westernvereniging die...................???????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:25

Citaat:
De WRAN kent sinds een jaar de D wedstrijden. Dat zijn regionale wedstrijden waarvan de punten van de beginners niet meetellen voor eventuele promotie naar de amateurs. De punten van de amateurs en Open klassen tellen wel mee voor de High Point titels, (zgn WRAN champions).
Wanneer de WRAN een approvement geeft voor een D show, mag die dus door een WRAN judge gejureerd worden en de deelnemers zijn er in ieder geval zeker van de accomodatie, organisatie en jurering volgens WRANnormen gebeurd.


Dus of dit is niet bij iedereen goed bekend of er is nog niet genoeg breedtesport om regionaal te gaan??

Op de vraag of ik een vereniging nodig vind? Nee de WRAN voldoet prima en bovendien ik ben lid van KNHS vereniging met een soort western-afsplitsing. Bij ons op de dressuur-rijvereniging wordt dus ook westernles gegeven. Dus daar zou ik kunnen rijden voor 'samen trainen etc' en ook clinics e.d. gaat allemaal wat makkelijker. Wij zijn daardoor ook redelijke grote vereniging (is ook weer leuk voor dressuur/springruiters Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:48

vera schreef:
Wat is het verschil dan??


Het verschil is dat de onderlinge wedstrijd die in Holten georganiseerd KAN worden (hij staat nog niet vast, heb momenteel een chronisch tijdgebrek om verder te gaan met de organisatie) voor mij slechts een eenmalige verbreding op de reguliere gezamenlijke trainingen is.

Ik heb persoonlijk helemaal geen behoefte aan onderlinge wedstrijden. Ik rijd in de Amateurklasse bij de WRAN en komend jaar ook bij de DAWRA dus ik heb m'n handjes vol met teugels en showmogelijkheden Haha!

Alleen gun ik een ander ook wat, en ben ik erg enthousiast over de mix/uitwisseling tussen Westernruiters en Engelse ruiters, die dus ook een startmogelijkheid krijgen op onze onderlinge wedstrijd.

Vandaar dus dat beide uitspraken elkaar LIJKEN te bijten, maar dat stiekum toch niet doen Cool

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:52

Ik had em al gesnopen van Anya...... Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:54

Maar ik wou ook zo graag een stukkie tikken Haha! Tong uitsteken

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:57

Mag hoor, ik zal het niet doorvertellen Lips are sealed

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:03

Anya"]
Haha ik kom uit de Randstad GVM. Uit Amsterdam om precies te zijn. En ik wilde de eerste jaren wel terugkruipen desnoods. Maar inmiddels woon ik hier geweldig, er is nog ruimte en ik woon in het centrum van Europa Lachen Ik hou van het westen, maar wil er absoluut niet meer wonen Lachen
[/quote]

Ik zou jou bijnaaaaaaa gaan geloven. Gezellig tussen dressuurruiter? Stretchbroeken! Nee hè

[quote="Anya"]
Ik heb er geen speciale behoefte aan te versnipperen hoor. Maar op het moment dat ik aangeef dingen eens bij de Wran te willen aankaarten krijg ik van alle kanten PB's dat dat toch geen zin heeft. Ik weet niet hoe en waarom dit idee de wereld in is gekomen, maar het beeld bestaat. Als jij ingangen hebt om dit aan te kaarten: graag!
[/quote]

Ja wat moet ik hier nou op zeggen? ….ik zal maar weer eens mijn hart laten spreken.
Als ik alle ongevraagde adviezen, per mail of pb opgevolgd zou hebben, of dat nou privé zakelijk of in de sport is, dan was ik waarschijnlijk een gescheiden schilder te paard.

Dit doe ik niet goed, dat zie ik verkeerd, met die moet je niet om gaan enz enz.
De mensen verzinnen de gekste dingen, wanneer hun belang of gedachten in gevaar komt. Uiteindelijk volg ik mijn eigen weg met een instelling, dat het er niet omgaat wat ik weet, maar dat ik het weet.
Of het nu de Wran is of een andere organisatie, daarvan heb ik nog nooit het idee van gekregen dat iets geen zin zou hebben. Goed nu zullen andere meteen weer roepen, dat komt omdat je poen hebt. Kijk en dit is nou echt Nederland ten voeten uit.
Als jij plannen hebt, en goede ideeën, die niet uit eigenbelang zijn geboren, maar het doel hebben ter verbetering van de sport in zijn algemeen, heb je de ingang zo gevonden.
Natuurlijk is er ook een andere ingang, maar daar kom je in die rij mensen te staan die jou en mij waarschijnlijk per mail of pb hebben proberen te informeren.
Ga op eigen onderzoek uit, dan kan je zien voelen en proeven, hoe mensen met hun zeer beperkten tijd, over hindernissen moeten heen springen, en het toch voor elkaar krijgen de grootste westernshow van Nederland neer te zetten. Petje af.
[/quote]

[quote="Anya schreef:
Ik wil ook best meedenken en (binnen mijn zeer beperkte tijd) meehelpen.


Ik ook, en misschien voeg ik het woord nu wel een keer tot de daad. Volgens mij schrijf ik dit niet helemaal goed, dus toch nog wat om op de schieten. hihi

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:04

GoedVetMan schreef:
Daarnaast is er de mogelijkheid om op een manege of stal een onderlinge wedstrijd te organiseren. Een WRAN jury mag die jureren zolang het een echte onderlinge wedstrijd is. Dus geen aankondigingen op/in publieke media.


Eeb wran jury mag ook jureren op een *wilde* wedstrijd
(dit weet ik van een wran jury lid) Cool

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:12

Blaze schreef:
Eeb wran jury mag ook jureren op een *wilde* wedstrijd
(dit weet ik van een wran jury lid) Cool


Maak het mij nou niet te moeilijk Blaze. Frusty

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:19

Waarom niet Tong uitsteken
Je weet toch hoe ik ben Cool

En je hoeft ook geen wran lid te zijn om jury te mogen zijn op een wran wedstrijd

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:20

GVM het feit dat het mij wordt afgeraden, wil nog niet zeggen dat ik me daarbij neerleg hoor. Dan ken je mij niet. Ik ga dus zeker naar de ledenvergadering om er zelf achter te komen wat er nu wel of niet kan en waarom regels nu wel of niet kunnen veranderen...

Het is altijd makkelijk om kritiek te hebben op een organisatie. Simpel omdat er geen beste manier van organiseren is. Maar er is wel een ander organisatieprincipe: zorg dat je organisatie (en regels) past bij de huidige ontwikkelingen. Kortom groei betekent verandering. Organisaties die dat niet doen komen er vaak (te laat helaas) achter dat de omgeving zodanig veranderd is dat de plek die ingenomen werd opeens weg is, of anders is. En dan is het niet makkelijk om die slag nog te maken.

Kortom: als de Wran geen input krijgt van de basisruiters, hoe moeten ze dan weten wat de omgeving/achterban vindt? Reden temeer om dat wel te vertellen. Ook al wordt mij toegefluisterd dat dat kennelijk niet altijd gehoord wordt. Dat zien we dan wel weer.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:26

Is het ook niet zo dat de basisruiter de grootste groep vormt??
De WRAN is er niet alleen voor de wedstrijdruiter, toch? Of zie ik dat verkeerd??

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:27

Blaze schreef:
Waarom niet Tong uitsteken
Je weet toch hoe ik ben Cool

En je hoeft ook geen wran lid te zijn om jury te mogen zijn op een wran wedstrijd


Dit was mij bekend.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 13:28

ik zie dat er een aantal leuke en minder leuke reacties zijn,heb toch wat los gemaakt!!!! kliekjes zullen er altijdt zijn net zoveel als er meningen zijn,en goeroes kunnen alleen bestaan als iemand goeroe gedrag vertoont,dus die zullen er ook altijdt zijn. het gaat er ook niet om een negafief beeld te versterken,maar juist het positieve,nou ben ik een ouwe z*k,een naieve nog wel,die het met de westernsport goed voorheeft,en toch blijft proberen vele neuzen 1 kant op te krijgen,na elke wedstrijd krijgen we te horen,ik wil ook wel eens mee doen maar................een hele reeks verhalen,en als je dan iets oppert???????vele hebben een eigen agenda bij de opmerkingen,zal het ooit eens veranderen?????
ik heb toch goede hoop dat het eens goed komt.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:32

westernworld schreef:
ik heb toch goede hoop dat het eens goed komt.

Maar, Westernworld, zo "verkeerd" is het nu toch niet? Ik ben anders erg te spreken over de Western Sport, sommige dingen zijn mens eigen en dat hoort erbij, bij elke vereniging en staat imo los van de Western Wereld, westernworld( Haha! ).

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:41

westernworld schreef:
ik heb toch goede hoop dat het eens goed komt.
Het is allang goed
De wran voor ziet in alles,helaas denken mensen dat ze nog niet toe zijn aan het starten bij een wran wedstrijd.
Dit zien ze totaal verkeerd Tong uitsteken
Op de wedstrijden die wij (mede) organiseren spreek ik vaak mensen die vinden dat we voorzien in iets wat de wran mist.Ik probeer dan uit te leggen dat dat helemaal niet zo is.De wran beginners wedstrijden zijn niet te hoog gegrepen,de kwaliteit van de ruiters op onze *wilde* wedstrijden zijn minimaal gelijk aan de kwaliteit op een wran erkende beginners wedstrijd.(C)
Dus we hebben helemaal geen andere vereniging nodig,de wran voldoet prima,.
Wat we wel kunnen bereiken met onze *wilde* wedstrijden is een bewust wording van het feit dat men zonder problemen bij de wran kan gaan starten.
Als ik Beverwijk en Uitgeest als voorbeeld neem valt me op dat daar voor 80% niet QPA starten en dat zelfs de jury moest toegeven dat het niveau meer dan acceptabel was.Dus als die vele niet QPA ruiters nu eens gewoon ook de wran wedstrijden gaan starten is alles weer in balans Cool

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:48

Hee Blaze, waarom ben je de topic niet begonnen met dit stukje te schrijven?
Cool

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:49

anders is het topic zo gauw afgelopen Cool

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:00

Cool heeft misschien een Blond moment??

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:06

Ik zal de volgende keer is onder die pet van hem kijken Cool

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:10

Eigenlijk moet Cool deze smiley gebruiken Zij zijn groot en ik is klein!
Ik heb hem nl. ook nog nooit zonder pet gezien Rock-on, dudes!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:13

vera schreef:
Eigenlijk moet Cool deze smiley gebruiken Zij zijn groot en ik is klein!
Ik heb hem nl. ook nog nooit zonder pet gezien Rock-on, dudes!


LOL Haha!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:27

Volgende keer zonder pet Tong uitsteken
Weet ik zeker dat niemand me herkend Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:28

GoedVetMan schreef:
Hee Blaze, waarom ben je de topic niet begonnen met dit stukje te schrijven?
Cool


Ik ben dit topic niet begonnen Haha! Cool

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:29

ik loop gewoon langs iedereen zonder pet, zet er even één op, dus dan kom ik er toch wel weer achter Cool

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:30

Blaze schreef:
Ik ben dit topic niet begonnen Haha! Cool


Okay Rinus dan, maar als tweede had het meteen je reactie kunnen zijn.