Bioscan !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 21:41

Ik hoor hier een aantal mensen praten over Bioscan.
Bij wie hebben jullie het laten doen, wat zijn je bevindingen en zijn de paarden er echt beter op gaan lopen.
Ben zeer benieuwd naar de reakties
Greetz, Dune

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!


Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 23:51

ik heb een hoefbevangen pony er mee behandeld.
ze kon niet meer lopen , en na de bandeling van 2 weken wel weer. Party!! Ik ben dus erg tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 10:40

Ik heb het laten doen door Heidy Kindt uit Aarlanderveen (tegenwoordig Pijnacker), onder meer ter bevordering van de heling van de wond op haar knie toen ze op een drempel gevallen was. Ook toen ze in het drijfzand had gezeten en ze haar kniebanden verrekt had, en een keer met problemen in het Si-gewricht.
Erg positieve ervaringen.
Vraag anders Vera eens om advies of info, zij schijnt ook heel kundig te zijn en komt hier regelmatig.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 18:47

Weet helemaal niet over Bioscan. Waar kan ik hierover informatie vinden? Ben nml graag op de hoogte in geval van paarde-ellende.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:36

Ik kan natuurlijk heel lang mijn mond houden omdat dit een 'reclame' voor o.m. mijzelf is. Maar als er mensen zijn die meer willen weten over BioScan dan kunnen ze het vragen via een PB of in dit forum,
groetjes, Vera

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:13

Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 11:16

Maar als je gewoon uitlegt e.d. wat bioscan precies is, is dat toch niet echt specifiek reclame maken voor jezelf Verward Ik wil ook wel graag wat meer weten Haha!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:18

Met BioScan kun je paarden behandelen die last hebben van spier-, gewricht-, en peesaandoeningen, pijn, zwelling, wonden, zenuwaandoeningen, etc.
Eerst wordt je paard gescannend, dit gebeurd met de BioFind en dit werkt ongeveer net als een EEG in het ziekenhuis. Alle punten die in het lichaam niet goed functioneren worden met dit apparaat aangegeven, dit kunnen botten, pezen, spieren, zenuwen, ingewanden maar ook acupunctuurpunten zijn.
Al deze punten worden gemarkeerd en nadat je hele paard gescanned is wordt het behandeld met LED lampen. Dit is een lowlaserlicht wat op verschillende frequenties kan worden afgesteld en zo 24 verschillende toepassingen heeft.

De behandeling duurt gemiddeld 1 tot 1,5 uur en het kan gewoon in de box op zijn eigen stal gebeuren. Je paard ondervindt geen hinder van de behandeling en vindt het vaak erg lekker.

Naast het behandelen van paarden met duidelijke aandoeningen kom ik heel veel paarden tegen die niet goed lopen, lastig zijn of problemen hebben met bepaalde oefeningen. Meestal is het niet zo dat paarden iets niet willen maar eigenlijk aangeven dat ze ergens pijn hebben of dat hen iets dwars zit. Het mooie van BioScan is dat je dus kunt zien waar je paard pijn heeft of wat niet goed functioneert in zijn lichaam en je het meteen kunt aanpakken.

Ik hoop dat dit een tipje van de sluier heeft opgelicht maar als je meer wilt weten kun je dit altijd vragen.

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-10-24 16:22 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers