FNW en KNHS

Moderators: goldenarrow, Animal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DubbelDun

FNW en KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 20:25

Is deze federatie aangesloten bij de KNHS, c.q. vallen ze onder hun regels ??

Waarom deze vraag.

Ik weet dat de WRAN wel onder de FNW valt en ik las op een ander forum dat de FEI, waar de KNHS weer onder valt het binnenkort verplicht stelt om paarden 2x per jaar te laten enten vwb de jaarlijkse cocktail.
Dit zou dus gevolgen kunnen hebben voor mensen die willen starten.

Citaat:
De FEI, de internationale organisatie, gaat de entingen verplichten naar twee keer per jaar, dus binnen de 6 maanden. Dit zal volgens mij volgend jaar al ingaan voor internationaal startende combinaties en de verwachting is dat de KNHS dit advies snel zal opvolgen. Reden voor besluit is dat de entingen niet 1 jaar lang werkzaam zijn, maar tussen de 8 en 9 maanden. De keuze is dus gevallen op 6 maanden, omdat dat makkelijker te controleren is en dus de organisaties beter van overtuigd zijn dat de entingen ook daadwerkelijk gaan helpen. Zo is besloten op een van de laatste vergaderingen van de FEI.

Verplichting geldt dus pas als je start bij een van de organisaties die vallen onder de KNHS. Volgens mij zijn er ook stamboekorganisaties die entingen ook verplicht stellen bij keuringen. Let wel, dus geen wettelijke verplichting zoals het paardenpaspoort wel is.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:29

In Duitsland is 2x per jaar enten voor paarden waar wedstrijden mee gereden wordt al wel verplicht. Dat die enting geen jaar werkt is ook al lang bekend. Dus ik vind het niet raar. Wij enten al twee keer per jaar.

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 20:31

Gezien de side-effects die ik jaarlijks ondervind vind ik 1x al meer dan genoeg Haha! , maar mij treft het verder ook niet.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 23:56

Ik doe ook altijd al 2 keer per jaar enten, omdat een enting inderdaad geen jaar door werkt.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:09

HOi om je eerste vraag te beantwoorden: de FNW is (nog) niet aangesloten bij de KNHS. Ik dacht dat de WRAN echter wel is aangesloten bij de FEWI, de western affiliate van FEI, dus wellicht dat het via die weg in de toekomst wel gaat gelden.

Groetjes,

Krista

DPS :o? D: ik snap de vraag niet -:)
STAR*K Western Riding ..... STAR*K Graphic Design
You don't scare me... I ride an Arabian // If a cowgirl wakes up in the morning & nothing hurts, she's probably dead

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:16

Nou ent ik ook al 2 keer per jaar, maar ben toch wel benieuwd hoe dat dan zit, of het ook "moet". Ik ben overigens op een Duitse wedstrijd nog nooit gevraagd om een entingsbewijs, en wist ook niet dat het daar wel verplicht was 2 keer per jaar te enten. Bedankt voor de tip Anya!

:+: Mijn paardjes :+:
Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie