effileerschaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

effileerschaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 10:12

omdat we zaterdag gaan halteren,gisteravond de paarden alvast getoileteerd. Nu gebruik ik onder het hoofd zo,n effileerschaar,maar ik vind het werkelyk pruts dingen. het werkt langzaam, maar je moet ook zo oppassen dat je geen velletje beet pakt. Bloos! . nu is myn vraag: effileren jullie ook,of gebruik je een scheerapparaat?? met scheren kryg je volgens my van die "hapjes",of by jullie niet. En wat voor scheerapparaat gebruiken jullie. ik heb nu twee verschillende ,maar over beide ben ik niet tevreden. graag tips.

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:31

Cool Bloos! Las even te snel...dacht toch "epileerschaar" zien... Knipoog Ja, dan duurt het wel lang ja...

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 11:39

,ben je nog even bezig ja. Lachen

mixie
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:48

Ik knip sltijd de langste haren eraf en dan scheer ik het met mijn draadloze scheerapparaatje van metal lab en ik heb eigenlijk nog nooit hapjes gehad.
Je moet alleen wel iemand hebben die het hoofd goed stil houd want anders als hij/zij beweegt met haar/zijn hoofd dan krijg je natuurlijk wel happen Lachen
Succes!

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 11:58

en scheer je ook nog in een bepaalde richting?

mixie
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:32

Ja tegen de haren in, anders scheer je namelijk niks weg Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:02

Ik gebruik de Öster A2, ik ben er erg tevreden over. Ik kan de mesjes ook verwisselen, zodat ik de neus heel kort kan doen en op andere plaatsen het iets langer kan laten (benen bijvoorbeeld).
Ik scheer ook tegen de haren in en druk terwijl ik scheer, zo wordt het mooi gelijk en krijg je geen happen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:54

Ik scheer, met m'n Aesculaap Favorita, een professionele tondeuse voor hondentrimmers en gebruik dan de 3mm scheerkop (als het vroeg in het voorjaar is en de vacht langer soms de 5mm).
Als je de tondeuse op z'n kop houdt en als het ware de lange haren 'kamt' met de scheerkop (niet hard drukken) dan scheer je alleen de uitstekende harde haren weg zonder echt het haar van de kaken kort te scheren.
De onderkant van de kaken (dus echt die 'gleuf' er tussen) scheer ik wel gewoon glad tegen de haren in.
Als je met een efileerschaar knipt kun je het beste met een kam de haren 'opkammen' (dus tegen de groeirichting in kammen) en dan met de schaar tegen de groeirichting in met kleine 'knipjes' het haar kort knippen. Schaar meerdere keren op de zelfde plek houden en voornl. met de punt knippen, dan heb je ook het minste kans dat je vel vangt in de schaar.
Maar voor beiden geldt : veel oefening baart kunst. Heb je het nog niet helemaal 'in de vingers' scheer/knip je paard dan een week of 2/3 vóór de wedstrijd, zodat eventuele uitschieters weer enigzins aangegroeid zijn als je op wedstrijd gaat.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 07:52

bedankt voor jullie tips. welk resultaat is mooier vinden jullie??? scheerapparaat of effileer??

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:22

Ligt er maar helemaal aan waar je het handigst mee bent. De één behaalt het mooiste resultaat met de tondeuse, de ander met de efileerschaar.
Ik kan het met beiden en met beiden een goed resutaat, alleen gaat het met de tondeuse een stuk sneller... dus als je toch moet oefenen zou ik de tondeuse aanraden.

mixie
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:37

Ik krijg het mooier met een scheerapparaat, ik kan het ook wel met een effileerschaar doen maar dat duurt langer en niet elk paard vind dat zo fijn als het te lang duurt Haha!