australisch western zadel vraagje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

australisch western zadel vraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 00:42

de eigenaresse bij mij op stal heeft een australisch western zadel gekocht maar we zaten vandaag zo te klooien met die singel dat we maar besloten hadden plaatjes te gaan zoeken. Nu is mijn vraag heeft iemand misschien een foto van hoe je de singel(s) moet bevestigen.
ik ben een absolute leek op dit gebied dus als ik wat verkeerds zeg spaar me Haha!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:15


DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:32

Ik ga er van uit dat er dus niet een normale engelse singeling aan zit, anders was je hier niet komen vragen Haha!

Ik ga dus maar even uit van de standaard western methode.
Waarschijnlijk heeft het zadel een lange leren riem met gaatjes die vast zit aan een brede D-ring en zit er aan de singel een enkele brede gesp met pennetje ??

Je haalt het uiteinde van de lange riem door de gesp en gaat weer met de riem naar boven door de D waar de riem aanvast zit. Nu weer naar beneden door de gesp en dan rustig aantrekken en een passend gaatje voor het pennetje opzoeken.

Waar je bij een Aussie-zadel het overgebleven stuk riem laat zou ik niet weten, bij western zit er bovenaan een handig leertje met een gleufje erin Haha!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:31

als het een echt Aussie zadel is, heb je een gewone singel en een oversingel, het is nogal ingewikkeld, maar op die sites staat het wel goed uitglegd

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 23:30

we zijn eruit, maar ik bedoelde dus geen stock zadel. Ik zal er een foto van maken en dan laat ik het zien dan kunnen jullie gelijk zien of het goed zit.
Ze heeft er nog niet mee gereden alleen gepast.