Brooke Hospital

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 16:55

Door de banner hier op Bokt ging ik weer eens kijken op de site van Brooke. Kom ik mijn verslag van de opnamen voor Pony Express in Pakistan tegen.
Lees het maar en wordt dan lid want ze hebben het echt heel hard nodig, die arme diertjes daar!
http://www.brooke.nl/juniorclub/index.html
Doen hoor!

_________________

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-10-24 16:56 ]</font>

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 23:06

Ben het helemaal met Vera eens, mensen wordt donateur van Brooke Hospital. Deze mensen verrichten echt goed werk.
Als je de foto's ziet van die paarden en ezeltjes dan springen je echt de tranen in de ogen.
Met een kleine bijdrage kun je een dier redden van de ondergang.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 23:39

Hey, ik ben al donateur en inderdaad mensen....
F35,- per jaar en je bent al donateur, dat kunnen we toch wel missen Verward ???

Doen hoor!!!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 07:34

ik ben dankzij Heike ook donateur geworden en stort altijd een gedeelte van de opbrengst van mijn tekeningen op hun giro. Die arme paarden kunnen best wat hulp van ons gebruiken.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 09:26

Hoi!

Ik ben eind vorig jaar al lid geworden. Die mensen doen heel goed werk.

Ik heb hard zitten janken bij de beelden van de Pony Express. Dat paardje dat nog even van het gras mocht genieten, voordat ze het in lieten slapen . . . Huilen Huilen Huilen

Groetjes,
Saskia & Bo

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 18:50

Hoi Paintje,
Tijdens het maken van de opnamen hebben Marieke en ik elkaar expres niet aangekeken want we hadden een brok in ons keel en de tranen in ons ogen. Ik weet zeker dat we anders in huilen uitgebarst waren.

Ik moet heel eerlijk bekenen dat je de dingen daar ter plekke wel in een ander perspectief gaat zien. De mensen zijn daar zo ontzettend arm, daar kun je je bijna geen voorstelling van maken. Dan is de keuze tussen eten voor je gezin of je paard wel snel gemaakt. Verder ga je dar 1000 jaar terug in de tijd, de mensen (het zijn vaak de arme die afhankelijk zijn van hun paard of ezel) zijn zo onwetend en ongeletterd, ze weten niet meer dan ze in hun omgeving zien of wat hen vertelt wordt.
Als je van kinds af aan niet anders gezien hebt dat paarden wonden hebben en dat je ze hoort te slaan is het natuurlijk moeilijk om het ze kwalijk te nemen.

Dat is juist zo goed van Brooke, dat ze de eigenaren ook vertellen hoe zij wel goed voor hun paard moeten zorgen zodat ze er langer mee doen en de paardjes een beter leven hebben.

Paarden en ezels zijn ontzettend duur en mensen moeten ook vaak een lening nemen om er eentje aan te schaffen, bij de tijd dat ze die afbetaald hebben is het paardje vaak alweer dood en moeten ze een nieuwe kopen, door ze te vertellen hoe ze er beter voor moeten zorgen kunnen ze ook nog wat sparen omdat ze wat meer geld overhouden.

Ik heb net Gwen van Brooke Ned. gesproken en de situatie in Peshawar (waar wij waren) is nu erger dan ooit. Er komen massa's Afghaanse vluchtelingen met hun diertjes en ze hebben allemaal hulp nodig.
De artsen van Brooke behandelen deze diertjes met gevaar voor eigen leven door alle onrusten.

Voor fl.7,= heb je al een paardenleven gered!

Dus, wordt nu lid of doneer wat je missen kunt want onze paarden leven in een paardenhemel (zoals het hoort) maar de paarden daar in een hel....



_________________
Schijnheilig



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-10-25 18:54 ]</font>

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 11:10

Citaat:
Op 2001-10-25 18:50, schreef vera:
Ik moet heel eerlijk bekenen dat je de dingen daar ter plekke wel in een ander perspectief gaat zien. De mensen zijn daar zo ontzettend arm, daar kun je je bijna geen voorstelling van maken. Dan is de keuze tussen eten voor je gezin of je paard wel snel gemaakt. Verder ga je dar 1000 jaar terug in de tijd, de mensen (het zijn vaak de arme die afhankelijk zijn van hun paard of ezel) zijn zo onwetend en ongeletterd, ze weten niet meer dan ze in hun omgeving zien of wat hen vertelt wordt.
Als je van kinds af aan niet anders gezien hebt dat paarden wonden hebben en dat je ze hoort te slaan is het natuurlijk moeilijk om het ze kwalijk te nemen.


Tuurlijk het leven is daar heel anders als hier. Daar moet je zeker rekening mee houden. Wat dat betreft hebben wij het eigenlijk vrij luxe dat wij zomaar een (of meer) paard zomaar voor onze hobby kunnen onderhouden.

Citaat:
Dat is juist zo goed van Brooke, dat ze de eigenaren ook vertellen hoe zij wel goed voor hun paard moeten zorgen zodat ze er langer mee doen en de paardjes een beter leven hebben.

Dat viel me wel op. Die mensen willen best leren. Alleen heeft niemand ze ooit verteld dat het ook anders kan en dat je daardoor je paardje veel langer kan behouden. Brooke legt het hen nou uit.

Ik hoop dat die oorlog snel afgelopen is . . .

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Paintje op 2001-10-29 10:15 ]</font>

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 19:17

Oke ik ben donateur geworden. Ik ben overtuigd van het goede werk dat Brooke's Hospital doet en vindt het dus zeker geen weg gegooidt geld!!!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:30

Vanavond om 22.05 uur op Nederland 2 is bij Dierenhospitaal nogmaals te zien wat Brooke hospital voor werk doet.

Ze kunnen onze hulp goed gebruiken!!!

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 23:47

Heb net gekeken en het was echt vreselijk. Die dieren hebben echt geen leven daar, en wat doet brooke goed werk. Ben meteen donateur geworden. en vraag jullie allen dit ook te doen !!!!!!!!!
Huilen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:34

Ik doe als sinds vier jaar met de kersttijd geen kerstkaarten meer. En alles wat ik normaal aan kerstkaarten uit zou geven gaat aan een goed doel, en de afgelopen twee jaar was dat Brooke. En dit jaar gaat dat bedrag er weer heen. Tel maar eens uit hoeveel je eraan uitgeeft, daar word je stil van.

Iedereen in mijn omgeving stond in het begin een beetje raar te kijken dat ze van mij geen kerstkaarten meer kregen. Intussen weet iedereen die je normaal een kaart zou sturen waarom. Ik bedoel, je kunt anderen toch laten merken dat je aan ze denkt door op een ander tijdstip en op een andere manier contact met ze te houden dan die kaart met "groetjes van" en verder geen informatie hoe het er mee gaat, wat er het afgelopen jaar is gebeurd (vooral voor de mensen die op je lijstje staan en waar je maar die ene kaart per jaar heenstuurt...)

Eh...sorry, favoriet thema...en ik dwaal af.

Dussse...ik geef aan Brooke!!!