Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:17

Zit me ineens te bedenken dat het verhaal verwart begint te raken.
Wanneer was dat gezegt dat ze op een stal zou staan?
Was dat voor of na dat ze gezien is op de markt 6 weken terug?

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:20

Als ik het goed begrijp was het ervoor. maar helemaal zeker weten doe ik het niet..

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:28

Maar zeker weten is wel de bedoeling, want dat is belangrijk.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:33

Soering is al door jos en mij gebeld Haha! en als het goed is heeft hij ook een nummer aan jos doorgegeven van een grote handelaar daar in de buurt....hoop echt dat het gaat lukken haar snel te vinden

Ann

Berichten: 13286
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:36

Moet ik wat handelaren hier in het noorden benaderen?
Mijn schoonvader kent er redelijk veel en goed, ik krijg vast wat meer info los (mochten ze meer over Fly weten) dan een gemiddelde potentiële koper.

Ik heb alleen een duidelijke foto nodig.

De eigenaar van de plaatselijke ruitersport zaak houdt zich veel bezig met de handel van (goedkopere) westernpaardjes, miischien heeft hij haar ergens gezien.

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:47

hey ik ken een handelaar kees klaver.
ik zal wel even zijn nummer op zoeken.
(ik weet niet waar hij woont en zijn paarden staan meer vraag het wel ff)
als ik het nummer heb en weet waar zijn stal is pb ik je wel.
(ik vraag het strax wel ff op stal)

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 14:59

holly schreef:
Zit me ineens te bedenken dat het verhaal verwart begint te raken.
Wanneer was dat gezegt dat ze op een stal zou staan?
Was dat voor of na dat ze gezien is op de markt 6 weken terug?


Dat is wat mij ook een beetje dwars zit... ik heb de DB man pas gesproken toen ze al een week of twee weg was. Nu zei hij dat hij het nog wilde 'verifiëren' of ze inderdaad op die stal stond, maar hij klonk toch wel behoorlijk zeker.
Wat wel zou kunnen is dat ze inderdaad kort bij een handelaar op stal heeft gestaan, met de bedoeling haar op de eerst volgende paardenmarkt te verkopen.

Voor degenen die aangeboden hebben dingen te doen of te zoeken... ga je gang, ik wil nu gewoon weten óf ze er nog is en zo ja waar. Foto's staan in mijn profiel en in de andere topics (links staan ook in mijn profiel). Je hoeft niet te doen alsof je zelf op zoek bent, zoek maar gewoon specifiek naar Fly.

Holly, het gaat mij er om dat ze goed terecht komt/gekomen is. Ik hoef haar niet percé terug, maar als ze momenteel bij een handelaar te koop staat zal ik wel proberen of ik haar terug kan kopen. Als ze naar een ander goed adres gaat is dat wat mij betreft ook prima. Ik wil gewoon dat ze een beter leven krijgt.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:07

Ok Francis, we gaan er volop tegenaan, we zijn met een hoop bokkers dus wie weet wat daaruit kan komen..
Zou je eventueel hier even een korte samenvatting willen neerzetten wat de specifieke kenmerken van Fly zijn? Rond welke datum ze verdwenen is en haar hoogte etc.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:08

dan kan ik het uitprinten en vanavond meenemen OK dan! .

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:10

Misschien mag je van Bart de bovenbanner gebruiken om een oproep (met link) te plaatsen zodat alle bokkers (en niet alleen de western mensen) weten dat we Fly zoeken?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:15

Ik wil nog heel even weten of ze nu geen papier heeft? (maar dat dus wel heeft)
Hoe zit dat een beetje in elkaar?

Ik ga hard mijn best doen voor je!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:18

Degene die haar voor een prikkie heeft kunnen kopen heeft echt mazzel!
Ze zag er natuurlijk niet uit en als je haar weer in haar oude conditie krijgt dan heb je een supermerrie!
Nu maar hopen dat diegene dit ook erin ziet.....

Kees Klaver zit in Schoorl.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:19

Francis heeft Fly verkocht maar de koper heeft nooit de papieren gekregen.
(die heeft Francis dus nog)

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:21

Dus iemand bezit nu waarschijnlijk een merrie welke verstopte papieren heeft. Mooi ik heb een idee voor een opzetje.
Ik ga aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:26

Heb je het ook al wat verder van Soest geprobeerd? Ik weet dat Willem Schimmel in Kootwijkerbroek of Stroe ook regelmatig westernpaarden te koop heeft...

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:26

Sinds wanneer ben je haar "echt"kwijt? Dan kunnen we dat ook vermelden.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:44

Nee Nanouk, klopt niet helemaal...
Ik heb Fly verkocht met alle papieren er bij, KNHS paspoort, Registration Certificate en een getekend transferreport. Met dat transfer report had hij haar op zijn naam kunnen zetten, maar dat heeft hij nooit gedaan. Ook het paspoort staat nog steeds op mijn naam.
Inmiddels ben ik gescheiden en verhuisd en ook bij de APHA zijn dus mijn naam en adres gegevens gewijzigd. Ook als eigenaar van Fly dus.
Zou er nu een transfer report ingestuurd worden voor Fly met mijn oude gegevens, dan zal de APHA dat hoogst waarschijnlijk niet accepteren (heb ze daar al es over gemaild, geen antwoord gehad, dus ga ik nog es doen) en dus kan het paard niet op naam gezet worden. Dat betekend dat ze ook voor wedstrijden en de fok niet op de juiste naam kan komen en dus eigenlijk 'papierloos' is. Alleen als ik een nieuw transfer report teken kan ze weer op naam gezet worden (en voor de juiste koper ben ik dus bereid dat te doen).

Wat kenmerken:
Fly is geboren in 1991 en nu dus 13 jaar. Ze is vosbont, heeft twee blauwe ogen en is ongeveer 1.57 hoog. Verder natuurlijk haar aftekeningen die op de foto wel duidelijk zijn. Op haar rug heeft ze nog wat kleine spikkels die op de foto's niet te zien zijn. Ook heeft ze in de vlek op haar rechter heup (als ik me goed herinner) een plekje wat wat 'roanachtig' is, omdat ze dus ook het sabino-gen draagt. Haar chipnr. is 5282 1000 1147 536
Ze heeft vanaf januari 2002 tot half juli 2004 op het weitje aan de Birkstraat gestaan.
Vergeet ik nog dingen?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:49

Ze heeft een veulen aan de voet lopen.....met meer vlekken dan dat zij heeft. Bloos Maar deze kan natuurlijk ook los verkocht zijn.

Hoe heet Fly eigenlijk voluit???
Laatst bijgewerkt door Vera op 24-08-04 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:50

Ik neem de foto's mee naar stal, met de kenmerken. Degene die bij ons de stallen beheerd rijd ook paarden voor anderen en komt regelmatig bij andere stallen. Ik zal hem eens vragen of hij haar herkend...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:54

Ik denk dat sommige info niet belangrijk is, maar hoe ze eruit ziet zeker wel natuurlijk. Haar chipnummer gaat ook niet door heel nederland heen, mag ik hopen, maar kan wel via de mail/tel enz aan je gevragen worden.
Ik denk dat je het het beste vrij kort kan houden, en gewoon moet vragen naar het paard zelf, en de rest later doen (als iemand haar herkent)

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:57

Francis kan je hier nog een keer de foto's van voor en na neerzetten? anders wordt het zo'n gezoek in alle topics over Fly

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:59

Vera, dat veulen was van 2003 en was al eerder weg. Dit jaar heeft ze een dode tweeling geworpen. Ze heeft dus dit jaar geen veulen gezoogd zeg maar.
Voluit heet ze Spring Bid Flygirl, vader Pattern's Fly Boy, moeder Calico Bid. Haar registratienr. bij de APHA is 196,014 en ze is dus een Sorrel Tovero.

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:02

Ik heb een advertentie gezet op marktplaats. Ik heb er expres niet bijgezet dat ik Fly zoek, omdat de eigenaar, of evt andere mensen die de achtergrond van het paard kennen, er niet op zouden reageren. Voor de geinteresseerden, hier de link:

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... n&ID=53818

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:04

heb een hoop sites á la marktplaats afgezocht...staat ze niet tussen...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 16:15

Cheveyo schreef:
Francis kan je hier nog een keer de foto's van voor en na neerzetten? anders wordt het zo'n gezoek in alle topics over Fly


Voor:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding