Dale Chavez western zadel

Moderators: goldenarrow, Animal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

karin e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 17:49

Heeft er iemand ervaring met een Dale Chavez western zadel? Ze zijn erg duur, en zijn ze dat dan ook waard? Blijven ze een beetje waardevast, Hoe liggen ze op een paard, hoe bevallen ze ect.
Iedere input is welkom
karin

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:27

Dale Chavez is een zeer goed bekend staande naam, die kwaliteit en vakmanschap levert in zadels, hoofdstellen en halsters.
Vaak zijn modellen gericht op de show, dus veel bewerkingen en zilver.
2e hands zijn nog behoorlijk aan de prijs. Het is een merk die je hier in Nederland niet veel ziet. Doe eens een search op ebay.
Hoe ze op een paard liggen is moeilijk te zeggen zonder paard en zadel te kennen. Dat blijft altijd een kwestie van passen.
Een goed duur zadel kan net zo slecht op een paard liggen als een goedkoop zadel.

Te koop: boomloos zadel van goede kwaliteit
http://www.bokt.nl/markt/ad/430699/boom ... l-colorado

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 09:59

Ik heb zelf een Dale Chavez Ladies allround, tweedehands gekocht (hij was inderdaad redelijk prijzig), en ben er heel tevreden mee. Of hij waardevast is weet ik niet, dat weet je pas als je hem verkoopt, en deze gaat niet meer weg! De pasvorm voor mijn paard is super (en daar gaat het tenslotte om). De pasvorm voor mezelf is ook heel goed. Er zit idd wat zilver op, en anderen die op mijn zadel rijden halen nog wel eens hun handen open aan het zilver op de fork. Zelf heb ik daar niet zo'n last van. Bij ons op stal is er iemand die onlangs deze Dale Chavez reiner heeft gekocht (deze is zonder zilver). Zij is er ook heel tevreden mee. Het was een van de zadels die ze heeft laten passen die het beste op haar paardje lag. Pasvorm is idd. van paard tot paard veschillend. Ik persoonluijk vind een Dale Chavez een heel goed merk. Mocht ik ooit nog een reiner bij willen, ga ik weer voor een Dale Chavez! Het zadel dat ik nu heb gaat in ieder geval niet meer weg.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:50

Ik heb er een gehad, ideaal vanwege de heerlijk zachte zitting en goede beenligging. Een paar weken terug heb ik hem verkocht aan Arthur (vorstenbosch) omdat ik ben gestopt met westernwedstrijden, maarre... misschien heeft hij hem nog wel te koop. Schijnt inderdaad niet mee te vallen om een tweedehandse te vinden anders. Ze zijn nieuw nu ook een heel stukje duurder geworden als een paar jaar terug.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie