van gez. training naar clinics

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 12:53

naar aanleiding van de suggesties op het western forum over onze trainingen in leusden,
wil ik de bereidheid peilen om over te gaan tot clinics.

ten eerste zou ik willen weten wie er dan nog op de clinics komen in Leusden.

En wat het ten hoogste zou mogen kosten per combinatie en voor de toeschouwers.

ik wil dit toch zo non profit als mogelijk houden.

welke diciplines en/of trainer hebben jullie dan op het oog?

als er een mening bij is die prive gevoelig ligt pb mij dan.

Hartelijke groetjes
Rinus

De volgende training is op 24 november!!!!!

_________________
westernworld countrywestern van hoed tot hoef

http://www.westernwereld.nl westernworld@westernwereld.nl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: westernworld op 2001-10-26 12:54 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: westernworld op 2001-10-26 17:22 ]</font>

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 17:27

ik breng hem even naar boven omdat ik er een datum in geplaatst heb!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:19

In principe zijn wij geinteresseerd in clinics, maar het ligt uiteraard aan onderwerp, trainer en kosten.
Qua onderwerp zou per discipline kunnen, maar bv ook onderwerpen als loswerken, tempobeheersing etc.
Qua trainer: als het die van onszelf ( Verward ) is, dan kom ik niet naar een clinic, want dan heb ik 'm liever een uurtje aan huis voor mezelf alleen.
Qua kosten: max. 50.00 maar afhankelijk van onderwerp en trainer.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 18:26

onderwerrp "hoe kijg ik mijn paard los van het bit" zou voor mij een hele goede zijn Haha!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 18:40

<b>Harold:</b>
ik vind alle disciplines leuk dus onderwerp van de clinic maakt mij niet uit. Ik wil f30 tot f50 betalen per clinic afhankelijk van de instructeur/trice en aantal deelnemers per groep.

<b>Marianne:</b>
eigenlijk is een clinic over iets anders dan basis dingen aan mij niet besteed.

Ik zat 4 jaar geleden voor het eerst op een paard. Heb toen 2 jaar lang 1x per week les gehad. Heb daarna 1 jaar niet gereden en rijd nu ongeveer 1 jaar zonder begeleiding en veel te weinig op mijn jonge paardje dat zeker een jaar geleden nog niet zo bar veel kon. En die angsthaas zit bij tijd en wijle nog op mijn rug Haha!

Ik vind op zich trail heel leuk en een zitcursus zou mij goed doen Cool. Als er clinics komen voor meer gevorderde ruiters kom ik wel graag kijken om van te leren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-10-27 18:40 ]</font>

jip
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 19:44

Oeps, beetje offtopic Haha! Maar mijn oog viel op de opmerking "paard losmaken van het bit" Op zich niet zo moeilijk. (paard denkt ook niet moeilijk) Hoe meer gewicht je op de achterhand krijgt, hoe minder 'gewicht' je op de voorhand overhoudt Cool Clinics zijn altijd zeer leerzaam en goed maar ik denk dat je doelgroep die je voor ogen had voor de gezamenlijke trainingen dan toch wat verandert. Mijn ervaring is dat vaak de spreekwoordelijke 'drempel' dan ook wat hoger wordt om mee te doen.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:12

"paard losmaken van het bit" Op zich niet zo moeilijk

Dan nodig ik je uit om eens op mijn altijd vasthoudende paard te komen rijden.
tips welkom maar ff via pb want wordt een beetje off topic

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:39

Ben geinteresseerd in the clinic way. Heb nog niet echt een voorkeur voor een bepaalde trainer, je kan m.i. van iedereen wel iets leren. Heel soms hoe je het dus niet zelf wilt doen Haha!
Wel maakt de grootte van de groep voor mij iets uit. Moet niet zo groot zijn i.v.m. elkaar voor de voeten lopen. Als ik heel geconcentreerd bezig ben, let ik minder goed op mijn omgeving, dus boem is ho, Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 11:51

Citaat:
Op 2001-10-27 21:39, schreef Carys:
Wel maakt de grootte van de groep voor mij iets uit.


Vergeten erbij te zetten: als ik idd een aardig bedrag neer moet leggen voor een clinic, verwacht ik ook weinig ruiters in de bak. Niet alleen vanwege het voor de voeten rijden van elkaar, maar ook vanwege het stukje persoonlijke aandacht dat je dan "koopt" van de trainer in het midden.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 14:06

misschien een idee voor Rinus;
je komt dan dus meer uit op een clinic/les. De tijd die jullie ervoor hebben staan v. 18.00 - 21.00 uur = 3 uur. Als je dit in 3 verdeeld, elk uur een groep, een bepaalde disipline waar ze zich voor kunnen inschrijven, met niet teveel ruiters, zodat iedereen aandacht krijgt en dan misschien ook 3 verschillende trainers....
Zo kunnen zowel ruiters, als trainers én publiek 3 uur lang verschillende dingen van elkaar zien & leren. Ook trainers onderling kunnen dan naar mekaar kijken & evalueren.
Volgende keer zal ik er niet bij kunnen zijn, omdat wij een weekje met vakantie gaan Party!! , maar de keer erop hoop ik weer eens te kunnen komen. (kijken of meedoen, laat ik nog even open...Sugar Miss... wat doen we?)
Groetjes Knipoog

_________________
als ik te oud wordt om óp het paard te zitten, ga ik erachter zitten... mennen dus!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Colinda op 2001-10-28 13:07 ]</font>

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 19:59

Eigenlijk vind ik het gezamelijk trainen nog steeds een heel goed idee, er moet alleen structuur in komen en iedereen moet het durven om elkaar aan te spreken, zonder dat er gelijk aan kritiek gedacht wordt, een clinic, ja als ik hier zie dat er 50 gulden voor betaald wordt, neem ik liever een prive les, in principe is een priveles van een half uur al voldoende, samen met 15 min opwarmen en 15 min uitstappen, ben je al 1 uur bezig. 3 uur lang een clinic met veel deelnemers, zie ik voor mezelf eigenlijk niet zitten, mij te lang en voor mijn paard ook, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:24

Clinic: het voorstel van Colinda lijkt me ook de beste optie. Ik ben geïnteresseerd in een clinic als het inderdaad een onderwerp heeft, dus 'hoe bereik een hogere mate van ontspanning', 'hoe kan mijn paard nog lichter voor het been krijgen', o.i.d.. Ik heb al zo'n beetje wekelijks les dus vind ik het interessant als 't zoiets is, waarbij het verschil in nivo van de ruiters/paarden op zich geen belemmering is.

Gezamenlijke training: meer structuur! Maar hoe krijg je het voor elkaar om ruiters zover te krijgen dat ze vragen gaan stellen? Dat is een behoorlijke drempel die genomen zal moeten worden. In elk geval het publiek meer betrekken! Die zouden vragen kunnen gaan stellen, bijv. waarom ze iets op een bepaalde manier doen. Misschien dat de ruiters onderling dan ook los komen?

Wat heeft mijn voorkeur? Ik denk dat de uitdaging ligt in de gez. training. Ik ben bang dat de clinic vorm misschien het begin van het einde is omdat mensen dan toch gaan afhaken. En dan komt op een dag een trainer voor joker en voelt niemand zich daar echt verantwoordelijk voor. Huilen

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 22:57

Hoi,

Om de ruiters & publiek zover te krijgen dat er geen drempel meer is : hier kan een trainer dan in begeleiden. Als je, voordat je begint, met de groep duidelijk maakt waar je aan wilt werken (verschillende oefeningen uitdiepen), heb je volgens mij tijd genoeg om dit te gaan oefenen, maar tevens om te evalueren : dus groep even rust, en de trainer kan dan vragen gaan stellen & publiek erbij betrekken. Een trainer is er tenslotte voor om dit te begeleiden op een dusdanige manier waar iedereen zich in thuis kan voelen (ruiter & publiek), bijv. Als ruiters gaan oefenen, kan de trainer zich richten op de ruiters en eventueel helpen, maar ook dusdanig aanwezig zijn, zodat het publiek het ook kan horen. En later weer evalueren : wat vonden jullie ervan, hoe vonden jullie die of die het doen, zagen jullie dit of dat ?
Het zijn allemaal maar ideeen....maar wie weet heeft men er iets aan...
Groetjes Knipoog

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-01 15:28

nu nog even een opmerking mijnerzijds,gezien de verschillende suggesties over wat we nu moeten doen training of clinic,is mijn inziens toch geblekendat de opzet zoals we tot nu gadaan hebben een goede is.
er moet nog meer structuur komen!
avond moet in 2een gedeeld worden!
en er moet meer interactie komen met het publiek!
zodat de ruiters meer zelfvertrouwen krijgen in zichzelf,we gaan door op de oude voet maar met meer structuur!

Rinus

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 19:43

Ik heb al diverse berichten gelezen over de gezamelijke training die er worden georganiseerd. Harstikke leuk en leerzaam. Graag zou ik zelf ook een keer willen komen, uiteraard met mijn paardje. Alleen weet ik niet hoe de andere bokkers er tegen aan kijken??? Ik heb een hengstje van ruim 2.5 jaar. In maart wordt hij drie. Ik rijd hem dus al. Mischien zijn er bokkers die dit vreemd vinden. Vanwege zijn leeftijd dus...Ik ben in augustus begonnen met rijden. Momenteel doet hij alles een beetje. Hij draait een beetje, stopt een beetje, cirkelt al aardig en er zit een beetje verzameling op. Ik doe wel rustig aan met hem en heb een schema opgezet voor zijn training... Hij is verder heel erg braaf... Hoe denken de bokkers erover als ik mee rijd met hem????? Verward Verward Verward

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 19:59

Ach je moet hetzelf weten het is jou paard.
Zelf zou ik het nooit doen.
Ben er eigenlijk ook tegen om erop te gaan zitten voor ze 3 jaar zijn.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:13

Voor alle duidelijkheid hier nog een keer mijn vraag. Zijn er bokkers op tegen als ik mee rijd. Ik vraag niet naar jullie persoonlijke mening op welke leeftijd je een QH wel of niet berijd... Groetjes Verward

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:38

van mij mag je meerijden hoor.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 21:42

Nou Seapy, neem maar mee die wilde hengst van je hoor! Roel heeft vorige keer ook al op zo'n apparaat in de groep rondgehobbeld Haha!

Wel leuk als je komt, kan je mijn Lucky Mac Lee (weer) eens zien (zie mijn profiel) Party!!

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:30

Van mij kan je komen hoor, hoe meer hoe beter en misschien heb jij nog ideeen om meer structuur erin te brengen, ik denk dat er meer met elkaar gepraat moet worden zonder dat iedereen aan slechte kritiek denkt, opbouwende kritiek met als achterliggende gedachte dat we allemaal beter kunnen worden door met elkaar van gedachte te wisselen hoe je iets kunt verbeteren aan je paard en meer nog aan je eigen rijstijl. Zoals eigenlijk het hele idee van de gezamelijke training!!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 23:28

Seapy, ik snap het niet Verward . Je vraagt of wij het vreemd vinden dat je op een 2,5 jarige mee wil rijden en als Cowgirl antwoordt dan zeg je dat je geen persoonlijke mening wilt hebben Lips are sealed Verward
Hellupp!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-10-31 22:31 ]</font>

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 16:01

Ik heb het bericht op met steeds verder optrekkende wenkbrauwen zitten lezen Verward

"Hij verzamelt al een beetje" en dan toch ook al spinnen, stoppen etc.
Volgens mij loopt je iets te hard van stapel.
Maar dan belanden we weer in een heel andere discussie..
Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 19:06

in mijn eerste berichtje bedeolde ik eigenlijk ook dat ik er niks op tegen hebt dat ze komt, maar ik had het onduidelijk neergezet kwam ik dus later achter. Haha!

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 17:48

Is goed cowgirly.. Voor mij is het ook een beetje moeilijk, omdat je zo gauw kritiek krijgt, vooral van de bokkers. Terwijl ze me nog nooit hebben zien rijden, ze kennen mijn paard niet. Ik heb het ook uitgelegt in een pbtje aan sugarmiss die een beetje moeite met mij hebt. Waarom weet ik ook niet??? Aangezien deze trainingen er voor zijn om verder te komen denk ik dat ik een positieve inbreng kan hebben op de groep. Sommige van jullie kennen mij wel en weten hoe ik rijd. Ik heb veel ervaring met verschillende paarden en verschillende disiplines. Ook heb ik veel wedstrijd ervaring in binnen- en buitenland... en met verschillende trainers en stijlen. Ik wil mijn paardje gewoon een beetje laten wennen aan andere accomodaties en andere paarden en de trailer uiteraard. Ben toch wel van plan om volgend jaar een wedstrijdje te starten... Lachen

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 18:14

Seapy: Ik heb je PB beantwoord, niks persoonlijks hoor gewoon mijn mening.
Ik denk gezien je ervaring dat jij zeker een goede inbreng zult kunnen hebben in Leusden, maar misschien toch liever op het paardje van een andere trainee (zie PB). Volgens mij is dat ook wat Rinus voorstond/staat; leren van elkaar, aan elkaar en op elkaars paarden (voorzover mogelijk). Lovers