Gezamelijke duinrit Noord Holland??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:43

Jannie schreef:
Hoe reageerden jullie paarden toen jullie voor de eerste keer het strand op gingen?
Het lijkt mij nl. heel erg leuk, maar heb geen idee hoe mijn paard hier op reageert! Verward
Mijn paard stond boven aan de klucht en keek richting zee en begon heel hard te snuifen.( 12 jaar oud en nooit zee gezien) eerst wilde ze niet naar beneden want het waaide best wel en dan gaat het zand ook bewegen maar na ff aandringen liep ze toch heel voorzichtig naar beneden. Zo ging het ook eigenlijk met de zee. de eerste x schrok ze zich rot van dat witte schuim maar binnnen een paar x een ritje naar het strand gemaakt te hebben was dat ook over. Nu loopt ze altijd door de zee te banjeren.

Normaal is het erg handig om een ervaren paard mee te nemen als je voor het eerst naar het strand gaat maar ja zij was juist de merrie die alle jongen paarden leerde dat het buiten niet eng hoeft te zijn Haha! dus dat ging voor ons niet op. Gelukkig vertrouw ik haar voor 100% en zij mij dus was ik absoluut niet bang dat het niet ging lukken.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:53

Die van mij is nu inmiddels 14 en heeft ook nog nooit strand en zee gezien.
Met buitenritten is hij super, maar op bijv. een groot voetbalveld flipt hij compleet. Dit was trouwens wel tijdens een demonstratie, dus rondom het veld was heel veel publiek.
Ik heb zelf ook geen ervaring op het strand, dus vandaar mijn vraag.
Het lijkt me zo leuk!!!!!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:15

zomon schreef:
Zou je ook wel een keertje alleen maar willen sjokken Haha! Haha!
Ik ga nu altijd alleen naar noordwijkerhout en met zijn 2n is het toch wel wat gezelliger.+ zie ik banish ook eens in het echt i.p.v van zijn foto's....


Tuurlijk!!!
Lijkt me heel leuk! Doen we een beetje een mini-bokt-meeting!
PB maar voor een afspraak oid, dan gaan we dat gewoon regelen!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:20

Jannie schreef:
Hoe reageerden jullie paarden toen jullie voor de eerste keer het strand op gingen?
Het lijkt mij nl. heel erg leuk, maar heb geen idee hoe mijn paard hier op reageert! Verward


Die van mij durfde eerst niet naar beneden. Ik liep ernaast, helemaal enthousiast aan te moedigen Lachen
Steeds een klein stapje en dan weer effe snuiven en kijken. Wéér een stapje. En uiteindelijk (duurde echt wel lang) waren we beneden.

Hij heeft toen eerst de zee even geproefd (doet ie altijd bij nieuwe dingen) en verder was ie heel braaf.

De eerste keer erop was zonder zadel met Rob ernaast en ook dat ging super.
Het ligt er denk heel erg aan hoe jij zelf ben. En de eerste paar keer is het handig om gewoon te stappen en een beetje te draven. Dan worden ze niet zo snel "heet" van het strand.

En wat ik áltijd doe als ik op het strand kom: eerst stappen en draven en pas als hij dat braaf gedaan heeft, mag hij (meestal) even het gas open trekken. En soms dus ook niet. Ik kan nu een beginner gewoon met mijn paard op het strand zetten en dan gebeurt er niks. Ideaal! Lovers