op vakantie naar Uddel met westernbokkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

op vakantie naar Uddel met westernbokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 16:47

hoi, we gaan met een aantal Bokkers op vakantie naar Uddel naar de Woody Ranch en we zijn (bijna) allemaal western ruiters (die ene engelse turnen we wel om gedurende de week Haha! ) en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om daar in de buurt iets 'westerns' te bezoeken.
Iemand tips?
Kroegen, stallen, manege's, bezienswaardigheden, alles is welkom!

groetjes
Ciska

Typhoons

Berichten: 311
Geregistreerd: 13-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:11

Wanneer gaan jullie? Ik zit vanaf zaterdag in het huis van Ilona-Sok in Ermelo, dat is vlakbij. Ik weet wel wat leuke dingen om heen te gaan. Wij gaan bijvoorbeeld een beautydag bij de Zwaluwhoeve doen in Hierden Bloos ..

Gr Maud

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:18

Jullie mogen wel bij mij koffie komen drinken hoor!
Je kunt bij Yvonne Kneijber op bezoek in Garderen, de Mill Ranch in Ede is niet zo ver weg, of misschien een excursie naar Holstud in Stroe (zou ik vantevoren wel even bellen of dat kan). In Harderwijk zit aan de boulevard een heel leuk steakhouse in western stijl.
Dat zijn een paar dingen die me zo even te binnen schieten... mocht je nog meer/andere dingen willen, dan roep je maar...kijken we even verder.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 11:20

Hoi, we gaan 24 juli tm 31 juli. Misschien leuk om wat af te spreken?
Wil best op de koffie komen hoor Francis! haha, of de rest ook meegaat weet ik nog niet. Maar PB allebei even je tel nr. just in case...

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:44

Dan ben ik alweer thuis, maar veel plezier!!!

Typhoons

Berichten: 311
Geregistreerd: 13-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:46

Sorry, ik reageerde vanuit mijn email op die topic, maar hij staat aan op Ilona haar naam... Maar ik ben dan dus al weg uit Ermelo..

groetjes Maud

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:54

Ok kijk, in die week is de Garderense Kermis en feest'week'! Mág je niet missen! Van 28 tm 31 is er dan kermis (kleintje hoor), overdag ook vanalles te doen (elk jaar op zaterdag dacht ik soort 6-kamp tussen teams van café's en bedrijven e.d.) en elke avond life muziek in de feesttent.
Misschien leuk om voor een avond daar af te spreken...wil er nog wel een keer heen, want op zaterdag avond hebben ze vaak wel een leuke band, maar vind er niet zo veel aan om in m'n eentje te gaan... Ik woon op loopafstand van het feestterrein (de kermis mensen staan met hun wagens op 'mijn' weitje, Dot moet uit logeren die week! Boos! Is elk jaar zo, en vast afspraak, dus daar moest ik het mee doen toen ik het huurde...).

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:44

Prachtige omgeving, de Veluwe!! Knipoog Haha!

Francis, jij woont ook eigenlijk heel dichtbij! Nooit bij stilgestaan! Lachen

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:09

Ik wel... was al van plan es een keer te komen buurten... Knipoog

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:17

Kom gerust een keer langs! Over een week is Ilona weer terug van vakantie. Kan je onze "knollen" eens komen bekijken! Waar woon je eigenlijk? Ik kom wel eens een ijsje in Garderen eten bij die lekkere ijssalon, maar verder ben ik niet heel erg bekend in Garderen. Maar als ik dan weer eens door Garderen rijdt kan ik je paardje misschien zien staan!

Tip voor Cissy: de ijssalon in Garderen! Heer-lijk ijs! Vingers aflikken Haha!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:24

nam, nam, nam Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken - ik begin al te watertanden! Haha!

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:07

Alvast heel veel plezier!!!!

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:50

Hé Cis,

Dat is leuk bij Woody Ranch. Ben ik ook een keer een weekje met Markus en een vriendin met paard geweest. OK dan! Wel een klein stukje rijden voor je echt in het bos bent, maar wel heel veel verschillende routes. (Tip: kaarten kopen bij vvv, Kootwijk dacht ik)
In de blokhutten alles bij de hand en de paarden staan prima.
Veel plezier

Natascha

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:14

Oeh ja, natuurlijk 'IJstijd'!! Heel verkeerd dat die hier nu zit...
Ik woon zelf aan een zandweg tegenover de 'inrit' naar de Beeldentuin (Hooiweg). Da's dus als je van Garderen richting de A1 rijdt. Nét voor je de bebouwde kom uit rijdt staat Dot bij het laatste huis binnen de bebouwde kom aan de linker kant van de weg (vanaf het dorp gerekend)
Nu staan ze steeds in het voorste weitje en zijn ze makkelijk te zien, als ze in het achterste weitje staan zie je ze niet zo makkelijk.
Tijdens de kermis gaan ze weg, want ookal heb ik het voorste weitje, ik zie het al helemaal gebeuren dat er 's nachts een met een zatte kop es ff gaat kijken wat er in die schuur is... 'leuk, paardje loslaten!'...
In de molen in Garderen zit ook een VVV kantoor, die hebben ook allerlij kaarten van de omgeving.
Ik ben momenteel veel thuis, dus als je even een belletje geeft als je onderweg bent, kun je rustig een keer een bakkie komen doen/Dot kijken als je wilt hoor.

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:03

Ja, inderdaad, in een molen. Dan was het Garderen. Heb het topografisch geheugen van een ......

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 09:17

Niemand uitgaanstips? Leuke discotheek/bar in de buurt? we willen wel gaan stappen de 24e savonds (althans ik wel!)

Dat ijs gaan we zeker uit proberen! Mjammie!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:57

Om te stappen moet je denk ik naar Harderwijk, daar zit, net achter de boulevard (bij de bioscoop 'om de hoek' zeg maar) een stukje 'uitgaanscentrum' met wat kroegen, een discotheek, shoarmatentjes e.d. De bioscoop zit aan de boulevard en hier hebben ze geen pauze tijdens de film maar kun je vanuit je luie stoel de bar bellen en bestellen wat je eten/drinken wilt tijdens de film. Op bepaalde avondend (ik dacht dinsdag en donderdag) mag er ook gerookt worden.

In Garderen zit wel een soort buurthuis waar ook disco's gehouden worden, maar ik ben er nooit geweest...lijkt me niet echt wat.
Elk dorp heeft natuurlijk wel z'n café's, maar ook die lijken me hier niet echt bijzonder. Hoe het in Uddel zelf is weet ik niet.
Misschien dat Ermelo nog iets leuks heeft, ook dat weet ik zo niet.
In Hoenderloo (ongeveer 15/20 minuten rijden) zit 'De Gate' (vroeger de 'Piramide') da's een 'echte' discotheek. Bij de snack hier liggen meestal wel briefjes met wat er daar te doen is, want daar hebben ze dus ook vaak 'bekendere' artisten/DJ's of thema-avonden.

Tja, en Apeldoorn is ook niet echt ver, daar kun je natuurlijk ook redelijk goed stappen...

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:51

Ik ben weer 'deskundige' op het gebied van uitgaan in Ermelo! Knipoog Er is niet heel erg veel te doen. Wat wel leuk is, is "De dorpskamer": een gezellig terras, lekker eten en s'avonds een gezellig café. Natuurlijk mag ik mijn stamkroeg Twinns ook niet vergeten, alhoewel daar voor mensen van buitenaf weinig te beleven valt ben ik bang. Verder zijn er twee disco's, maar die kan ik je helaas niet aanraden... Wat wel weer leuk is, is Champaign in Harderwijk, die zit in dat straatje dat Francis uitlegde. Maar als je echt wilt stappen kan je beter naar Harderwijk gaan dan naar Ermelo. Trouwens in de zomermaanden is er iedere zaterdag de Preuverie in Harderwijk: overal gezellige bandjes en blije mensen op straat.

Francis, helaas, ik zit momenteel ook "zielig" thuis. Ben een paar weken geleden aan een hernia geopereerd en ben nu heel hard aan het revalideren... Dus langskomen zit er niet in, want ik mag helaas niet zitten. (Zit nu illegaal 10 min. achter de pc! Schijnheilig ) Maar als ik weer wat meer kan zal ik eens kijken. Gelukkig mag ik zoveel als ik wil bij Ilona op de bank komen liggen, zodat ik toch nog een beetje "onder de paarden" ben! OK dan!

lesleymoos

Berichten: 630
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:13

He cis!!!!

Ik weet geen leuke dingen tedoen, maar ben benieuwd naar nieuwe foto's van je veulentje!!! Waarneer plaats je weer wat foto's.

gROETJES

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 10:24

He Moos, ook bokt gevonden??!!
hahaha!
kom maar gauw weer eens kijken bij dat gekke ding, ze groeit goed hoor!
Ze gaat lekker mee op vakantie, ben benieuwd of dat allemaal wel goed gaat.... ik avontuur het gewoon.

Randypaard

Berichten: 155
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:28

cissy schreef:
hoi, we gaan met een aantal Bokkers op vakantie naar Uddel naar de Woody Ranch en we zijn (bijna) allemaal western ruiters (die ene engelse turnen we wel om gedurende de week Haha! ) en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om daar in de buurt iets 'westerns' te bezoeken.
Iemand tips?
Kroegen, stallen, manege's, bezienswaardigheden, alles is welkom!

groetjes
Ciska

Dat is toevallig! ik ga ook zaterdag naar Uddel!! Met paard en hond op het campinggedeelte!
Ik ben vandaag voor de eerste keer op bokt en begrijp er nog niet alles van... maar ehh misschien tref ik jullie wel in Uddel??????? groetjes Puckje

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:30

kan niet missen! een ploeg 'ouwe tantetjes' met paarden en twéé honden Haha! Haha! !
see you OK dan! !

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:56

Wanneer was het ook alweer, ik zou nog een dagje komen rijden.
Welke dag zou dan het beste uitkomen ??

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:20

curly2day schreef:
Wanneer was het ook alweer, ik zou nog een dagje komen rijden.
Welke dag zou dan het beste uitkomen ??


op zondag 25/7 hebben we al meteen een 'open dag' Haha! - kwestie van de mensen met last van heimwee (na één volle dag Haha! ) een beetje tegemoet te komen.....dan nodig ik je hier bij deze uit op zondag Knipoog .
anders pb je strangertje maar even, zij is die week de chief excecutive Haha! !
weet je het ook te vinden?

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:13

Nee, niet precies, ik pb strangertje wel even