merk westernzadel...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:24

Haha! `Continental!!!! Voor mij nix anders, super zadel!! en erg mooi, de kleur word na mate de jaren ook niet echt donker!!!!

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:59

Wij hebben:

a) 2 Custom Leather westernzadels.
b) 1 Conitinental westernzadel.
c) 1 Vaquero westernzadel.

Mbt a): Waarom? Omdat we 8 jaar terug 2 goede westernzadels wilden (na grote problemen met topmerk X) en we die wilde hebben, zoals wij dachten dat westernzadels moesten zijn (denken we trouwens nog altijd op gelijke wijze). Willem heeft toen voor ons 2 heel erg goede westernzadels gemaakt, waar nog heden zeer tevereden mee zijn.

Mbt b): Waarom? Omdat Sabine 10 jaar terug voor haar Arabier -Gazal VII- een goed passend zadel nodig had. Deze paste (en past nog altijd) perfect. Continental was TOEN nog Continental. Een eenvoudig maar erg goed zadel. Sabine en Gazal rijden er nog altijd mee.

Mbt c): Waarom? Omdat we 1 jaar terug voor Jerry een goed westernzadel wilde en wij menen dat wij sinds zo'n jaar of 3 zelf goede westernzadels maken.....

Bedenk:
- Merk A anno 1994 is niet altijd gelijk aan merk A anno 2004....
- Merk B uit USA is niet altijd gelijk aan merk B uit Nederland (EU)....
- Het beste merk dat niet past, is slechter dan een middelmatig passend merk....
- Laat je niet "merken gek" maken. Helaas zijn westernzadels afgegleden tot een massa-consumenten-produkt. Of paarden daar zo blij van worden waag ik te betwijfelen.

MVG Louis

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:00

dank je LOUIS!!!!!!!!!,ik had dit niet beter kunnen verwoorden,
waarom hebben we er zo'n hekel aan onderwezen te worden,terwijl we zo
graag leren.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:15

Wij hebben een Billy Cook. Waarom? Omdat-ie perfect op ons paard ligt. Ons geluk is dat we 'm ook nog eens mooi vinden en lekker vinden zitten.

Als we het zadel lelijk hadden gevonden, maar zit het OK en past het goed op ons paard, dan was het 'm nog geworden. Het oog is van ondergeschikt belang, de rug van het paard staat op nummer 1 en ons zitcomfort komt pas een hele tijd daarna maar is wel belangrijk.

=^.,.^=

Hessy
Berichten: 89
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:24

Op madepolder mocht je ieder zadel pakken, maakte niet uit op welk paard.!? Nou ik snapte dat al niet. Maar als ik vera en sonja hoor klopt dat ook niet helemaal. Verward Verward Verward

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:48

ik heb een Burgmeijer Working Cow en ik ben er helemaal verknocht aan. Zit super en heb nog geen minuut spijt en ik heb m al sinds sept 1996 dus een heel aantal minuten!
Waarom, omdat Arthur me eerst een reiner wilde laten passen en die vond ik dus niet lekker zitten, toen gaf ie deze mee en dat was m!

Alline
Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Ferwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:20

Heb een zadel van colorado saddlery, bij Willem Muijs vandaan. Heb lang moeten zoeken, omdat geen enkel zadel paste, maar deze dus wel ( nog steeds heel erg bedankt, Willem Muijs )

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:23

Zullen we het bij de namen van de merken houden en niet de verkopers er ook bij halen.

Alline
Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Ferwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:29

Sorry : Bloos!

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:22

ik heb een sasser zadel! Rijd heerlijk, maar moet helaas weg omdat ie te klein is voor mijn hafnaf...

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:46

ik heb een westernworld zadel hihihihihihihih sm

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:59

ik rijd op de manege op een "Bob Loomis Reiner"

waarom; hij zit erg lekker !

ik denk dat ik over 1 á 1,5 jaar ook een Bob Loomus neem of een Crates.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:03

Een handmade by Carl Sanders, geen flauw idee of het verder een merkzadel is of niet eigenlijk. Maar hij ligt goed, en ik zit er inmiddels ook lekker op Lachen
Wel weet ik dat ik nooit een Wintec, een Premiere of andere kunststof westernzadels ga nemen, hoewel die engelse kunststoffen zadels mij uitstekend bevallen, vind ik ze voor de westernzadels verschrikkelijk zitten.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:19

Hessy schreef:
Op madepolder mocht je ieder zadel pakken, maakte niet uit op welk paard.!? Nou ik snapte dat al niet.


Nou je het zegt... Bloos!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:21

Op de manege waar ik rijd, rijd iedereen eigenlijk altijd op hetzelfde zadel, tenzij er een paard is met een te hoge schoft o.i.d.

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:38

ik heb een billy cook (reiner)

heerlijk zadel wat goed op me paard past

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:32

ik heb ook een billy cook.
Ik vind het een heerlijk zadel en het past goed, zou eerlijk gezegd nooit meer een andere willen, maar.....................zeg nooit nooit Bloos

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:59

Chief niets begrijpen van "merken race".

Is dat nou weer typisch iest van bleekscheten? Zal wel gevolg zijn van de materialist in iedere bleekscheet. Het zal Pony een rot zorg zijn wel merk op zijn bast rust; als merk maar lekker ligt.

Chief's War Pony jaren lang gereden zonder. Met enig overleg ook nog goed voor Pony en Chief (leer je eens fatsoenlijk bewegen met je Pony). Merk was niet eens van toepassing. En heel, heel veel plezier met War Pony gehad en gereden.

Dus bleekscheten, laat de grouwe cellen onder julle scalpen eens tot actie komen. Vergeet "wat de buurman heeft" en gebruik dat beetje IQ dat er nog wakker is om juiste keus te maken:
- Vraag het aan je Pony, die weet het wel -

Chief Sitting Duck.
Great Warrior en Chief van Sch-and-eloo Indianen

Pling

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:24

Zolang het maar past........

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:50

Ik sluit me aan bij Majo, merk vinden wij niet belangrijk, kwaliteit wel. Op de eerste plaats staat pasvorm voor het paard. Toevallig kwamen wij op een Billy Cook uit, maar voor hetzelfde geldt was het een Oeroeboeroe ofzo Knipoog geworden.

=^.,.^=

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:01

Majo schreef:
Ik heb een Vaquero, gemaakt door Sablou


Ik ook Haha!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:04

Hahaha, fijne zadels he! Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:21

Ik rijd op een Montana zadel. Waarom? Hij ligt goed op m'n paard, zit erg lekker en was wat beter betaalbaar dan een Billy Cook, Crates of Continental Bloos! . Schijnt overigens het B-merk van Continental te zijn.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:50

ik heb mijn billy cook ook erg goedkoop kunnen krijgen (in een westernwinkel) anders was het ook een ander zadel geworden denk ik (ik heb zo mijn grenzen in de hobby)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:39

Ik heb een Billy Cook voor Mander.
Waarom? Ik ben wezen kijken en binnen het bedrag wat ik uit wilde/kon geven paste oa deze (2e hands) BC, een nieuwe continental of een eigen merk van Arthur Ik weet niet meer hoe dat merk heet, ik dacht Garland? ).
Een nieuw zadel wilde ik niet (inrijden....), de BC ligt perfect, ziet er superuit, zit als een huis! Daarom dus een BC Haha! (En ik heb er veel goede verhalen over gehoord.)