madepolder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:16

ach ik ben ook altijd wel voor de aanpak.......... beter een keer dan honderd keer. En toch heb ik altijd paarden die graag met me en voor me willen werken....... die graag om me heen zijn.

Ik vond ze daar hard, heel hard......... maar ik vond ook dat er best wel een hele grote mate van ontspanning was.

nattetas

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: denhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:00

VOND dat vind ik een mooi woord,maar ik VIND dat ik en de meeste anderen nog steeds ontspannen kunnen rijden.rijden doe je toch voor je plezier anders moet je ermee kappen.

en idd je kunt beter 1x goed been geven dan 100x op het zelfde plekje zitten purren daar krijg je pas plekken van.

gr.natas

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:01

gijsenkim schreef:
Ik vond ze daar hard, heel hard......... maar ik vond ook dat er best wel een hele grote mate van ontspanning was.


Onder de ruiters wel, dat heb ik ook gemerkt. Maar onder de paarden....

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 00:27

Oke.... ik weet het, dit is een oud topic.
Door alle actuele topics van nu kwam ik bij toeval bij dit topic terecht.
Daarom zou ik dit topic toch weer graag even onder de aandacht brengen.

Ik vraag een ieder dit (nogmaals) van voor af aan te lezen....
Doe met dit topic wat je wilt doen... neem de informatie op zoals jij het wil... maar denk na over de woorden, wat is er gezegd en waarom is dat?

Wellicht blijft het topic open en kunnen we verder discuseren... wellicht wordt het gesloten. We zullen zien...

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 10:57

Marieke schreef:

Ik vraag een ieder dit (nogmaals) van voor af aan te lezen....
Doe met dit topic wat je wilt doen... neem de informatie op zoals jij het wil... maar denk na over de woorden, wat is er gezegd en waarom is dat?

Heb ik gedaan ... maar waar wil je heen met het heropenen van dit topic Verward ?

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:01

dat vroeg ik me ook af. Verward
staat in dit topic iets wat een toevoegende waarde heeft??
volgens my staat in dit topic alles wat al eens vaker is gezegd.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:26

Ik denk dat Marieke doelt op het feit dat er momenteel veel te doen is over de hardheid van het westernrsport en het feit dat deze stal zich door vele hiermee vergeleken wordt.

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:38

Ik denk dat ze doelt op de discussie over het "schemergebied" tussen "effe hard aanpakken/corrigeren" en mishandeling van een paard naar aanleiding van het topic van Vera.
Hoe zal ik het eens voorzichtig uitdrukken zonder op iemand's tenen te gaan staan... Verward ...
Goed: als voorbeeld bovengenoemde stal...een reiningstal waar op een harde manier getraind wordt. De mensen van die stal ontkennen dat, zij vinden dat dit de enige manier is om iets te bereiken. Consequent trainen! Zachte heelmeesters maken stinkende wonden! Anderen lopen hard gillend weg.
Met dit als voorbeeld: Wie moet er dan, tijdens een NK, in de inrijbak de boel in de gaten houden...iemand die werkt volgens de NH (Natural Horsemanship)-methode zou eerder ingrijpen dan iemand van bovengenoemde stal...
Was dit wat je bedoelde Marieke?

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:51

Zet dan maar een Natural Horsemanshipper in de inrijbak. Haha!
En deze stal is inmiddels het toonbeeld van grofheid, arrogantie en naïeve volgelingen. Maar wel een stal waar veel mensen voor hun eerste les gaan kijken, en te horen krijgen dat dit normaal is (en zelfs de enige juiste manier om een paard te trainen). Enorm slecht voor het image en de inhoud van de westernsport.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 12:15

vera schreef:
Ik denk dat Marieke doelt op het feit dat er momenteel veel te doen is over de hardheid van het westernrsport en het feit dat deze stal zich door vele hiermee vergeleken wordt.


Verleden en Heden. Gebleken is, dat het verleden, je blijft achtervolgen.
En daar kan het heden, voor bepaalden onder ons, niks aan veranderen.
Democratie op bokt, of is het de democratie van BartVB, dat dit soort van topics niet mesthoop waardig zijn. Ik vraag mijn af, waar de moderators zijn, en vraag mijn af, waarom sommige topics uit het verleden wel gesloten worden, en de ander weer niet.
Soms vraag ik mijn eigen af, hoe gezond je verstand moet wezen, om sommige dingen te kunnen begrijpen.

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 12:20

Citaat:
Democratie op bokt, of is het de democratie van BartVB, dat dit soort van topics niet mesthoop waardig zijn. Ik vraag mijn af, waar de moderators zijn, en vraag mijn af, waarom sommige topics uit het verleden wel gesloten worden, en de ander weer niet.


En ik vraag mij af waarom een moderator, wel nog moderator bij haar naam heeft staan terwijl wanneer je haar wijst op de verantwoordelijkheden als moderator, claimt geen moderator te zijn Verward

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 12:22

Nee joh, jullie snappen het niet, wanneer er positieve reacties zijn op bepaalde stallen weten de moderators niet hoe snel ze het topic moeten sluiten, maar wanneer er negatieve reacties op bepaalde stallen zijn mogen die topics gewoon blijven staan Clown
Meten met twee maten heet dat geloof ik Schijnheilig

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 12:30

Ach jongens hou toch een keer op te zeuren. Denk je nu werkelijk dat we niks anders te doen hebben dan Bokt? Gaat het niet snel genoeg. Gewoon even klagen. Helpt.

Ik doe een slotje op dit topic omdat het oud is.

Het al dan niet negatief zijn van dit topic heeft er niks mee te maken. Dergelijke topics mogen. Dit zijn meningen van mensen die ze uit eerste hand neerzetten en als zodanig mag dat. Wil je dat niet? Dan verwijs ik je naar de eerste de beste 'verlichte dictatuur' elders in de wereld. Daar kun je onwelvallige meningen via censuur tegenhouden.