Hmm, hoe zit het nou?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:54

Blijft het feit dat bij uitkering er maar 1 instantie zal uitkeren. Als een eigenaar dus een WA heeft én het ruiterbewijs is maar de vraag wie 'de beurs trekt' Haha! .
Verzekeringsinstanties kennende wordt dat eerder touwtrekken dan de beurs trekken Haha!

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 18:03

Kennen ze bij de verzekering dan ook beurs trekken, volgens mij hebben ze daar nog nooit van gehoord. Evenals uitbetalen, vergoeden, uitkeren, deelvergoeding,tegemoetkoming, etc. Schijnheilig

Ach gut Het beste is er voor te zorgen dat je ervaren ruiters op je paarden/ponies zet en bidden dat ze niets overkomt.!

WWranglers

Berichten: 204
Geregistreerd: 03-04-03
Woonplaats: Nieuw Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 08:01

Piggeljay, jou verhaal sluit goed aan op wat wij ook gehoord hebben. Dat zelfs een opgesteld 'contract met eigen risico etc.' niet voldoende is, bij zeer ernstige ongevallen dat de rechter dan uiteindelijk beslist dat de eigenaar van het paard aansprakelijk is. M.a.w. je kunt je hele leven gaan betalen![/quote]. Uiteraard heb je een bedrijfsverzekering die dekt als je klanten iets gebeurd, maar dit is niet in alle gevallen zo. Al met al wordt het er niet beter/makkelijker op. Maar goed mensen laat je goed informeren door je ziektekostenverzekeraar en de wa verzekering en laat dit desnoods bevestigen per brief ofzo, zodat je niet geheel onwetend bent.

mariel49
Berichten: 110
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:45

hoi beste menschen, Daar ik een kleine manege Engels&western bedrijf, met meer dan 5 rijdieren en pensiondieren, moet ik zeker voor zowiezo
voor de arbowet, milieuvergunning, evt. f.n.r.s. certificaat een afdoende
wa-verzkering afgesloten hebben ook voor tijdens de lessen.
Dat heb ik bij de delta lloyd gedaan ook nog 'ns een bedrijfs- rechtsbijstandverzekering
Dan eist die verzekeringsmaatsch. dat je aan bepaalde eisen voldoet
bijv . alle veiligheidsnormen tijdens de lessen zoals gedipl. instructrice, veiligheidshelm ook bij western! Ook het terrein moet zo veilig mogelijk
zijn ingericht en nog meer dingen..pfff.....ja ja zomaar en manege starten is tegenwoordig een hoop investeren en rompslomp. Scheve mond
Soms dat gevoel van dreiging dat er iets kan gebeuren neemt weleens de lust af ,zekers als te doen hebt je van die mensen hebt die zo erg op hun strepen staan, is heel vervelend, een ongeluk kan altijd 's gebeuren komt voor op elke stal, omdat je met levende wezens werkt en het niet altijd voor kan zijn. Maar als mensen m.n. kinderen bij ons komen rijden dan licht ik zowiezo de mensen in dat het dieren zijn en er weleens wat kan gebeuren door schrikken of dergelijk. etc.
Zo, ook een steentje bijgedragen aan dit onderwerp Tong uitsteken

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:11

Wat is dan de beste manier? Ik had een bijrijdster, ze had geen contract en gelukkig is alles altijd goed gegaan. Bij een volgende bijrijder wil ik wel een contract opstellen, maar is zo'n contract eigenlijk wel rechtsgeldig? Hoe is dit nou het beste aan te pakken?

joepy46
Berichten: 32
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:29

Hier zijn een hoop meningen over, maar als eigenaar van het paard moet je jezelf heelgoed zeker stellen. Er zijn Juristen op horses.nl die je die vraag kan stellen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:03

mawa schreef:
Wat is dan de beste manier? Ik had een bijrijdster, ze had geen contract en gelukkig is alles altijd goed gegaan. Bij een volgende bijrijder wil ik wel een contract opstellen, maar is zo'n contract eigenlijk wel rechtsgeldig? Hoe is dit nou het beste aan te pakken?


Nee, zo'n contract is niet rechtsgeldig.

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:26

Ik denk dat wij het heel eenvoudig en goed geregeld hebben, hoewel er maar weinig buitenstaanders op onze paarden rijden:

Wij hebben voor alle paarden een extra verzekering (via AMEV), die o.a. voorziet in iedere vorm van wettelijke aansprakelijkheid. De kosten daarvan zijn (zeker voor 1 a 2 paarden) goed te dragen. Ongeacht de situatie van ongeval, betaalt deze verzekering de schade uit tot max. X miljoen.

Ook handig voor als de paarden uitbreken (schade aan auto’s), er kinderen op je paard kruipen (kijk uit, ook als je geen toestemming geeft, kan dat nog nare staartjes hebben) of iemand in het voorbij lopen een trap krijgt…..

Als je zo’n verzekering afsluit en de kosten daarvan (deels) door je mede ruiter laat betalen, is toch alles rond?

MVG Louis

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:34

Dan ga ik de verzekering nog maar eens goed na, alleen bidden lijkt me ook niet wat Knipoog , bedankt!

Yosan

Berichten: 593
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Uplengen(Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:50

hallo wwranglers, het beste is dat je je bijrijder verplicht dat zij een cap draagt, wanneer zij ook op paard stapt.
verder is het heel verstandig om je verzekering op te bellen, of je contact persoon eens langs te laten komen, om je precies te vertellen hoe je hier mee aan moet, en of er eventueel contract moet worden opgesteld.
en een rechtsbijstand verzekering is nooit verkeerd, maar laat je ook daar informeren in hoeverre zij je helpen.

succes ermee.

groetjes Sandra.