Afgedankte westernspullen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Topa
Berichten: 25
Geregistreerd: 12-01-04

Afgedankte westernspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 17:49

Wie kan mij helpen.
Ik ben voor iemand op zoek naar afgedankte westernspullen, diegene gaat namelijk zijn bedrijf ombouwen naar western, daar werk ik graag aan mee en ik hoop met jullie hulp.
Dus als jullie iets weg te geven hebben, denk dan aan mij. En woon je ver weg, dan spreken we zeker af.

Alvast bedankt en de groeten van

Topa


Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:53

Wat voor spullen zoek je?
Misschien kun je iets meer aangeven wat je precies zoekt, want ik denk
niet dat iedereen zomaar zijn westernzadel en hoofdstel enzo weggeeft?

En wat denk je van hoefijzers? Die kun je overal wel halen, en daar valt
wel wat leuks mee te doen?

♥ Rewrite the Stars ♥

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:25

bedrijf ombouwen naar western? een manege of zo? wil je dan spullen ter decoratie of om te gebruiken? Ik zou geen afgedankte spullen willen om te gebruiken, ze zijn niet voor niks afgedankt...

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Topa
Berichten: 25
Geregistreerd: 12-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 20:02

Ik ben een beetje onduidelijk geweest begrijp ik. Het gaat om decoratiemateriaal, voor bv aan de muur, dan zijn hoefijzers inderdaad al een leuk idee, of op de grond als aankleding. Niet om te gebruiken voor het westernrijden.
Groeten Topa

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:21

Je kun van die 'dreamcatchers' kopen...
Die zijn er al vanaf een paar euro tot wel behoorlijke prijzen (ligt aan de
grootte ervan) ziet er leuk uit...
Hoeijzers kun je verven of gewoon in oude staat laten en ophangen.
Bijv. aan de deur of een aantal aan een pen zetten van groot naar klein,
dat heb ik gezien bij een westernmanege en dat is echt een leuk gezicht.

Verder misschien wat 2de hands laarzen voor aan de muur, sporen, een
oud westernhoofdstel of zadel enz.
Maar voor die dingen moet je denk ik wel een bedrag neerleggen, want
die zijn denk ik te waardevol om zomaar gratis weg te geven.

♥ Rewrite the Stars ♥

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:25

Met een blik verf kom je al een heel eind om een bedrijf in westernstijl om te toveren.
Koop schaaldelen en timmer die tegen de muur. Dan lijkt het van binnen net een blokhut.
Voor de rest denj ook ik niet dat je veel materialen gaat vinden ter decoratie. Een oud westernzadel hoort, net als een oud dressuurzadelm, op de vuilnisbelt. Kans is gewoon te groot dat het ooit weer op een paard komt te liggen...Lips are sealed

Je suis Charlie.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:19

Een "afgedankte" cowboy-laars en "afgedankte" lamp (zo eentje die je op een kast kan zetten) gaatje in zool boren, lampvoet passend maken, snoertje door gaatje, opvullen met puurschuim voor stevigheid, "ouderwetse" lampenkap erop En jawel......een cowboy lamp!!

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:21

"afgedankte" sliding plates haaks omslaan in bankschroef. Vastnagelen op schaaldeel en jawel....een cowboy kapstok. Voorijzers naast elkaar leggen en aanelkaar lassen, boven kapstok en je hebt een hoedenplank!

Ook oud paardentuig en werktuigen zoals de boeren vroeger gebruikte, doen ook al gauw cowboy-achtig aan. En wat dacht je van de rode boeren zakdoek als leuke decoratie?

Met touw (waar de paardenhandelaren vaak touwhalsters van maken op markten) maak je al gauw een lasso voor aan de muur....ook kan je het rondom een "afgedankte" ronde klok doen en aan de muur hangen ....etc etc.

Op rommelmarkten kom je ook vaak nog "western" achtige dingen tegen. Wat dacht je van zo'n hanglamp in de vorm van een wiel, tig jaar geleden was dat in. Dat zou zeker niet verkeerd staan in een "saloon"?

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

Topa
Berichten: 25
Geregistreerd: 12-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 21:05

Bedankt voor het meedenken er zijn inderdaad dingen waar je niet aan denkt, maar jullie gelukkig wel. Erg bedankt.
Groeten Topa

Some people forget a important thing when they ride a horse. That a horse have feelings to.

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:13

Ik heb nog wel een boerenkarretuig van zo'n 40 jaar oud voor je. Niet bruikbaar maar wel leuk voor aan de muur. Incl. hoofdstel, met oud raar stangbit en touwleidsels. Gratis af te halen, evt. kan het verstuurd worden.

Verder heb ik nog een ijzeren barkruk met koeievel.
En ik heb nog een raar iets voor aan de muur: Een klok met een echt pistool er in verwerkt. Zal er wel een foto van maken. Deze 2 zijn niet gratis.
Dacht dat ik nog wel iets had, zal even voor je gaan klijken

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:48

Een oude gebruikte plank beetje kaal schuren, 4 verschillende hoefijzers erop spijkeren, een stuk oud prikkeldraad als decoratief randje eromheen buigen en vastzetten op het hout.

Een gevlochten wilgentenen krans bij de bloemist halen of zelf maken, van prikkeldraad een laarsomtrek buigen (gaat je wel wat schrammen opleveren), begin en eindpunt bij een spoor (daar draai je de individuele ijzerdraden uit elkaar en laat je uitsteken als punten van een sterwiel). Klinkt zo niet erg duidelijk. Zal zien of ik morgen een foto kan plaatsen.

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:22

Afbeelding

Dit bedoel ik dus, leuk als raamhanger of zo.

en
Afbeelding

Verder een vast geroest bit en een paar van kleur verschillende beugels op de kast met een 2e hands lampvoet en een nieuw kapje (en natuurlijk een silo western-drop van de Haribo) doe ook al veel.

Afbeelding

Een mijn wedstrijdhoed en verzameling sporen ook gewoon aan de muur, je moet ze toch ergens laten

Afbeelding

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:06

Die krans!! Zo simpel, maar zo GAAF!

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:38

Ik heb op vakantie nog een ontzettend gave tafel gezien.
Het blad was gewoon een ronde plank.
De 'poot' was een stevig iets met daaromheen een spijkerbroek, riem, en laarzen aan de onderkant. Zo'n sta-tafel krijg je dan maar zag er echt ontzettend leuk uit.
Is het heel toevallig in lelystad die 'verbouwing' ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers