westernrijden is auww

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ginger15

Berichten: 484
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:01

HOi KArin!
Toen ik voor het eerst (heel lang geleden ) op een westernzadel ging rijden had ik heel erg last van me benen en het was helemaal blauw (zowat zwart) Verdrietig van de blauwe plekken. Ik denk dat je je net als mij er even moet doorbijten het gaat vanzelf over als je eraan gewend bent! Pling
Groetjes Danielle

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:18

oke,verslag van vandaag,gewapend rechts met een knieband,enkelband dike lange skisokken.
het ging goed ,alleen vond ik dat vandaag het zadel achter echt omhoog wipte,terwijl de andere dagen het goed bleef liggen,denk dat het te ver naar voren lag,omdat cheyenne een veraderlijke hoge schoft heeft(en een lange rug ),en je dan denkt dat het te ver naar achter ligt,maar dta het niet het geval is.... Verward

terry heeft gereden,beugels korter maken is wel wat meer moeite dan dressuur.
nicole had het truukje wat zdrienne al zei met die stiekjes om de teugels doen gedaan ,zodat het voor terry beter te hanteren zou zijn.
cheyenne was vandaag heel rustig,en terry deed het heel goed in de roundpenn,ze heeft zelfs even gegalopeerd.
ze klaagde alleen dat ze met haar bovenbenen tegen het zadel aankomt bij het lichtrijdne,maar dit zal ongetwijfeld veranderen als ze beter gaat zitten en zich meer zal ontspannen.
ze vond het in ieder geval leuk........
nu moet ik nog een westernspijkerbroek maat 152 zien aan te komen,aangezien vorstenbosch deze niet heeft...........
morgen weer een verslag,maar vandaag ging het wauwwwwwwwwwww
in plaats van auwwwwww OK dan!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 03:44

Hihi, heerlijk dat westernrijden *lol* maar na een tijdje is het vast over. Als ik zo lees dan kan dat al binnen twee weken! Gewoon terry erop laten rijden die periode.

Nee hoor. Ik weet hoeveel je op hebt met je meis.

Gewoon doorzetten want dit is wat je al heel lang graag wilde. Ik weet zeker dat jullie er allemaal plezier aan gaan beleven. En ik lees graag je verhalen. Al moet ik die nu zoeken bij western.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 07:25

yep,heike je hebt helemaal gelijk......... Knipoog
cheyenne is de laatste tijd echt rustiger aan het worden,alhoewel ze zeggen dat als je ergens nieuw bent gaan staan (stal)het na ongeveer 5 weken pas eruitkomt,en dat ze dan vervelend kunnen worden.
maar ik zie het wel.....
het gaat super,nu nog foto's van western...........

heb al een rolletje gekocht,maar was het gisteren vergeten.
Ik wil ook een digi Cheese!

Mikkee

Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:02

Karin_B schreef:
nu moet ik nog een westernspijkerbroek maat 152 zien aan te komen,aangezien vorstenbosch deze niet heeft...........

Probeer het eens bij de Lee en Wrangler winkel in de Designer Outlet in Roermond.
Heel veel keuze, ook in kindermaten, tegen een lage prijs vanwege kleine schoonheidsfoutjes/oud model/etc.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:42

Karin_B schreef:
Ik wil ook een digi Cheese!


Ho ho eerst een paar goede laarzen Knipoog Haha! Haha! Haha! Cool Cool

Ben echt benieuwd hoe het gaat volgende week zondag tijdens de clinic. Dat wordt de maandag er na niet meer op of neer kunnen Haha! *LOL* Haha! *LOL*

wij hebben een digi camera dus Cool .........................

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 14:20

Adrienne"]
[quote="Karin_B schreef:
Ik wil ook een digi Cheese!


Ho ho eerst een paar goede laarzen Knipoog Haha! Haha! Haha! Cool Cool

Ben echt benieuwd hoe het gaat volgende week zondag tijdens de clinic. Dat wordt de maandag er na niet meer op of neer kunnen Haha! *LOL* Haha! *LOL*

wij hebben een digi camera dus Cool .........................
[/quote]


en jij dacht zeker dat ik de kleine lettertjes niet zou lezen
neem je jouw digi mee vanavond?????
heb het zadel en hoofdstel lekker ingeolieed.
mischien dat ik s'maandags na de clinic wel vrij moet nemen hihihi Clown
heb er zin in .
vanavond ga ik weer gewapend met mijn knieband etc.
en inderdaad beter eerst andere laarzen i.p.v. een digi Knipoog
hoop dat ze vanavond ook weer lekker rustig is bij terry,kan die weer inde roundpen oefenen.......
verslag volgt nog.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 14:23

Mikkee roermond oeps wel ver allemaal,mischien dat ik er in helmond bij de countrystore /broekenpartij 1 kan vinden.
en anders kan ik dat inderdaad wel eens doen.
bedankt voor de tip. OK dan!

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:24

Roermond is supergoedkoop, dus als je voor jezelf ook nog wat nodig hebt is het de moeite waard om naar toe te rijden. Mijn ouders wonen er in de buurt, dus ik ken het wel (en heb mijn Wranglers ook daarvandaan).

Ik heb me laatst ook gigantisch doorgereden. Zo erg dat ik blij was dat ik een weekje op vakantie ging en verplicht niet kon rijden! Konden mijn wondjes tenminste goed genezen Haha! (anders zou ik het toch niet kunnen laten om te rijden).
Maar het gaat steeds beter. Ik heb steeds minder last van gevoelige knieeen en zo, dus er is hoop!

Ik verheug me ook al erg op de clinic, maar vrees inderdaad de maandag erna. Waarschijnlijk heel veel spierpijn....

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 10:58

dat heb ik ook,ik wil rijden.
gisteren had ik mijn knieband en enkelband afgedaan omdat ze zo strak zaten,maar dat heb ik geweten.
maar weet nu ook hoe het komt,ik trek mijn hakken op,dus kom ik tegen de zijkant van die hardebeugels aan(heb daar bij dressuur nooit last van gehad,want ook al doe je je hakken omhoog,kom je niet zo erg tegen je beugels).
nou ik zal je zeggen ieder keer als ik bij het lichtrijden op en neer ga,krijg ik dus een pijnscheut ,auwwwwwwwwww
maar van de ene kant is dit mischien wel goed ,omdat ik nu wel mijn hakken naar beneden duw,want anders doet het zo'n zeer.
adrienne heeft me even wat geholpen met het sturen van je paard,hihihi
ook een volte rijden en dan bij ieder kwartier je paard bijsturen,of hoe ik het ook moet uitleggen?
het gaat heel goed ,al is de weg nog heel lang,we hebben de tijd.
plezier in het rijden dat vind ik heel belangrijk,en ook dat je paard er plezier in blijft houden
mijn man heeft gisteren foto's gemaakt,maar er staan er nu dus pas 5 op,
en het is een rolletje van 28 Huilen
dat duurt nog lang,wil toch deze week er zoveel mogelijk knippen.
dus jullie moeten nog een tijd op foto's wachten.

het zadel goed op de juiste plek krijgen iseen groter probleem,iedere keer dat gepiel,ligt het goed,nee weer alles los,weer optillen (poeh zwaar)
weer aansingelen,weer los,want pad ligt scheef,weer vast.
ooit zal je er wel een handigheid in krijgen hoop ik... Haha!
ook even bezig geweest om cheyenne achteruit te leren,adrienne met haar paard voor cheyenne ik teugeldruk en drijven,duurde lang,maar 1 pasje hebben we al. *LOL*
dat zal ik aan de hand ook een gaan oefenen,want ze weet absoluut nog niet wat dat is.
oke dat was het verslag van vrijdag.
groetjes karin
enne tips blijven altijd welkom


Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 23:47

hoi,vandaag heeft terry er super op gereden,ze is een natuur talent.
kijk maar eens naar dit topic.
ben supertrots op haar .

[WN] Cheyenne en Terry