Showmanship at Halter-vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alpenquarter
Berichten: 191
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Wijnjewoude

Showmanship at Halter-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 23:39

Vraag: Bij een wending naar links in de Showmanship at Halter, blijf ik dan aan de linker kant van mijn paard en laat ik 'm naar me toe draaien of ga ik naar de rechterkant van m'n paard en drijf ik 'm van me weg?
Wat is goed en heeel belangrijk: wat ziet de jury het liefst?

WIE-O-WIE??? Verward

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 01:53

Je blijft aan de linker kant staan en "neemt" het paard met je mee naar links, stond net toevallig een heel stuk in de Paint Horse Journal over Showmanship waar deze vraag ook beantwoord staat.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 08:57

Dat artikel heb ik idd ook gelezen. Het jurylid dat de uitleg geeft had het erover dat het iets "van de laatste tijd" is dat deze manoever wordt gevraagd in de SAH, omdat het verschil tussen de deelnemers in een klasse steeds kleiner werd. Als je een draai naar links moet maken, moet je dus zorgen dat je paard een "draw" heeft naar jou toe (ipv dat het wijkt voor druk van je af). Het lijkt mij best een moeilijke opgave!

Of het trouwens voor andere organisaties (AQHA, WRAN) hetzelfde gejureerd wordt weet ik niet ....

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:18

Laten we dat maar goed gaan trainen dan. Als het iets van de laatste tijd is zou dat in Marienheem dus ook heel goed gevraagd kunnen worden.
Het wordt steeds spannender nu het weer dichterbij komt.

Marjan

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:36

wy (myn man en ik,en de paardjes natuurlyk)doen ook mee aan de showmanship. Als voorbereiding zaterdag een clinic gehad van karin v.bekkum. Heel veel geleerd. dus ik heb zat oefen stof.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:43

dirkje schreef:
wy (myn man en ik,en de paardjes natuurlyk)doen ook mee aan de showmanship. Als voorbereiding zaterdag een clinic gehad van karin v.bekkum. Heel veel geleerd. dus ik heb zat oefen stof.

Is de draai naar links daar ook behandeld? Hoe doet zij het?

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:52

nee, is niet aan de orde gekomen.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:31

Mac schreef:
Als je een draai naar links moet maken, moet je dus zorgen dat je paard een "draw" heeft naar jou toe (ipv dat het wijkt voor druk van je af). Het lijkt mij best een moeilijke opgave!


Ook een leuke oefening: onze eerste keer APHA Showmanship at Halter vroegen ze een U en die kan dus ook twee kanten op!! Later zijn we hem, dacht ik, ook bij de WRAN tegen gekomen.

Op de site van de Trail patterns staan ook Showmanship patterns: http://www.showhorsepromotions.com/showmanship.htm .