mylerbit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saxtrail
Berichten: 103
Geregistreerd: 07-10-03

mylerbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 21:05

heeft iemand en corrctie bit van myler,da zijn verschillende maate,hoe zit dat,iemand die da meer van weet??

piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:24

wat bedoel je precies? heb je het over de lengte van het bit of over de poord. High poord, medium poord ?
als je een goede trainer hebt kan hij je alles over zo'n bit uitleggen, want je kan een paard niet zo maar op een correctie bit gaan rijden, als je geen stille hand hebt kunnen ze gaan werken als een kaasschaaf in de mond van je paard.

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:37


cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:46

Waarom zou je met een correctional gaan rijden? heeft jouw trainer dat aangeraden? dan zou hij/zij je ook van de nodige info kunnen voorzien en anders inderdaad NIET doen zoals piggeljay zegt! zijn niet de minste bitjes namelijk.

saxtrail
Berichten: 103
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 19:06

bedankt

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:37

cissy schreef:
Waarom zou je met een correctional gaan rijden? heeft jouw trainer dat aangeraden? dan zou hij/zij je ook van de nodige info kunnen voorzien en anders inderdaad NIET doen zoals piggeljay zegt! zijn niet de minste bitjes namelijk.

Zij is zelf trainster dus zal wel weten wat ze doet.
Vraagt alleen om hoe de maten zijn.

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:39

Liesbeth schreef:
Kijk op de site van Myler http://www.toklat.com/myler/
Verder zou een cursus Nederlands wel op z'n plaats zijn.
Groetjes,
Liesbeth

Is niet makkelijk om als duitse vrouw geheel goed nederlands te schrijven, je moet alles leren.
Kijk eens verder voordat je wat zegt!

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 06:27

Haar profiel is niet ingevuld, het valt dus niet mee om verder te kijken Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:09

Ik denk dat de maten bij een Myler niet anders zijn als van een 'gewoon' bit. Je moet het alleen opmeten vanuit de 'gebogen' toestand, dus niet rechttrekken, want dan wordt ie langer. En zo ligt dit model nu eenmaal niet ind e mond van een paard.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:51

de mylerbits zijn allemaal 5 inch wat mondstuk aangaat. ik heb nl zelf contact gehad met hun omdat ik een 4 3/4 mondstuk moet hebben. die kon alleen op maat gemaakt worden en hadden ze dus niet in hun assortiment.

wat dat aangaat hoef je dus niet te meten. het verschil zit em dus puur in hoe hoog de tongboog enz.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:34

Ik heb andere info van hun gekregen ?

De maten lopen van 4.1/2 tot 5.3/4. Daarboven is maatwerk. Zelfs op Ebay worden regelmatig bitten van Myler met maat 5.1/4 aangeboden en niet voor prijzen die 'maatwerk' zijn.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:06

Citaat:
Zij is zelf trainster dus zal wel weten wat ze doet.
Vraagt alleen om hoe de maten zijn.

Citaat:
Is niet makkelijk om als duitse vrouw geheel goed nederlands te schrijven, je moet alles leren.


Omdat er inderdaad geen profiel is ingevuld en het taalgebruik een beetje ‘pennymeisje gehalte' heeft, dacht ik er goed aan te doen te waarschuwen voor het bit. Er rijden genoeg onbenullen met veel te scherpe bitten rond, voorkomen is beter dan genezen. Lachen

Zijn jullie er inmiddels wel uit wat maatvoering betreft?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:24

Sugarmiss schreef:
Ik heb andere info van hun gekregen ?

De maten lopen van 4.1/2 tot 5.3/4. Daarboven is maatwerk. Zelfs op Ebay worden regelmatig bitten van Myler met maat 5.1/4 aangeboden en niet voor prijzen die 'maatwerk' zijn.


dan weet ik het helemaal niet meer SM Verward . deze info heb ik nl van hun zelf gekregen over de mail op mijn vraag voor een bit in 4 3/4 inch.
maar als jij er een tegen komt met het mullen barrel mondstuk in die maat PB dan even Bloos .