sliding ijzers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Applebee
Berichten: 92
Geregistreerd: 24-05-04

sliding ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 20:31

Op wat voor een leeftijd kun je met een QH beginnen met reining training en moet het paard dan ook meteen sliding ijzers? Als je meedoet aan een beginner reining wedstrijd, kan dat ook met normale ijzers of zijn sliding ijzers beter?

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:49

Don't just ride... Slide! (met ijzers...) Knipoog...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:58

Als je gaat sliden zou ik je slidingijzers aanbevelen. Als je zonder gaat stoppen geeft dat hele harde klappen op de achterbenen en de rug van het paard, en kan hem zijn hoeven kosten. (scheuren, stukken die er uitbreken). Als het paard eenmaal doorheeft dat stoppen dan zeer doet, krijg je dat er moeilijk weer uit.
Dus zorg ervoor dat de omstandigheden goed zijn. Zorg voor slidingijzers als je gaat stoppen, en stop niet in een te diepe bak.

Vanaf welke leeftijd je kunt beginnen met training voor de reining? Vanaf het moment dat hij zadelmak wordt gemaakt en dan kun je ook meteen met slidingijzers beginnen (als er geen standcorrectie nodig is, want dat gaat met slidingijzers bijna niet of heel moeilijk). De vraag is natuurlijk dan ook of je echt met een jong dier volop wilt gaan sliden (weet niet hoe oud je paard is) . Maar dat stapje achterwaarts, dat kleine cirkeltje lopen, de rundown gecontroleerd (en dan vooral gecontroleerd) meenemen, dat kan allemaal op hele jonge leeftijd.

Applebee
Berichten: 92
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 20:29

Bedankt voor de reacties! Ik heb ook al een PB gehad waar ik veel aan heb!