera schreef:
Ze heeft een chihiuahua hondje met pups, houdt van teddyberen maken, houdt van skaten, heeft een Akhal Teke en een paint, denkt erover om de paint eerder te laten inrijden dan 2 jaar, is dierenarts assitente, heeft een HYPP Quarter gekocht zonder voorkennis en d'r paarden gaan steeds door het lint Knipoog

Woehaaaaahahaha,........En daar word dus ook nog serieus op gereageerd????? Knipoog Clown
Ach ,het is in ieder geval fijn ,dat anderen, dan TS toch even hebben kunnen lezen ,wat het zoal allemaal kost ,om een paard te trainen, want daar zullen wel veeeel meer mensen geen idee van hebben! OK dan!( training is het duurste "stukje" aan een paard!)
Oh ja ,Sil ,wil je deze boekhouder wel?Tis een dure ,hoor!Moet je allemaal weer in de onkosten meeberekenen!
groeten!
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 04-10-04 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

flow1234

Berichten: 645
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: doorwerth {voorheen monique1}

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:28

Ik ken wel iemand die hem aan wil rijden voor 200 euro MAAR DAN WEL MET DE TREKKER. (grapje beetje humor moet kunnen)

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:35

vera schreef:
Ze heeft een chihiuahua hondje met pups, houdt van teddyberen maken, houdt van skaten, heeft een Akhal Teke en een paint, denkt erover om de paint eerder te laten inrijden dan 2 jaar, is dierenarts assitente, heeft een HYPP Quarter gekocht zonder voorkennis en d'r paarden gaan steeds door het lint Knipoog


En ze GOOIT kippen in de stal........wie is er nou agressief Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Ik geloof als ik het zo lees lisa_pluisje dat je idd je roze brilletje af moet zetten..........
Mijn paardje heeft ook een poosje op een trainingsstal gestaan...toen ik haar kocht heb ik dat in gecalculeerd (wat een rot woord) en geloof mij dat was echt een stukje duurder dan bij Sil ......dus sil is echt super goedkoop...mijn paardje werd niet eens buitengezet .....(kwam wel elke dag de staluit hoor Schijnheilig ).......en ja gaat er dan echt geen bij je branden dat er bijna niemand het met jou eens is.......

groetjes Charita

hmmmmm Denk zelfs dat als ik weer een trainingsstal zoek ik idd Sil even ga bellen....dus eigenlijk BEDANKT lisa_pluisje OK dan!

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:38

Volgens mij is de boodschap nu wel overgekomen. Zullen we het dus weer uitsluitend gaan hebben over kosten training e.d.?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:39

Ik ga ook voor DA assitente studeren! Je kunt er een Paint, Akhal Teke en een Quarter op nahouden!
ZIjn niet de goedkoopste rassen in aanschaf.....
Maarja, dan moet je wel besparen op de training natuurlijk Clown

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:40

Oeps, sorry Anya.......was aan het typen toen jij het berichtje plaatste....zal het niet meer doen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:11

Gosh... Sil, bedankt dat je het zo eens uitzet hoeveel jij nou kwijt bent. Ik vind het aan de ene kant aardig wat, dat was wat ik eerst dacht, als ik ff eerlijk ben. Maar nu je even uitlegt waar al die kosten vandaan komen, is het al een stuk begrijpelijker en redelijker.

@ TS, als je zelf al ervaring hebt met paarden inrijden, en in de westernsport waarom maak je het werk dan niet af? Als je zelf een paard inrijdt, kan je hem precies volgens jouw wensen trainen en hem zo africhten als jij dat wilt. Hangt er gewoon vanaf waar je prioriteiten liggen, en wat je uiteindelijk met het dier wilt bereiken Lachen

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:40

Ik snap niet waarom mensen zo nodig geld willen bezuinigen op de basis. Van een goede basis heb je zo 20 jaar plezier. Kan je ontspannen rijden, misschien westrijden winnen etc. etc. Als je liever geen geld uitgeeft voor die goede basis mag je in een later stadium alsnog gaan betalen hoor; dokters, dierenartsen, chiropractors, fysiotherapeuten en natuurlijk de revalidatie als je bijvoorbeeld samen onder een auto lazert. Het is een tikkie zwart-wit misschien, maar ik vind dit net zo'n soort iets als bij een zadel kopen. Of je koopt een goed zadel op maat en legt er wat meer geld voor neer, of je koopt een zadelmarktje en je kan over een paar jaar je paard naar de manueel tharapeut, fysiotherapeut en kraker sturen. Wat kost er nou eigenlijk meer? Knipoog

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 16:55

Hallo allemaal,

Nou heb geen roze brilletje op, sorry Anya dat ik nog even reageer maar de hatelijkheden vliegen hier door de lucht.
Misschien had ik het woord onbeschoft niet moeten gebruiken maar wat een kinderachtig stel mensen zeg, dacht dat het hier om een leuke groep mensen ging.
Vraag me af waar Vera haar aversie tegen mij van heeft???
P.s die Paint, Ouarter en akhal teke kun je houden als je in je werk goed bent en dat is tegenwoordig geen dierenartsassistente.
Zou het leuk vinden als je de andere topics erbuiten hield.
Groetjes Lisa Clown

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:12

lisa_pluisje schreef:
P.s die Paint, Ouarter en akhal teke kun je houden als je in je werk goed bent en dat is tegenwoordig geen dierenartsassistente.
Groetjes Lisa Clown

Lips are sealed Cool

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:47

en ik dacht nog wel dat het dierendag was vandaag,moeten we toch vriendelijk zijn tegen elk dier,nou ja extra aardig,we zijn altijdt al aardig tegen dieren toch????? ook homo=sapiens is een dier, das wel jammer.
maar ja

rinus

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:08

Iedereen heeft zijn zegje nu wel gezegd en de boodschap is wel duidelijk.
Rinus heeft een mooie afsluiting iig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Karintich en 11 bezoekers