rugproblemen door slidingstops??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lyzzievb
Berichten: 140
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Maassluis

rugproblemen door slidingstops??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 22:46

hallo!

hoe denken jullie over rugproblemen die kunnen ontstaan door het western rijden voor door de slidingstops?

mijn paardje heeft namelijk last van zijn rug en is altijd western gereden op zijn 6e als ik het goed hebt was hij europees kampioen er is dus veel met hem gedaan! nu zegt de eigenaar van de stal ja dat komt door dat gedoe met dat western rijden hij doelt hiermee op de sliding stops!

hoe denken jullie hierover? of zijn hier al heeeel veel topics over geweest?

groetjes lisette

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:52

Mits goed aangeleerd en uitgevoerd is een sliding stop niet belastender voor de rug dan een andere oefening. Helaas is er niet altijd de ideale begeleiding en bodem aanwezig om te gaan stoppen.

Hoe rijdt je hem nu? Hoe oud is het paard nu? Wat wordt er nu mee gedaan? Allemaal factoren die ook beslissend zijn voor zijn conditie.

Als ik die opmerking van je stalhouder hoor heeft hij het niet zo op westernrijden?

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:55

En heb je ook al eens naar het zadel gekeken wat er op gelegen heeft ??

Misschien een bezoekje van een fyschio, kan heel verhelderend zijn Haha!

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:36

Hoi Lizzievb, een osteopaat kan ook goed helpen, ik rij zelf ook western en deze man weet er (via mij) het een en ander van.
Ik heb je al een PB'tje gestuurd! Neem contact met me op, deze man is echt goed!
Groetjes,
Liesbeth

lyzzievb
Berichten: 140
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 20:14

hallo!!

morgen komt de fysio waarschijnlijk langs dus ik hoop dat er meer duidelijk wordt! hij is nu 14 jaar en ik rij gewoon recreatief met hem het kan natuurlijk ook zijn dat het van mijn vorige zadel is gekomen want hij heeft er nu pas last van ik heb 1 keer heeel even met het nieuwe zadel gereden en verder niet! alleen gelongeerd ivm dat ik zelf niet in staat was om te rijden! Boos! maarja! morgen meer zekerheid hoop ik!!!!