westernvereniging die...................???????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:38

Zo, ben de hele dg met een kinderfeestje bezig geweest en duik nu achter de computer.....hebben we het ineens over kliekjes *LOL* *LOL* *LOL*
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik er nooit iets van gemerkt heb... Verward
Ben eigenlijk altijd wel aardig benaderd of geholpen.
Bokt heeft er ook aan bijgedragen dat je veel meer mensen kent en dat je ook veel tips krijgt.

Maar zoals jij het ervaart FH is mij tot op heden volledig ontgaan Clown
En de kliekjes waar jij last van hebt hebben misschien geeen idee dat ze vat op jou hebben.
Daarnaast kun pas "gediscrimineerd" worden als je je laat discrimineren.

En ze g nou eerlijk...we kleppen toch allemaal wel eens over iemand Bloos De een misschien wat meer dan de ander Schijnheilig So what Clown

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38765
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:46

FlyingHigh"]
Ik vererger de situatie expres, Lachen. Met kliekjes bedoel ik ook niet een normaal gezellig stel mensen bij elkaar, maar met kliekjes bedoel ik de mensen die om (vaak) 1 iemand blind heenhangen. Als je dan eens in gesprek raakt met mensen van zo'n kliekje, hoor je alleen maar negatieve dingen over al die anderen, behalve over hun eigen kliek. Dit neemt wel eens hele extreme gevolgen aan, in mijn ogen.
Groepsvorming is menselijk, heb er ook geen probleem mee zolang men anderen respecteert en accepteert.
[/quote]
Hier kan ik het met je eens zijn FlyingHigh! Ik noem dit altijd de Goeroe met zijn volgelingen Bloos Zie je voornamelijk op stallen waarbij de trainer de Goeroe is Haha! Walgelijk vind ik dit! Het ergste is dat je als volgeling dit vaak pas doorhebt als je erbuiten komt te staan....meestal na een ruzie/meningsverschil met de goeroe. Alles wat buiten het kliekje/Goeroe valt is stom/slecht/gevaarlijk en een dierenbeul. Door iemand te 'volgen' luister je niet meer naar je eigen ik, je eigen hart en naar je eigen hersens te luisteren.

[quote="FlyingHigh schreef:
Ik ben gewoon van mening dat als we minder negatieve kliek-vorming hebben, de westernsport al een stuk vooruit gaat.

Dat hebben we niet in de hand....en ik, ik wordt altijd moe als mensen dit zeggen. Nergens ter wereld zijn clubs, verenigingen, plekken waar mensen samenkomen waar alles koek en ei is, de één vind je aardig, de ander niet. Doe lekker je ding, geniet van de mensen die je wel liggen. Maar stier ook eens van iets wat je niet aanstaat, het hoort erbij Knipoog Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:54

Ods schreef:
Hier kan ik het met je eens zijn FlyingHigh! Ik noem dit altijd de Goeroe met zijn volgelingen Zie je voornamelijk op stallen waarbij de trainer de Goeroe is Walgelijk vind ik dit! Het ergste is dat je als volgeling dit vaak pas doorhebt als je erbuiten komt te staan....meestal na een ruzie/meningsverschil met de goeroe. Alles wat buiten het kliekje/Goeroe valt is stom/slecht/gevaarlijk en een dierenbeul. Door iemand te 'volgen' luister je niet meer naar je eigen ik, je eigen hart en naar je eigen hersens te luisteren.


Maar, daar ben je zelf toch bij Verward ? Je kiest dan zelf ervoor om achter een goeroe aan te lopen. Natuurlijk kan het iedereen overkomen, maar dan later niet "zeuren" dat het je is overkomen Haha! !

broke

Berichten: 27
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:04

Zelf ben ik lid geworden van een vereniging die pas dit jaar is opgericht. De opzet is gelukt, wat onze wensen waren. Namelijk groeples en korting op ruitersport en wedstrijden.
Het fijne is dat bij een vereniging de leden het mede voor het zeggen hebben, dus willen ze van een bepaalde persoon les dan kan dat. En financieel is het ook erg leuk meegenomen, natuurlijk de gezelligheid niet te vergeten!
En dat mensen die niet een eigen paard hebben, ook deel kunnen nemen. Jeugd en volwassenen, de jongste zijn 7 jaar. Maar er zijn al aanmeldingen van 5 jaar, beetje te jong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:12

Tja en dan is het dus maar net wat je zoekt. Ik zit absoluut niet te wachten op een vereniging met kinderen en jeugd, en manegepaarden hoeven er van mij ook niet te zijn. Groepsles KAN leuk meegenomen zijn (beetje afhankelijk van wie de les geeft, is in praktijk nog wel eens een gewoon maar loslopende Nitwit Haha! ) maar kan ik op mijn eigen manege ook meerijden. Ik bombardeer een dressuurles gewoon tot pleasuretraining, niks mis mee Tong uitsteken
Regionale/instapwedstrijden? Persoonlijk geen behoefte aan, ik red me prima met de WRAN-wedstrijden.

Als ik tijd had om regionaal of in verenigingsverband wat te gaan doen, zou ik me eerder bij de WRAN melden als vrijwilliger/bestuurslid etc. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als het al lang rondrijdt? Ik zou dat ook best willen, maar heb er stomweg de tijd niet voor. Anders had ik me al wel gemeld want binnen de WRAN is ook nog werk zat te verrichten.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:13

Maar dat goeroe-gedoe is toch overal, dagelijks om ons heen??
In de sport (we rijden bv. meet een slinding-horse o.i.d. op onze auto), we stemmem op een partij, kiezen voor een bepaalde levensstijl, kleding, auto, ga zo maar door.
We horen allemaal ergens bij/niet bij en kiezen hier zelf voor.
Zo ook voor de goeroe's.
Maar als je op een wedstrijd tegen iemand wat zegt krijg je gewoon antwoord. En als iemand kortaf is dan is hij/zij meestal bezig met het rijden of showen, hetzij in hun hoofd, hetzij in de praktijk.
En zijn ze echt een brok sjagerijn omdat ze je te min zouden vinden.....dan zijn er genoeg leuke mensen waar ik wel tegenaan kan kleppen *LOL*

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38765
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:42

jeddah schreef:
Maar, daar ben je zelf toch bij Verward ? Je kiest dan zelf ervoor om achter een goeroe aan te lopen. Natuurlijk kan het iedereen overkomen, maar dan later niet "zeuren" dat het je is overkomen Haha! !

Je bent er zelf bij maar hebt niet door dat het je is overkomt, je 'kiest' niet voor een goeroe maar 'hoort' er ineens bij, dit is niet iets ongewoons maar gebeurd in het dagelijks leven vaak genoeg zoals Vera al zei.

Heb je de film 'the Wave' gezien? De film zegt alles (hoewel zwaar overtrokken in dit verhaal). Ik mag best zeuren....maar ben volwassen genoeg om te zeggen OP MEZELF!!!!!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:01

Ik heb ook niet zo'n last van kliekjes hoor, ik heb het juist meestal wel naar mijn zin. En als ik bijvoorbeeld met US naar een wedstrijd ga, dan is het ook prima als ik ff mijn eigen gang ga (en bijvoorbeeld de groom "emmer"vergeet mee te nemen Haha! ). Dussssss, ik doe mee met kliekjes, maar ben ook graag op mezelf. En tja, gekletst wordt er toch, daar doe je niets aan......... Het kan ook positief zijn Knipoog

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:10

Zoals Ods het zegt, zo bedoel ik het precies. Ik zal verder niet teveel meer op het kliekjes geklaag doorgaan, ik weet dat er velen met me zijn die donders goed weten waar ik het over heb.
Vera............ikzelf ondervind geen hinder van kliekjes. Volgend jaar hoop ik weer een paar keer op de wedstrijden te starten na een lange afwezigheid, ben benieuwd of het inderdaad zo 'gezellig' is als velen nu zeggen. Misschien leef ik nog wel met pre- historische gedachten??????!???

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:40

Of je bent een gevoelig typje Haha! Knipoog

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:43

vera schreef:
Of je bent een gevoelig typje Haha! Knipoog

Vera............ikzelf ondervind geen hinder van kliekjes" schreef ik dus, Haha!.

Gevoelig typje ben ik zeker, daar weet jij alles van, OK dan! !!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:44

FlyingHigh schreef:
"Vera............ikzelf ondervind geen hinder van kliekjes" schreef ik dus, Haha!.

Gevoelig typje ben ik zeker, daar weet jij alles van, OK dan! !!!
GRAPJE !!!!!!!! Schijnheilig

ik vind je overigens meer een fruit typje hoor Cool

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:15

FlyingHigh schreef:
Ik vererger de situatie expres, Lachen. Met kliekjes bedoel ik ook niet een normaal gezellig stel mensen bij elkaar, maar met kliekjes bedoel ik de mensen die om (vaak) 1 iemand blind heenhangen.
euhhh.....als ik je eerder op de dag dit zie schrijven:

"Weet je Blaze? Jij komt gewoon regelmatig (met kliekje??) op de wedstrijden dus je 'hoort' bij de vaste kern"

vraag ik me toch af tot wat voor kliekje wij dan zouden moeten behoren Verward Weet wel wat voor soort clubjes je bedoelt hoor maarreh
wij gaan idd regelmatig naar wedstrijden, om te kijken en/of om te rijden. Bijna altijd met z'n 2en, en zonder goeroe want die hebben we niet Cool Wel komen we leuke (voornamelijk bokt)bekenden tegen en mensen die je inmiddels beter of een beetje kent omdat je ze nou eenmaal vaker tegenkomt. En ja dan krijg je toch echt wel tips, aanwijzingen of soms zelfs een complimentje *LOL* en dat waardeer ik dan altijd erg, maakt me niet uit van wie het komt.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:11

Sonja schreef:
Regionale/instapwedstrijden? Persoonlijk geen behoefte aan, ik red me prima met de WRAN-wedstrijden.

Als ik tijd had om regionaal of in verenigingsverband wat te gaan doen, zou ik me eerder bij de WRAN melden als vrijwilliger/bestuurslid etc. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als het al lang rondrijdt? Ik zou dat ook best willen, maar heb er stomweg de tijd niet voor. Anders had ik me al wel gemeld want binnen de WRAN is ook nog werk zat te verrichten.
Jaloers ben ik, op dit verwoorde mooi geschreven stukje

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:55

Citaat:
Wat ik miste was het contact met andere westernruiters in de buurt, ideeen uitwisselen, vragen stellen. Daarom zijn Sonja en ik de westerntraining oost begonnen. Dat is nu een fijne club mensen bij elkaar geworden, die elkaar ook echt vertrouwen. Daardoor ben je ook geneigd je problemen en probleempjes voor te leggen en elkaar te helpen.

Ik vind dat in onze regio erg weinig wedstrijden worden georganiseerd. Daarom de wilde wedstrijd die wij gaan organiseren. Deze wilde wedstrijd is overigens ook bedoeld om de heel enthousiaste dressuurruiters die meededen aan de laatste training oost te betrekken. Volgens ons is dat een goede promotie van de sport.


Citaat:
Regionale/instapwedstrijden? Persoonlijk geen behoefte aan, ik red me prima met de WRAN-wedstrijden.


Wat is het verschil dan??

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:30

Vera je haalt twee quotes aan.. De bovenste is van mij, de onderste van Sonja.

Sonja heeft iets andere argumenten om te helpen organiseren dan ik. Dus je kun ze niet 1 op 1 aanhalen Lachen Een belangrijke reden (voor mij in ieder geval) is ook gelegen in de wens om engelse ruiters te betrekken bij de westernsport.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:42

Anya, ik weet dat de eerste quote van jou is. Zo lezend begreep ik dat jullie behoefte aan dit soort evenmenten hadden, vandaar mijn verbazing over de andere uitspraak.
Maar dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:48

vera schreef:
Wat is het verschil dan??


De WRAN kent sinds een jaar de D wedstrijden. Dat zijn regionale wedstrijden waarvan de punten van de beginners niet meetellen voor eventuele promotie naar de amateurs. De punten van de amateurs en Open klassen tellen wel mee voor de High Point titels, (zgn WRAN champions).
Wanneer de WRAN een approvement geeft voor een D show, mag die dus door een WRAN judge gejureerd worden en de deelnemers zijn er in ieder geval zeker van de accomodatie, organisatie en jurering volgens WRANnormen gebeurd.


Conclusie: Waarom nog meer wielen uitvinden?

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:56

Een jaar? Al (veel) langer toch?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:06

Goedvetman, dat is juist een deel van het probleem. De accommodatie volgens wrannormen alleen al kost een behoorlijk bedrag. Voor een D-wedstrijd kan dat niet uit. Dan maakt men er al gauw een C wedstrijd van of kiest voor een wilde wedstrijd (op gras, of een niet goedgekeurde akkommodatie).

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:11

Daarnaast is er de mogelijkheid om op een manege of stal een onderlinge wedstrijd te organiseren. Een WRAN jury mag die jureren zolang het een echte onderlinge wedstrijd is. Dus geen aankondigingen op/in publieke media.
Men kan dan de jury gelijk vragen wat uitleg over de jurering te geven en er zo een soort leerzame wedstrijd/clinic van te maken.

Dus hier is ook aan gedacht Anya

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:24

Hmm die regel kende ik niet... Maar wat als de mensen die het betreft niet op dezelfde stal staan? De meeste westernruiters in Twente staan gezellig tussen de dressuurruiters. Hooguit met 2 westernruiters bij elkaar. Dat worden dan wel heel kleine onderlinge wedstrijden Lachen

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:45

He die kende ik ook niet! Staat dat gewoon in het reglement? Want dat zou voor ons perspectieven bieden, nl.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:53

Anya schreef:
Hmm die regel kende ik niet... Maar wat als de mensen die het betreft niet op dezelfde stal staan? De meeste westernruiters in Twente staan gezellig tussen de dressuurruiters. Hooguit met 2 westernruiters bij elkaar. Dat worden dan wel heel kleine onderlinge wedstrijden Lachen


Hummm euhhh ohhh, ja, wij randstad bewoners gaan hier denk ik een beetje aan voor bij, ik zal hierover is een visje uitgooien.

Maar laten wij nou met zijn alle voorkomen dat er een wildgroei ontstaat.
Ik heb begrepen dat het verleden heeft aangetoond, dat er eigen regels gemaakt gaan worden, en dat is geen reclame voor de sport. De Wran geeft zoveel mogelijkheden, dat ik denk dat hier ook wel een oplossing voor te vinden is.
Nu de organisaties nauwer met elkaar gaan samenwerken, moeten wij de boel niet weer gaan versnipperen.

En euhhh ja, wie gaat er dan ook in Twente wonen zeg. grapje Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:00

Haha ik kom uit de Randstad GVM. Uit Amsterdam om precies te zijn. En ik wilde de eerste jaren wel terugkruipen desnoods. Maar inmiddels woon ik hier geweldig, er is nog ruimte en ik woon in het centrum van Europa Lachen Ik hou van het westen, maar wil er absoluut niet meer wonen Lachen

Ik heb er geen speciale behoefte aan te versnipperen hoor. Maar op het moment dat ik aangeef dingen eens bij de Wran te willen aankaarten krijg ik van alle kanten PB's dat dat toch geen zin heeft. Ik weet niet hoe en waarom dit idee de wereld in is gekomen, maar het beeld bestaat. Als jij ingangen hebt om dit aan te kaarten: graag!

Ik wil ook best meedenken en (binnen mijn zeer beperkte tijd) meehelpen.