paard kopen !?!?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

paard kopen !?!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 12:13

Wie kan mij vertelen waar ik op moet letten als ik een paard koop, en dan bedoel ik dus het zogenaamde " papier " werk .

Als op het papier van het paard ( quarterhorse ) bij de breeder ( ok dit kan ) en bij de owner NIET de naam van de huidige eigenaar staat, en ook niet in de balken onderop ( waar grote vriend Bill altijd tekent )
Is dit paard dan toen de huidige eigenaar hem kocht nooit overgeschreven geweest ?
Of is dit niet belangrijk ?
Kan ik zoiets ckecken ( ben nog GEEN lid van de AQHA !! )

Klopt het dat je van de AQHA een papier voor verkoop megestuurd krijgt bij overschrijving, dus dat betekent dat deze iegenaar ook zoon papier MOET hebben ? ( anders is deze persoon toch geen eigenaar ? )

Dus kort gezegd wie kan mij vertellen van A tot Z hoe je op papier een paard koopt. ( hmmm om een lang verhaal kort te maken zeg maar, haha )


Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:23

Bij het registratie papier moet jouw een transfer overhandigd worden welke getekend is door de laatste eigenaar op het registratie papier.
Op het transfer mag niet doorgehaald worden cq zijn, want dan is het ongeldig.
Voor de zekerheid kan je voor aanschaf de laatste eigenaar op het papier proberen op te sporen om zeker te zijn dat alles klopt.
Succes ermee.

sonita

Berichten: 841
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:23

heb nog ge PB t.
was wel laat. komt er nog een aan.

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:28

Elke geregistreerde Quarter heeft een officieel papier. Met dat blauwe randje (of geel als het een T-nummer is)
Op dit papier staan de breeder en de eigenaar (bovenin), dit kan dezelfde naam zijn, maar hoeft niet.
Is het paard verkocht dan hoort de nieuwe eigenaar onderop te staan.

De eigenaar (owner) is altijd degene wiens naam op het overschrijvingsformulier moet komen (transfer).

Als het paard dus in eigendom is van iemand die niet op het papier voorkomt, dan is hij officieel voor de AQHA geen 'eigenaar' en dus ook niet gerechtigd om te tekenen c.q. zijn handtekening wordt niet geaccepteerd op een transfer.

Persoonlijk zou ik dan graag een ander eigendomsbewijs (verkoopakte) zien zodat ik weet dat dit paard werkelijk in zijn eigendom staat. Ook zou ik even bij de 'eigenaar op papier' kontroleren of dit paard idd door hem verkocht is geworden.

Als er op het AQHA-papier een andere naam staat dan op het paspoort van de eigenaar kun je 2 dingen doen.
-Sowieso moet altijd de eigenaar op het AQHA-papier de transfer tekenen
-je kunt ervoor kiezen om ook de 'andere' eigenaar officieel het paard te laten registreren
-en tegelijk dan die nieuwe eigenaar een transfer te laten tekenen die op jouw naam wordt gezet.
Dus een extra transfer. Dit kost ook extra transferkosten.
Je kunt er ook voor kiezen om die tussenstop weg te laten.

Handelaars laten paarden vaak niet op hun naam schrijven omdat ze zich die kosten dan besparen. Voor een privé-persoon vindt ik niet-registratie/overschrijving altijd 'vreemd' en ben extra voorzichtig.

Bedenk je dat een Quarter zonder papier vaak niet de helft waard is als een Quarter mét papier.

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 14:15

Dus als op het registratie papier de naam van de huidige eigenaar niet vermeld word, moet ik oppassen ? ( iig wat betreft overschrijving ? )
Er zit een officieel dokument van de AQHA bij ( met blauwe rand )
onder op waar ( soms/gewoonlijk ) vorige eigenaren staan staat nu previous owners not shown.............. enz.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:30

Je moet gewoon er voor zorgen dat je er een getekend overschrijvings papier bij krijgt dan is er niks aan de hand. Het maakt niet uit als daar niet de naam van de huidige eigenaar op staat, als het maar de laatst geregistreerde eigenaar bij de AQHA is.

Je kunt bij de AQHA altijd informeren wie de laatst geregistreerde eigenaar is. Er staat waarschijnlijk onder aan het papier dat de vorige eigenaren bekend zijn bij het AQHA kantoor.
Gewoon even informeren dat maakt het allemaal stukken makkelijker.

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:07

Whiz schreef:
onder op waar ( soms/gewoonlijk ) vorige eigenaren staan staat nu previous owners not shown.............. enz.

In dat geval zou ik inderdaad even de AQHA mailen of bellen wie de laatste eigenaar van het paard is en hopen dat die zijn medewerking aan het ondertekenen van de transfer wil geven.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:08

Dit is echt een keuze die je zelf moet maken en niet door mede bokkers laten beslissen! Ik wens je heel veel succes metde keuze te maken!!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:56

Passoa schreef:
Dit is echt een keuze die je zelf moet maken en niet door mede bokkers laten beslissen! Ik wens je heel veel succes metde keuze te maken!!


Ik ben de draad kwijt. Ze vraagt toch om advies en niemand is voor haar aan het beslissen....

Toen ik mijn paard kocht stond ze ook niet op de naam van de verkoper. Wel kreeg ik een getekend transferpapier met de handtekening van de eigenaar die op de AQHA papieren stond. Paard is keurig op mijn naam gekomen.
Bij mij op stal staat iemand met 2 Quarters die ze geen van 2en op zijn naam heeft laten zetten, omdat hij denkt dat er in de toekomst een soort van paardenbelasting geheven gaat worden. Misschien heb je wel meer van dat soort mensen. Het hoeft dus niets te betekenen dat de huidige eigenaar het paard niet op zijn/haar naam heeft staan.
Ben het wel met SM eens dat het niet onverstandig is te checken of de eigenaar die op het papier vermeld staat het paard idd verkocht heeft. Kom je in ieder geval niet voor verrassingen te staan.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 17:22

Passoa schreef:
Dit is echt een keuze die je zelf moet maken en niet door mede bokkers laten beslissen! Ik wens je heel veel succes metde keuze te maken!!


Nou jahhhhh Verward
Zeg jij nou eens aan wie ik VRAAG of heb gevraagd een keuze voor mij te maken ??
Zoals Monnik al zegt ik vraag om advies, dit omdat ik nog NOOIT een quarter MET papieren heb gekocht !!
Ik wil dit graag goed zoen zodat ik idd in de toekomst wat papieren betreft niet voor verassingen kom te staan.
Goed genoeg uitgelegd zo ? Knipoog

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:19

Is dat ene paardje nog wat geworden Whiz?

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 17:31

DJQuarter schreef:
Is dat ene paardje nog wat geworden Whiz?

heb je ge-PBt

Noisy

Berichten: 5369
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:55

nou, ik heb een tijd geleden een quarter verkocht ( 2002 ) en die staat nog steeds op mijn naam...heb ik ff gecheckt bij AQHA.com en die is daarna weer doorverkocht...hoe zit dat dan???
kan die huidige eigenaar haar nu nooit op zijn /haar naam zetten?

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 22:06

heb jij toen je haar verkocht een door jou getekend transfer papier mee gegeven ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 4 bezoekers