Ik ben omgepraat!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Ik ben omgepraat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 18:18

Inderdaad ik ben omgepraat!

Ik ga nu ook Hunter under Saddle starten. Scheve mond Had mijn poot stijf proberen te houden maar dat is niet gelukt!! Jos had me zo om!

Jos ik vind je niet lief meer. Omdat ik nu ook weer in zo'n dressuur kloffie moetlopen Boos! en ik was er net vanaf

maar in Bunschoten op de Paint en Appaloosa wedstrijd zien jullie me dus ook in zo'n pakkie huppelen ( nou huppelen meer achter iedereen aanlopen om niet gezien te worden *LOL* )

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:31

Het is toch leeeeuk? Gewoon lekker veel verschillende onderdelen starten. Allround paard, allround ruiter. Ik ga in ieder geval over een aantal jaren met Jagger hunter under saddle doen. Lijkt me super. Maar dan niet als enige onderdeel natuurlijk.
Ik ga foto's maken, Chantalleke! Knipoog

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:36

~~}> ~~}> je moet chantal anders komen we nooit aan punten in dit onderdeel dus rom moet ook en anders komt jos ~~}>

OK dan! echt toppie dat je ook gaat hoor dan ga je gewon achter jim aan die heeft dikke billen zien ze jou niet Knipoog

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:37

Ach gut die chantalleke Haha!

wordt vast een leuk weekend. kom je lekker met je paard bij ons logeren. Party!!

het is dat ik mijn breedingstock verkocht heb, maar anders deed ik ook mee.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:37

Als je wilt dat niemand het weet, moet je het niet op bokt vertellen. We staan straks allemaal aan de kant om je (met goede bedoelingen, dat zeker) te supporten

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:38

Jos schreef:
het is dat ik mijn breedingstock verkocht heb, maar anders deed ik ook mee.


WRAN Hunter under Saddle met Billy the Kid!!!!
Lovers

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:56

als die klasse wordt uitgeschreven , doe ik mee Cool

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 19:26

Jos"]
als die klasse wordt uitgeschreven , doe ik mee Cool
[/quote]
Hou ik je aan Clown

[quote="Gera"]
Als je wilt dat niemand het weet, moet je het niet op bokt vertellen. We staan straks allemaal aan de kant om je (met goede bedoelingen, dat zeker) te supporten
[/quote]

Ik wil alleen vertellen dat Jos gemeen is Tong uitsteken

[quote="Gera schreef:
Het is toch leeeeuk? Gewoon lekker veel verschillende onderdelen starten. Allround paard, allround ruiter.


Joey is Reining gefokt!! *LOL*

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:34

haha
ik ben ook van de partij die dag
want dat wil ik niet missen !!
doe alleen niet mee Tong uitsteken

hou het wel op de reining *LOL*

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:00

Chantalleke schreef:
Joey is Reining gefokt!! *LOL*


I know, maar je kan er wel je eigen allrounder van maken. Als jij een ander onderdeel leuk vindt, je paard heeft er ook plezier in en je paard presteert er ook nog goed in, waarom dan niet?

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 20:01

Jah dat wel maarop een gegeven moment wil ik toch verder door naar de reining Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:56

Jos schreef:
als die klasse wordt uitgeschreven , doe ik mee Cool

En ik ook
Als het tenminste opengesteld wordt voor all races... OK dan!
Dan hebben we er al drie. Er zijn onderdelen gestart met minder deelnemers Lachen

Het ongelofelijk stomme pakje heb ik al, alleen nog even een gele broek zien te regelen Cool

Go Chantalleke! Schijnheilig Haha! OK dan!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 22:56

Moet het geel? Verward Nee toch?? Verward Vind dat een lelijke kleur. Mag het ook ORANJE Schijnheilig Tong uitsteken

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:01

Volgens mij niet.. maar we kunnen we wilde wedstrijd starten. Dan mogen alle kleuren. Dat bepalen we zelf.

De tip die ik kreeg: koop witte rijbroek en verf in thee. Schijnt te werken.
Er is nog iets met de optoming/kleding wat anders is, maar dat weet ik zo niet meer. Even zoeken straks...

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 23:02

Ik hou me maar aan de tips van Jos! En die had het ook al over een witte rijbroek en dan in de thee! Moet ik erwel een vinden. Mocht blauw ook niet?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:11

Helaas voor mij...De Wran lijkt niet aan hunter te doen. En ik heb geen quarter, ik heb ook geen paint...

Misschien Lanna maar in de thee gooien
En wat te heet wassen, dan kan ik misschien de bak in sneaken.

Er staan i.i.g. geen kledingvoorschriften. Er staat wel een groot artikel over hunteren in de Bit van afgelopen maand. En dit keer niet eens zo'n slecht artikel trouwens.

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:37

Ik zag gisteren iemand in een grijze rijbroek met een zwart zit.
En wat ik erg mooi vond dat hij over de laarzen ging
Misschien heeft Gera er wel een foto van.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:25

Dat is een jodphur, je ziet ze hier niet zoveel, maar in Engeland des te meer. Overigens draag je daarbij geen lange laarzen, maar korte enkellaarsjes.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:30

IK weet niet of het een jodphur was. Het was in ieder geval een lange grijze rijbroek met iets uitlopende pijpen die over de laarzen viel. Ik weet alleen niet of deze deelneemster hierdoor zo laag geplaatst werd in de hunter under saddle? Ik stond in het midden te fotograferen en heb daardoor natuurlijk niet alles gevolgd, maar ik had het idee dat ze het supernetjes deed. Ze werd echter wel laatste en de jury liet haar nog naar zich toe komen voor uitleg. Ik meen gehoord te hebben dat een broek over de laarzen niet mag, maar daar kan ik ook helemaal naast zitten. Ik zou het als ik jullie was -en als je met zo'n broek wil starten- wel even navragen. De deelneemster, Jeanette meen ik, reed trouwens op Norfleet Valentine. Was een erg mooie combinatie!! Ik heb er zeker foto's van, maar moet nu echt leren. Ik kan ze morgenavond wel even online plaatsen

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:35

Dat zou balen zijn voor Jeanette als zo'n broek niet zou mogen, dat zou dan overigens ook wel in de regels hebben moeten staan.

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:42

Was ze laatste of niet geplaatst?
Misschien kan Francis opheldering geven, volgens mij hielp zij Jeanette die dag.

mixie
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:31

Zo'n jodphur broek mag wel met jodphurs schoenen eronder.

Jos jij zou waarschijnlijk nooit hunter hoeven te starten want dat is echt een rassen onderdeel de wran zal dat onderdeel waarschijnlijk nooit uitschrijven.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:33

Dan schrijft de Wran toch een all races rassenonderdeel uit Lachen Dat lijkt me niet zo ingewikkeld.

Verder zal het in de kleur van de broek zitten denk ik toch... het moet echt een gele broek zijn !

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:35

De bedoeling van de WRAN is om het Western rijden te promoten, dus horen 'engelse' onderdelen daar niet in thuis. terwijl bij de rassenshows juist de veelzijdigheid van het paard gepromoot wordt en 'engels' er dus juist wel in thuis hoort.
Kwestie van benadering Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:36

Wat een flauwekul... tijd voor een andere benadering:)

Ik heb het gevonden!
Francis heeft het al eens opgeschreven Lachen

Francis schreef:
Engels zadel, veelzijdigheids-of springzadel, Engels hoofdstel met hoge neusriem (zónder sperriempje!) en 'engels' bit. Veel rijden op een tiedeman omdat je dan toch iets 'hefboomwerking' hebt. Stang en trens met dubbele teugel mag ook.
Borsttuig mag, martingaal e.d. niet.
Zadeldekje dat de vorm van het zadel volgt, in wit of naturel.
Blauw, groen, bruin of zwart jasje. Taupe, maisgele, grijs, roestbruine of 'hunter'groene broek (GEEN WIT!). Laarzen of jodphurs. Cap en plastron of das.
Sporen mogen, maar dan wel 'engelse' zónder wieltjes!

De proef wordt op dezelfde manier gereden als de Pleasure, maar in meer voorwaartse gangen en de zit is ook wat meer 'voorwaarts' (géén verlichte zit!). De draf heet hier 'trod' en de galop 'canter'.

Ik hoop dat je zo iets wijzer bent, anders geef je nog maar een gil (zachtjes... Knipoog )