rijvereniging western anders dan engels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tucker1
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:25

Ruiters ga vooral door en trek je niks aan van de negatieve reacties! Eindelijk maken jullie het mogelijk in Overijssel. Leuk idee en opzet, mail even om wat af te spreken. Wil graag zo snel mogelijk lid worden.

tucker1
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:46

De manege verhuurt tegen lage kosten, om de vereniging mogelijk te maken. Omdat hun klanten er ook gebruik van maken, er zal meer te doen zijn omdat de manege het niet meer hoeft te regelen. Maar de vereniging hun nu veel werk uit handen zal nemen. Daarbij komt dat er alleen priveles is en geen groeples, maar nu kunnen ze toch bij de "manege" terecht voor groeples. Ze rijden dan bij de rijvereniging, maar op hetzelfde terrein.
Het is de bedoeling van een vereniging de kosten zo laag mogelijk te houden, anders moet je geen vereniging oprichten maar een bedrijf. Er is geen winstbelang bij een vereniging en veel vrijwilligers, dus lage kosten.
De sponsoren krijgen voor hun bedrijf vip toegang, in de watjes leggen zeg maar. En natuurlijk reclame, waaronder een zweetdeken met hun naam. Die wordt gebruikt met bijv. de lessen en daardoor hebben de leden er wat aan en de sponsor. De meeste sponsoren hebben kinderen of rijden zelf ook. Natuurlijk gaat het er dan om dat het mogelijk is, zodat hun kinderen of zelf gebruik van kunnen maken. En ze krijgen toch leuke reacties en klanten, via de vereniging.
Voor de mensen die de vereniging willen steunen maar geen bedrijf hebben, is er de viplidmaaschap. Die hebben dan ook viptoegang.
Afhankelijk van wat voor lidmaatschap je kiest is de contributie. Je betaald een gedeelte contributie om lid te zijn, als je bijv. geen gebruik wil maken van de lessen. En als je wel gebruik wil maken van de lessen, betaal je weer een ander gedeelte contributie. Dat samen is dan de contributie voor lidmaatschap en les.
De kosten van de clinic of wedstrijd is afhankelijk hoe veel je van de kas kan gebruiken en wat de kosten zijn. De leden betalen daar weer los voor, maar krijgen dan korting uit de kas. En de ruiters die niet lid zijn, betalen de normale kosten. Je kan het zien als een clinic / wedstrijd die we allemaal kennen. Dan betaal je inschrijfgeld, borg voor je nummers, per onderdeel, afhankelijk van je status.
Zo kun je dus zelf je contributie en lidmaatschap samenstellen. En hoeft niet een lid voor iets te betalen waar die geen gebruik van zal maken, of voor een ander te betalen.
Dus je kan kiezen voor alleen lid zijn, om gebruik te maken van de korting en op de hoogte te blijven. Natuurlijk ook mee te feesten.
Of lid zijn en lessen te volgen.
Lid zijn, lessen volgen en met de wedstrijden mee doen.
Er moeten mensen de verantwoording op zich nemen en de wettelijke zaken regelen, het bestuur neemt dt op zich.
De leden hebben hun eigen vergaderingen om te overleggen, wat de leden allemaal willen. Is verdeeld in volwassen en niet volwassenen, de niet volwassen leveren het in bij de volwassenen. Die werken dat uit en leveren dat in bij het bestuur.
Het bestuur gaat dan aan het werk in overleg en worden gecontroleerd door kascommisie en de leden.
Er komt binnenkort een vergadering voor de leden, daarna een open vergadering. Dan zal er een uitnodiging op bokt komen te staan en kunnen jullie komen kijken en vragen stellen.
Bedankt voor jullie reacties.

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:40

Ik begrijp dat Ruiter en Tucker1 elkaar proberen aan te vullen in de hoop duidelijkheid te scheppen in het hele verhaal.
Misschien dat de sceptici gewoon de vergadering en de open dag moeten afwachten en dan zelf gaan kijken/beslissen of het iets voor hen is.

tucker1
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:09

?

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:15

Als de rest het maar snapt Haha!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:00

Wij zijn sinds kort lid van de western afdeling van LR&PC de Brederode ruiters,ik denk dat dat is waar Ruiters het over heeft (of niet Tong uitsteken )

Ik heb nog nooit een slechte ervaring opgedaan met zoiets(waarschijnlijk omdat het in deze configuratie de eerste keer is voor ons Cool )
Wat DJQ zegt over show ruiters is erg kort door de bocht en is totaal niet van toepassing op ons.(Wij hebben geen trainer) en zijn ook niet op zoek Cool
De rede dat wij lid zijn geworden is 3-ledig.
1
Casper Cohen
2
Door lid te worden hebben we ons een beetje verplicht op stap te gaan met de paarden op regelmatige basis.
3
de onderlinge wedstrijden(geen wedstrijd stress en toch erachter komen wat je moet bij schaven voor een *echte* show.

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:12

tucker1 schreef:
De manege verhuurt tegen lage kosten,........... .

Hmmm, je bent wel heel goed op de hoogte voor iemand die info wil en lid wil worden........Tucker1 = Ruiters ????

[edit SM; erg lange Quote verwijderd]

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:51

Een open dag c.q. open les is idd een goed idee. Op die manier zijn wij ook bij de brederoderuiters terecht gekomen. Blaze als deelnemer, ik als randhanger. Die les beviel verrassend goed, en uiteindelijk zijn we dus pasgeleden lid geworden.
Het slagen van zoiets staat of valt met de aanwezigheid van een goede trainer. In de mix engels/western zie ik sowieso niet echt een probleem, als het respect en liefst ook nog belangstelling van beide kanten aanwezig is kan het alleen maar leuk zijn.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 01:11

tucker1 schreef:
Ruiters ga vooral door en trek je niks aan van de negatieve reacties!


Ik vind ook zeker dat "Ruiters" door moet gaan met haar/zijn/hun idee.
Met de juiste promotie op de open dag kan deze vereniging een eind komen, want hier in de buurt is nog geen gemixte rijvereniging op deze wijze.
Worden er op de open dag ook lessen gegeven door de desbetreffende instructrices ? dan kunnen de (potentiel) toekomstige leden meteen zien of de manier van lesgeven hen wat lijkt. Naar ik begrijp is daar namelijk de meeste twijfel over, of het de moeite waard is om te lessen.
Wat ook vertrouwen kan geven is als de instructie zelf iets gepresteerd heeft in de afgelopen jaren op het wedstrijdvlak. Misschien ook wel handig om even te vermelden ?

Verder ben ik het ook met manzano eens dat een tucker1 wel erg veel weet voor een "nieuw" lid. Maar wellicht heeft tucker1 daar een verklaring voor ?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:59

Westernfreak schreef:
Verder ben ik het ook met manzano eens dat een tucker1 wel erg veel weet voor een "nieuw" lid. Maar wellicht heeft tucker1 daar een verklaring voor ?



"nee alleen kun en mag je geen vereniging regelen. Moeten minimaal 2 zijn bij KVK en notaris, en KNHS minimaal 3 mensen geloof ik. Maar ik weet die regels niet precies, zijn gewoon regels volgens de wet kun je zo opzoeken. Notaris heeft die info, van die handige boekjes en folders.
En dit er kunnen meerdere inloggen, dus het is niet ik maar wij.
Toevallig log ik nu in en dan weer een ander
."

Dit heb ik even uit dit topic gehaald, verklaart misschien een hoop. Er lopen nml 2 topic over bijna 1 en hetzelfde onderwerp.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=242970&postdays=0&postorder=asc&start=25


Als het meer in de buurt zou zijn geweest, was ik zeker komen kijken.
Het klinkt in ieder geval erg leuk.

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:14

tucker1 schreef:
Ruiters ga vooral door en trek je niks aan van de negatieve reacties! Eindelijk maken jullie het mogelijk in Overijssel. Leuk idee en opzet, mail even om wat af te spreken. Wil graag zo snel mogelijk lid worden.


Dit is het eerste bericht van Tucker1. Deze wordt exact hetzelfde op het andere topic geplaatst. Vervolgens 3 uurtjes later weet hij/zij er alles van. Alle info over kosten/prijzen/vergaderingen etc. Lijkt mij een geval van vergeten uit te loggen en weer in te loggen op Ruiters Knipoog.

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:17

En wat betreft: ga vooral zo door. Ben ik het deels eens. Ik vind dat als je hier serieus genomen wilt worden een stuk concreter en duidelijker moet worden. Met het idee op zich is niks mis. Dat is goed. Maar je kan ons niet kwalijk nemen dat we gewoon kritisch zijn en kritisch doorvragen als er om antwoorden heen wordt gepraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:53

Als Tucker1 = Ruiters (en daar heeft het idd de schijn van) dan zou ik dat een zeer onvolwassen en domme zet vinden. Geeft e.e.a. een lekker geloofwaardig sausje...

Maar vooruit, ik kijk uit naar de open dag.

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:55

Sonja schreef:
Maar vooruit, ik kijk uit naar de open dag.

Misschien kunnen we er een bokt-meeting van maken??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:56

Ben ik altijd voor te porren!
Een aantal mensen uit de regio zien we de 20e in Holten, en ik heb van Ruiters begrepen dat er minimaal 1 iemand van de vereniging zal komen, dus misschien kunnen daar meteen de koppen bij elkaar!

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:18

Sonja schreef:
Ben ik altijd voor te porren!
Een aantal mensen uit de regio zien we de 20e in Holten, en ik heb van Ruiters begrepen dat er minimaal 1 iemand van de vereniging zal komen, dus misschien kunnen daar meteen de koppen bij elkaar!


En anders zie ik je sowieso wel bij de Wok-Meeting in Arnhem Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 08:47

O dan haal ik je die avond wel over om de dag daarna naar de training in Holten te komen. Er zit maar een paar uurtjes tussen de Woktmeeting en de training Haha!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:02

Ik ben ook een paar jaar lid geweest van de western afdeling van een van oorsprong "Engelse" rijvereniging. Dat was in Hoogland. Volgens mij bestaat het nog.

Voor een bescheiden bedrag werd je lid en had je 1x per week les. Verder kon je altijd van de bak gebruik maken en werd er 2x per jaar een wedstrijd georganiseerd.

Er was best veel interactie met de andere leden van de vereniging en er werd naar mijn weten ook niet "raar" tegen de western ruiters aangekeken.

Ik gebrijp dus eerlijk gezegd niet dat er in dit topic zo ingewikkeld en argwanend wordt gedaan........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:05

Ik denk dat dat minder met Engels/Western te maken heeft dan met de manier van communiceren van Ruiters Haha!