Hij is er... hij is er .... (zadel)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 07:27

vhnele: ik heb je een pb gestuurd... Lachen

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:05

Sorry was even offline.
Dames en heren, voor diegenen die daarvoor belangstelling hebben, hier de site voor Skito Pads
http://www.carouseltights.com/prod01.htm
Hier kun je allerlei modellen krijgen, ook voor dressuur!

Geweldig, Suggarmiss dat het zadel zo goed bevalt!!

Groetjes,
Liesbeth

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:10

Wahaa, excuseer, moet de slaap nog uit m'n ogen wrijven, de URL die ik gaf stond al hier bij het topic.
Voor skito's is dit inderdaad (samen met de site http://www.sportsaddle.com/noflash/index.html) de meest gebruikte site om skito's te bestellen.
Groetjes,
liesbeth

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:17

SmithsGirl schreef:
de ruggegraatvrijheid wordt bevorderd door de skito pad.



Ruggegraatvrijheid is een functionele eis die aan het zádel gesteld wordt. Boom of niet maakt voor die eis niet uit. Ook boomloze zadels kunnen makelijk aan deze eis voldoen.
Dat er boomloze zadels zijn waarbij de fabrikant zegt ervoor gekozen te hebben de ruggegraatvrijheid door het pad op te laten lossen is inderdaad een punt van aandacht bij die zadels.

Als het zadel van zichzelf voor een goed vrije ruggegraat zorgt dan is juíst bij een boomloos zadel een pad met inlages geen goed idee Doordat er geen verdelend draagvlak op de inlages rust, maar er een been dwars overheen steekt krijg je hierdoor punten met een hogere druk.
Even goed naar kijken en over nadenken: NIET AUTOMATISCH een pad met ruggegraatvrijheid onder elk boomloos zadel leggen omdat dit voor een paar types nodig is.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:40

Dat hoofd van Missy die daar met het zadel op staat *LOL* Lekkere drol!
Jammer dat je geen foto hebt met iemand er op, ik ben wel benieuwd hoe dat er uitziet!
Kun je geen slachtoffer vinden die je even wil kieken??

DubbelFun

Berichten: 88692
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 12:17

vhnele schreef:
Ziet er een tof zadel uit. Ikzelf denk er aan om ook een BM te kopen maar dan een schooling of endurance want die knop ziet er mij zo hoog uit.
Komt de ruggegraadvrijheid ook van de pad of zit dit in het zadel ingebouwd?
Welke extra's koos je en welke kleur is dit?

De knop heb je in verschillende hoogtes, welke het zijn kun je zien op de BM-site.
Ik heb model Barrel de Luxe, met gedeeltelijke Diamond-tooling + getoolde hoevenkrabber-houder. De gedeeltelijke tooling is goedkoper dan een totale tooling Haha! en ik vind het nog mooier ook.
De pad heb ik extra hoog in de Fork laten zetten vanwege de hogere schoft van Missy.
De kleur heet Light-Oil, maar die wordt mettertijd uiteraard donkerder.
Extra is ook de westernfenders, de kosten van non-tooled zijn lager als van wel-tooled.

In hoeverre de ruggegraadvrijheid ook met een 'gewone'pad komt moet ik nog uitproberen. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de vorm van de rug. Bij mijn paarden ligt de ruggegraad iets boven de rug uit iig.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:03

Huertecilla schreef:
:)*

Ruggegraatvrijheid is een functionele eis die aan het zádel gesteld wordt. Boom of niet maakt voor die eis niet uit. Ook boomloze zadels kunnen makelijk aan deze eis voldoen.
Dat er boomloze zadels zijn waarbij de fabrikant zegt ervoor gekozen te hebben de ruggegraatvrijheid door het pad op te laten lossen is inderdaad een punt van aandacht bij die zadels.

Als het zadel van zichzelf voor een goed vrije ruggegraat zorgt dan is juíst bij een boomloos zadel een pad met inlages geen goed idee Doordat er geen verdelend draagvlak op de inlages rust, maar er een been dwars overheen steekt krijg je hierdoor punten met een hogere druk.
Even goed naar kijken en over nadenken: NIET AUTOMATISCH een pad met ruggegraatvrijheid onder elk boomloos zadel leggen omdat dit voor een paar types nodig is.


Ik rijd nu met een gewone pad onder mijn boomloze zadel, en ook hierbij is Banjers ruggegraat mooi droog... dus dat houdt in dat Banjers ruggegraat mooi vrij is, ook zonder pad met speciale inlages... Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:06

SmithsGirl schreef:
Ik rijd nu met een gewone pad onder mijn boomloze zadel, en ook hierbij is Banjers ruggegraat mooi droog... dus dat houdt in dat Banjers ruggegraat mooi vrij is, ook zonder pad met speciale inlages... Knipoog

Dus kun je dat sparen lekker voor wat anders doen

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:00

leuk zadel zeg het is wel even wennen want de standaardvorm van het westernzadel is er niet in terug te vinden maar het lijkt me onwijs mooi en zacht naar jullie commentaar te horen Haha!


hoe heb je dat gedaan omdat te bestellen uit de usa? via de site ofzo ?? lijkt me wel handig om weten, infro adress, betaling enzo?

Bloos!

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:19

Wetsernfriek schreef:
leuk zadel zeg het is wel even wennen want de standaardvorm van het westernzadel is er niet in terug te vinden...


QUÉ Verward Verward Verward Tsk, tsk, tsk

DubbelFun

Berichten: 88692
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 16:25

Wetsernfriek schreef:
leuk zadel zeg het is wel even wennen want de standaardvorm van het westernzadel is er niet in terug te vinden maar het lijkt me onwijs mooi en zacht naar jullie commentaar te horen Haha!
Ik zou ook graag willen weten waarom je dit niet als de basisvorm van een westernzadel ziet. Volgens mij zitten alle 'verplichte'onderdelen eraan Verward
Citaat:
hoe heb je dat gedaan omdat te bestellen uit de usa? via de site ofzo ?? lijkt me wel handig om weten, infro adress, betaling enzo?

Via de website het bestelformulier ingevuld. Hierna volgt emailkontakt om de evt. extra's goed af te stemmen. Dan krijg je een uiteindeljike prijs te horen en betalen via CreditCard.
En dan wachten... lang wachten Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:32

Huertecilla schreef:
Dus kun je dat sparen lekker voor wat anders doen

geef eens een suggestie... Haha!

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:34

SmithsGirl schreef:
geef eens een suggestie... Haha!

...euh..... een ...euh.... BEDOEÏENENMEISJE!! Oh.. oeps Bloos

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:53

ziet er goed uit SM
en bedankt voor het leesvoer Haha!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:08

Huertecilla schreef:
QUÉ Verward Verward Verward Tsk, tsk, tsk


niet in het SPÁÁNS huertecilla, dat begrijpt een vlaming niet Haha! Haha! Haha! !

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:19

Vandaar de internationaal onmiskenbare, dus óók voor een Vlaming (geen kat bedoeld), pictogrammetjes

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:28

Huertecilla schreef:
Vandaar de internationaal onmiskenbare, dus óók voor een Vlaming (geen kat bedoeld), pictogrammetjes


juist! daarom snapte ik het nog een béétje Tong uitsteken

vind het zadel er anders toch wel reeeedelijk western uitzien, SM Schijnheilig OK dan! !
en ben STIKjaloers Boos!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:48

Mooi zadel SM! Fijn dat de ritjes met beide paarden goed verlopen zijn. Ik zou denk ik wel moeite hebben met het eraf springen, daar zul je dan wel een speciale manier voor hebben. Maar ik ben ook geen westernzadel gewend. Alleen een weekje het western BF en die knop is veel lager. dus dat ging goed. Blijf je nu ook wel op je Orthoflex rijden?

DubbelFun

Berichten: 88692
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 12:42

Ik spring er niet af hoor, ik stap gewoon af zoals ik altijd doe, dus 1 voet blijft gewoon in de beugel staan. Net als omgekeerd opstijgen dus Haha!

Overigens heb ik ook al rechts afgestegen (wat beduidend minder soepel gaat Haha!) en ook toen bleef het zadel goed liggen.

De OF blijf ik ook gewoon rijden, maar ik heb nu 2 zadels die op allebei mijn paarden passen. En dat is altijd handig als ik eens niet alleen ga rijden Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:12

Ik kan niet normaal afstappen, doe allebei mijn beugels uit en zet me af op de schoft. Volgens mij heb ik dat altijd zo gedaan. Dus dat was met het westernzadel een goeie jump Lachen omdat ik bang was voor de knop...
Je hebt mooie zadels SM die als het goed is járen meegaan, lekker voor jou zitten en het allerbelangrijkste: goed op je paarden liggen, toppie dus!

DubbelFun

Berichten: 88692
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 13:02

Net een ritje op de BM met Sugar achter de rug.
Het zat wederom heerlijk en behoorlijk vast ook, gezien de zijsprong die mevrouw deed toen er een draver+sulky voorbij kwam Haha!

Raar paard hoor; schrikt niet van een colonne legervoertuigen met voorop een jeep waarvandaan met een mitrailleur geschoten wordt en 2 helicopters die er zeer laag boven hingen, maar wel van een rustig dravende draver Verward

Of de Dixie met een CoolBack Toklat is een prima kombinatie óf ze heeft niet genoeg gedaan, want de rug was kompleet droog OK dan!

Afbeelding

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:12

Wat heb jij toch leuke paardjes zeg! Ik vind die dun wel een beetje op Digger lijken! Maar goed effe over het zadel... Het is heel fijn dat je een bruikbaar en practisch zadel hebt! Dat is het belangrijkst... Maar om nou te zeggen dat ik hem echt mooi vind... Maar dat is mijn meinig natuurlijk, zoals ik al zei; het is 100 keer belangrijker dat je paardjes er confortabel bij lopen!

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:20

Toch een vraagje over de singelbevestiging SM: zit die vóór de pommel? Zie ik dat goed?

DubbelFun

Berichten: 88692
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 16:16

Dank je DJQ Bloos! zo bijzonder zijn ze echt niet hoor. Leuk dat je het over de kleur van Digger hebt, daar hebben Vera en ik al menig woordje over gewisseld Haha!

HC: wat je ziet is het restand van de aansingelriem, die hangt in de 'keeper' een lusje wat speciaal daarvoor aan de pommel is vastgemaakt.
De eigenlijke singel zie je net onder de fender uitkomen (stukje wit vilt). Die D waar die in vastzit zit in het middelpunt van dat eerste flapje aan het zadel.

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:06

Hij is mooi zeg Haha! Ik ben ervan verzekert dat hij lekker zit Tong uitsteken