foto's zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

foto's zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 22:01

Mag dit zadel van een stalgenoot gebruiken tot ik zelf wat beters heb. Vind Jamaica er fijn mee lopen en ik zit er zelf veel beter in aangezien de zitting kleiner is.

Laat het zadel zowiezo nog door mijn instructrice inmeten, maar wellicht dat iemand vanaf de foto's wat kan zeggen?

Afbeelding

Afbeelding

Ze stond hier wel op rust, vandaar iet wat scheef
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 08:43

Ik ben heel benieuwd naar de zweetplekken onder dit zadel als je paard ermee gelopen heeft, want ook met dit zadel betwijfel ik of de hele rug wel draagt. Vooral de 3e en de 5e foto geven mij het idee dat het zadel in het midden totaal niet dragend is, maar dus voornamelijk op de voor- en achterkant draagt. Maar ik ben absoluut geen zadelpasexpert.
Ik vind het in ieder geval al minder beroerd liggen dan die schietstoel die laatst op de foto stond, maar ook bij deze betwijfel ik de kwaliteit ten zeerste.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 08:49

Op de eerste foto lijkt het zadel voldoende ruimte op de schouders te hebben, maar op de foto zonder pad ligt het zadel te ver naar voren, terwijl hij toch achter al vrij ver op de nierstreek komt.
Op de foto van achter gezien ligt óf het zadel scheef óf je paard staat krom, want de lijn van de rugge graat is niet in lijn met de middenachterkant van het zdel.

In het midden lijkt het zadel niet goed te dragen.

Wel een heel leuk zadel om te zien.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 10:13

Sonja, zweetplekken zijn van de pad

SM, Vind het op zich ook een leuk zadel, alleen twijfel ik heel erg over de kleur, denk dat een donker zadel in de toekomst mooier is voor Jamaica (maakt nu niet uit, gaat nu puur om pasvorm)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:28

stef schreef:
Sonja, zweetplekken zijn van de pad


Ik denk dat wij niet hetzelfde bedoelen.

Ik bedoel dat ik benieuwd ben naar de zweetplekken die het paard na het rijden zal hebben met dit zadel erop. Daaraan kun je namelijk al heel aardig zien waar je paard allemaal draagt.
Dus met een dunne pad onder je zadel even rijden tot het paard gaat zweten, en dan de boel eraf, dat vertelt al heel aardig waar het zadel het paard goed raakt en waar niet, en of e.e.a. symetrisch is.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:02

Op zich staat deze kleur nu goed bij dit paard, maar het zal zeker donkerder worden. Sommige zadels krijgen een oranje/rode tint anderen worden echt bruin. Natuurlijk kun je eea beïnvloeden met de kleur olie die je gebruikt.
Maar zoals Sonja zegt, kijkt eerst maar hoe de pasvorm is als je een bezwete plek hebt na het rijden.