En ik heb weer een vraag....:P (dressuur->western)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

En ik heb weer een vraag....:P (dressuur->western)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 10:49

Het ging een tijdje geleden niet zo goed met m'n pony (combinatie ik en pony dus). Ik kon hem gewoon niet aan. Sinds ik les heb gaat het stukken beter. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=261099.
Maar nu leek het me leuk om gewoon eens wat western uit te proberen (niet zelf natuurlijk maar met begeleiding). Alleen weet ik niet waar dat zou kunnen (omg. culemborg) en wat mijn instructrice daarvan vindt. Ik bedoel, zij zal geen les kunnen geven in western, dus zal ik, als ik het echt heel leuk vind, iemand anders moeten zoeken. En wat vinden jullie? Ben ik (bijna) te groot voor Speedy? En is westernles meestal duurder dan "dressuur"les? En mijn grootste vraag: Kan je makkelijk op western overstappen als je dat niet van het egin af aan gedaan hebt. Of is "dressuur"('k ben nog niet zo ver Tong uitsteken ) juist een goede basis?

(sorry, ik vraag nogal veel Verward )

Dagmara

Berichten: 33
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:01

Hallo Shetfan,

In Hagestein wordt westernles gegeven op zaterdag. Binnenkort ga ik daar ook rijden als ik een leuk paardje heb gekocht. Het is daar super gezellig.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:58

even ter info, in Hagestein moet je met je eigen paard daar naartoe, er zijn geen lespaarden voor zover ik weet. Je zal dus ook vervoer moeten hebben/regelen.

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 12:13

Hmmm, nee, dat wordt een beetje te veel gedoe. In Houten zit ook een manege waar ze westernles gevem, 'k zal daar eens informeren.

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:47

Check dat nog even, dat van Houten.
Want de Verende wagen in Houten is verkocht (aan de bereden politie) en Lex Labelle die daar de (een soort van Knipoog ) westernlessen verzorgde zit daar dus niet meer. Op de Silvia's hoeve heb ik nog nooit gehoord van westernlessen.
Je keuze in deze regio is Hagestein, Ede, Soest.
Kijk even achterin de WHW (WRANblad)

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 14:40

oooww. Tsjah, ik heb natuurlijk zelf geen rijbewijs Haha! dus dan ga ik nog even snel mn lieve blik oefenen Bloos . Want Ede/Soest/Hagestein is natuurlijk wel wat verder dan Houten.

Cilian

Berichten: 200
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 07:48

Ik ben met mijn paardje meteen western gaan rijden, een dressuur ondergrond is zowel voor paard als voor ruiter niet noodzakelijk. Veel western ruiters zitten zelfs beter dan dressuur ruiters. Ook je paard omscholen kan prima, veel paarden reageren hier heel positief op. Bij ons is de dressuurles niet goedkoper dan de westernles, en als jij het leuker vindt in de westernles stap je toch gewoon over, hier heeft je instructrice niets mee te maken. Mijn dressuur instructrice is nog steeds een goede vriendin van mij ook al rij ik al tijden niet meer bij haar.
Veel succes met het rijden, wat je ook kiest, doe wat je het leukste vindt.

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 18:50

Ja, dat is waar ^^^ .
Ik kan alleen nog steeds geen manege vinden Scheve mond . Óf het is te ver, óf je moet je eigen pony meenemen........ Weet iemand nog iets? Of iemand die aan huis les kan geven misschien??
Of een open dag van een manege, of een manege waar je ook eenmalig een les kunt nemen??.................iemand??... Schijnheilig