kosten van een paintveulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:15

ik vind dit ook wel een beetje te ver gaan. hoeveel iemand wel of niet voor zijn of haar paardje heeft betaald hoeft niet op deze manier aan de grote klok te worden gehangen. ik weet van een aantal bokkers ook wat zij voor hun paarden betaald hebben maar denk maar niet dat je dat hier van mij te horen krijgt.

verder texeenmaikey op zich was vorig jaar een prijs van 4000 euro niet zo gek voor een paintveulen. alleen is de markt op het moment niet meer die van vorig jaar, de prijzen van paarden zijn gigantisch omlaag gegaan. dus uitgaande van die 4000 euro, zul je nu ondanks dat je paardje een jaar ouder is die prijs er niet voor krijgen. het is hard maar zo zit de markt nu eenmaal in elkaar. zo gemiddeld zit een jaarling op het moment (let wel ik zeg ongeveer en op dit moment) op een 2500 á 3000 euro. maar ik heb er zelfs al bakkenvol zien staan met echt leuke papieren voor veel minder. maw als jij dat paardje wilt verkopen zal je, hoe jammer dan ook, de prijs naar beneden moeten doen. want op dit moment raak je hem niet kwijt voor dat geld.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:19

Ik vind het wel kunnen,eerst liegen over het aankoopbedrag dan een uitspraak als dit.....
texeenmaikey schreef:
mijn veulen (jaarling) heeft de eerste 3 maanden van haar leven geen mensen gezien.
.........Dat zou ik bijzonder onprettig vinden als verkoper zijnde Verdrietig Wat zouden jullie ervan vinden ,als iemand dit soort verhalen over jullie rondverteld?
Ik vond het al zo'n "mutsig" verhaal.................

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:46

dan zal je dat per pb of persoonlijk moeten oplossen,je weet waar ze woont,en vaar mijn mening is 3200 + 800? voor de fjord 4000 euro.
zou de fjord duurder zijn loopt het aanschafbedrag voor de paint op.
dit is het laatste wat ik hierover zeg.prive is prive.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:59

Ik kan wel indenken waarom de fokster een berichtje hier neerzet. Er worden HIER dingen (dan heb ik het over de 3 maanden) verteld die niet waar zijn en ik kan me voorstellen dat je daar als fokster ook HIER op in gaat. Blijft een raar verhaal zo alles bij elkaar, wat wordt het volgende paardje? Echt waar zet dit diertje in de opfok en zie hoe ze eruit komt.

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:07

Zoals iedereen wel gemerkt heeft zal de TS in dit item waarschijnlijk niet meer reageren.
De gemoederen lopen hier nu hoog op en idd privé-dingen kunnen beter per PB besproken worden.

Iedereen heeft nu zijn zegje gedaan en ongegronde insinuaties ontkracht.
Een slotje is dus nu wel op zijn plaats.