madepolder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 06:10

hallo wie rijdt er met zijn eigen paard/pony bij madepolder hoe bevalt en hoe veel keer per week?

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.


kruimel10
Berichten: 38
Geregistreerd: 15-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:49

ik ken iemand die heeft er gereden voordat ze zelf een paard heeft gekocht en verhuisde, maar zij heeft het altijd prima naar der zin gehad, goed les gekregen en een hoop geleerd, weet niet of dat nog zo is.

En om er met je eigen paard te staan heb ik ook geen idee van, of is het alleen maar voor te lessen?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:04

ik zelf niet, maar heb er genoeg verhalen over gehoord,
Die beweren juist het tegenovergestelde van wat kruimel hierboven zegt,
lessen gingen er ruw aantoe, hing een rotsfeer.

Ben er zelf niet geweest, dus weet neit of het waar is, maar dit heb ik er iig over gehoord

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:05

Over alle stallen hoor je slechte en juist weer goede verhalen.

De beste methode om te kijken of je ergens "past" is zelf kijken en eventueel een paar lessen meerijden.

Iedereen stelt tóch weer andere eisen... Schijnheilig

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:07

Precies Banish........... netzoals vee artsen, hoefsmeden en ga zo maar door......... gelukkig is er een ruime keuze zodat iedereen kan vinden wat het beste bij hun past

bluemoon
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:19

ik rij zelf op madepolder en het is daar erg leuk en de lessen zijn ook leuk en je leert veel Haha! . over de stalling weet ik niet veel ik heb geen eigen paard maar ik hoor nooit mensen klagen OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:22

Het aantal keren bekeken en het aantal reacties kán ook een aardige graadmeter zijn

(ik kan niet beslissen welke smiley ik hierbij zal gebruiken)

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:31

Sugarmiss"]
Het aantal keren bekeken en het aantal reacties kán ook een aardige graadmeter zijn
[/quote]
[quote="Sugarmiss schreef:
ik kan niet beslissen welke smiley ik hierbij zal gebruiken)

smiley één voor dit antwoordt Schijnheilig
smiley twee voor diegene die niet reageren OK dan!
smiley drie van de stal in kwestie Doei, doei

Groetjes Peter Vet

nattetas

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: denhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:07

ik sta zelf met mijn paardje bij madepolder en ik vind de stallen goed,de lessen zijn ook goed en de sfeer is er ook goed ,dus met andere woorden ik ben goed tevreden en heb het daar prima naar mijn zin.
maar idd je moet het zelf ervaren dan pas kun je beslissen wat je doet want iedereen heeft er een andere mening over.

gr.nattetas

gerstloo's shadow,the best westerncob in the world

Alice01

Berichten: 744
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:41

Ik denk dat het er inderdaad omgaat of je ergens tussen past of niet!
Er is over elke stal denk ik wel iets positief of negatief te melden!
Als jij het er naar je zin hebt met je paardje en je bent helemaal te vreden dan is dat toch mooi!
Ik kan zelf niets over madepolder zeggen simpelweg omdat ik er nog nooit geweest ben

Gr Alice

http://www.versatilehorse-training.com/
Jolene's Joy , she is a pleasure to ride

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:49

Ik ben er onlangs een keer wezen trainen met Sunny. Moet zeggen dat ik het heel gezellig vond, en ben zeer gastvrij ontvangen. De mensen (en paarden ) hadden het er zo te zien prima naar hun zin..... Dus ga kijken en beslis zelf of je er past (moest wel weer wennen aan dat vreeeselijke haagse taaltje)

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 19:06

hallo allemaal ga aanstaande vrydag avond zelf kijken zal daarna verslag uit brengen.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

nattetas

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: denhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:47

oke gezellig,ik moet vrijdagavond ook mijn paardje rijden,het is een donkerbruine welshcob met heeeeelllllleeeee lange manen en staat bij de binnenbak,misschien zie ik je

gr.natascha

gerstloo's shadow,the best westerncob in the world

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:56

Ben er een keer wezen kijken en ik stond verbaasd hoe "normaal" het daar blijkbaar is om constant sporen te gebruiken en aan teugels te rukken. Heb helaas geen positieve punten kunnen ontdekken. Ik vind dat er te snel naar harde methodes wordt gegrepen en dat vind ik jammer voor een stal die mede verantwoordelijk is voor het image van de westernsport in Nederland. Voor mij is het echt drie keer niks.

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:05

bubbels schreef:
Ben er een keer wezen kijken en ik stond verbaasd hoe "normaal" het daar blijkbaar is om constant sporen te gebruiken en aan teugels te rukken. Heb helaas geen positieve punten kunnen ontdekken. Ik vind dat er te snel naar harde methodes wordt gegrepen en dat vind ik jammer voor een stal die mede verantwoordelijk is voor het image van de westernsport in Nederland. Voor mij is het echt drie keer niks.


Ik denk dat je dat dan op de persoon in kwestie moet afrekenen. Als één persoon dat doet wil dat niet zeggen dat de hele stal die rijstijl hanteert.

Pluk de dag
Voor je in een vaas eindigt...

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:59

LisetteSugar schreef:
Ik denk dat je dat dan op de persoon in kwestie moet afrekenen. Als één persoon dat doet wil dat niet zeggen dat de hele stal die rijstijl hanteert.


Wie zegt dat ik maar één iemand heb zien rijden dan. Cool

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:38

ik heb er ook gereden en heb het er altijd prima naar mijn zin gehad.

Endurance klasse 2, 3 startgerechtigd.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:40

En bol? Wat vond je ervan?

♥ Rewrite the Stars ♥

nattetas

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: denhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:45

oke,bubbels
dus dat betekent dat ik dus ook alleen maar aan het rukken en het plukken ben en met mijn sporen aan het trappen,nou dat is dus niet zo,en ik geef toe er zijn een aantal personen die ik ook wel wat te hard vind,maar die zijn op 2 vingers te tellen,dus ik weet niet wat jij hebt gezien,en of het niet wat overdreven is,ik sta er zelf al 7jaar en als het er echt zo hard aan toe ging dan was ik en nog veel meer andere mensen toch allang weggeweest?

gr.natascha

gerstloo's shadow,the best westerncob in the world

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:58

Bubbels.. its no use...
Die mensen daar hebben totaal geen zelfreflectie. Ik heb er laatst nog iemand op aangesproken, en die had echt totaaaal geen notie van wat ze aan het doen was, vond het volkomen normaal... Ik was echt flabbergasted, maar klaarblijkelijk is wat de ene rukken en plukken en trappen vind, iets anders dan wat de ander ervan vind..arme paardjes.
Maar, het is de manier die wint, dus het zal wel okee zijn...

Btw, ik heb wel meer vingers nodig om de mensen te tellen die dat daar doen...but who's counting :s

@nattetas: Er zijn ook echt veel 'oude' klanten over he? Dat jij er nog staat zegt iets over jou en over de andere mensen die er nog staan.. een paar uitzonderingen daargelaten...

nattetas

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: denhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:09

ooohhh daar heb je haar weer cer of moet ik * zeggen,als of jij zo lekker bezig bent,eerst lekker op taco mogen rijden en dan word er een engelse ruiter boven jou gekozen nou dat zegt lekker veel over jou zou ik zeggen.jho moet je luisteren zoals jij over madepolder denkt zo denken er wel meer maar dat zijn mensen die gewoon vaak in het verleden blijven hangen.maar verder ga ik geen woorden met jou wisselen want dat heeft toch geen zin.

{edit SM; naam verwijderd]

gerstloo's shadow,the best westerncob in the world

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:17

nattetas schreef:
.maar verder ga ik geen woorden met jou wisselen want dat heeft toch geen zin.

insgelijks Haha!

Ben wat dat betreft blij dat ik niet meer rij, als dit de standaard voor de sport is....

Aragorn

Berichten: 86
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:09

Nou sorry hoor maar ik ben er ook één van de oude garde en kan me ook totaal niet vinden in de rijstijl die nu gehanteerd wordt!!
(door meer mensen dan ik op 2 handen kan tellen!)

Ik heb er langer rondgelopen dan dat jij er nu staat maar blijf niet in het verleden hangen sommige dingen kunnen gewoon echt niet maar als je er middenin zit zijn ze blijkbaar normaal!

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:00

Ik ben het met Bubbels eens. Ben er een aantal keer wezen kijken terwijl er les gergeven werd. Western staat bekend als "relaxt"rijden en dat zag er totaal niet zo uit! En het waren telkens andere personen die aan het rijden waren. ik ga er voor geen goud met mijn beessie heen. Er stonden een aantal paarden met kapot getrokken mondhoeken. Nou, dat zegt wel genoeg denk ik zo!

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 22:41

Mijn verslag ik ben vrijdag avond wezen kijken en in 1 woord Boos! Boos! Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen Huilen andere worden heb ik er niet voor .Ik heb er misschien 2 zien rijden op een normale manier en dan is het nog veel.Ik weet niet hoe de oude garde reed maar erger dan dit kan haast niet ,ik had vrijdag avond spijt dat ik voor western rijden had gekozen als het zo moet of is laat het dan maar.Ik heb altijd begrepen dat western rijden vriendelijk is wat ik daar hoorde en zag dan is het vriendelijke ver te zoeken moets me echt inhouden want ik wou er zo een paar van de paard trekken en de gene die les stond te geven was geen gezicht grote peuk in de mond en zei alleen maar goed zo ja dat is goed.Wat is er goed aan om een paard op zo,n onvriendelijke manier te rijden ruken,plukken en zadels die klapperen en ramelende sporen met grove wielen en maar prikken knap hoor!Ik ga nog verder kijken maar als het overal zo is dan hoeft het van mijn niet. Ach gut Ach gut

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers