Wanhopige oproep... wie kent deze man??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Wanhopige oproep... wie kent deze man??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 11:59

OK dames en heren... Ik ben wanhopig op zoek naar John Ouwerkerk. Hij is degene die Fly van mij gekocht heeft en ik wil érg graag contact met hem... Toen ik haar zelf vorig jaar voor het laatst (van een afstand) heb gezien was ik niet blij, maar degene van wie ik Fly gekocht had heeft haar vandaag na een brief van mij opgezocht (ik weet waar ze staat, maar dat is niet bij het huis van de eigenaar) en ik heb erg verontrustend nieuws gehad... Ik heb me blijkbaar héél erg vergist in iemand óf ben op een gruwelijke manier misleid...

De telefoonnummers die ik van hem had kloppen beiden niet meer en ook via z'n e-mail adres krijg ik geen reactie.
Ik weet waar hij woonde (kan er zo heen rijden, maar nu dus niet vanwege m'n enkel) maar weet niet welke straat of huisnummer dat is. (Het is de lange weg tussen Amersfoort en Maarn/Doorn, langs de Leusder Hei. Hij woont (woonde?) tegenover de Leusder Hei.
En nee, APHA mailen heeft geen zin, want Fly staat nog alijd op mijn naam...

Ook zou ik graag in contact komen met Louise Pampus. Zij heeft Fly in het begin verzorgd en gereden en woonde in Amersfoort als ik het goed heb. Ook haar telefoonnummer lijkt niet meer te kloppen...

Please mensen, als iemand iets weet laat me dat dan even weten via e-mail of PB... dit is écht heel belangrijk!

(oh, SM, ik heb dit bij Western staan omdat hij alleen 2 Paints en een Quarter heeft en voor zover ik weet qua paarden alleen met westernmensen contact had.)

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 19:15

Omdat ik nogal wat mailtjes krijg van mensen die wel iets willen doen maar niet weten wat, hier toch maar even een update..
Gezien de privacy van personen houd ik het globaal, maar ga er maar van uit dat de zaak behoorlijk serieus is en dat ik hoe dan ook ga proberen Fly daar weg te krijgen.
We hebben inmiddels contact gehad met de huidige eigenaar dhr. Ouwerkerk. Dit heeft helaas niets opgeleverd.
Politie en dierenbescherming zijn al langer op de hoogte en meerdere keren ter plaatse geweest. Men zegt dat ze er aan werken, maar naar mijn mening niet hard genoeg (volgens mij moet een paard eerst dood in de wei liggen voor ze echt wat gaan doen...).
Ik had nooit gedacht dat ik me zó in iemand kon vergissen, maar dat is helaas toch gebeurd. Ik ben er behoorlijk ziek van en het huilen staat me nader dan het lachen...
Ik blijf er mee bezig en probeer Fly weer bij mij terug te krijgen. Hoe weet ik nog niet, maar ik hoop dat ik er voor kan zorgen dat de juiste instanties iets harder hun werk gaan doen...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:41

ow... ik weet niet wat ik moet zeggen! Wat vreselijk zeg! succes!

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:42

Wow, ik kan mij voorstellen dat je hier helemaal kapot van bent. Dit zou zeker ook 1 van mijn ergste nachtmerries zijn mocht ik pride ooit verkopen. Ik duim voor je dat het allemaal goed komt en wens je veel sterkte. Mocht ik je op een of andere manier ergens mee kunnen helpen, maakt niet uit wat, dan weet je me wel te vinden.
Sterkte!!!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:06

Kunnen wij iets voor je doen? allemaal onafhankelijk van elkaar de dierenbescherming of de politie bellen? als er meerdere meldingen tegelijk binnenkomen wil er nog wel eens haast gemaakt worden? Wat vreselijk allemaal voor je, ik wens je veel sterkte Ach gut

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 20:26

Ja Loky, dat zou inderdaad kunnen helpen. Hoe meer klachten hoe beter... Ze staat, met nog 3 paarden en een veulen in een 'wei' aan de Birkstraat te Soest, naast nummer 126b (dat is de doorgaande weg tussen Soest en Amersfoort). Ik zal proberen vanavond een goed uploadsite te vinden, dan zal ik wat foto's van haar plaatsen zoals ze bij mij was... dan kun je het verschil zien met hoe het nu is.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:32

Ik denk als de AID, de dierenbescherming en de politie er al langere tijd mee bezig is, de dieren binnen (hopelijk) niet al te lange tijd wel een keer in beslag worden genomen. Je zou alvast kunnen informeren bij de AID, dat als dat gebeurt, wat er dan met het paard gebeurt (misschien kun je voorstellen haar van hen te kopen?).
Weet je de reden waarom die man de paarden niet weg wilt doen?

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:35

Ik zit me net te bedenken of de APHA hier geen rol in kan spelen?!
Heel veel sterkte en succes!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:56

Jeetje Francis wat een vreselijk verhaal Huilen
Ik weet dat je Fly nog te koop zette en ik voro het eerst haar foto's zag, ik was op slag verliefd Lovers
Wat een kei van een merrie. Wat vreselijk dat dit haar moet overkomen.
Als ik iets kan doen....bellen is prima...als je het nummer door kunt geven waar we naartoe moeten bellen.
Sterkte en houd ons op de hoogte Ach gut

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:02

Wat zul je je belabberd voelen over deze situatie. Walgelijk hoe sommige mensen met hun paard om gaan.
Ik heb voor twee weken terug een van mijn paarden in moeten laten slapen.
Een gruwelijk hard gelag maar ik weet wel zeker dat hij nu geen pijn of ongemak meer heeft.
In jouw geval zie je ook een paard wegkwijnen (zij het op een andere manier) en moet je tot nu toe machteloos toe te kijken.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat je dierenleed gewoon niet aan kunt zien op welke manier dan ook!!!!!

Sterkte en als ik wat kan doen hoor ik het graag.

Groetjes Marjan

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 22:11

Ja, inderdaad een kei van een merrie... Ik moest haar toen wel verkopen omdat m'n echtscheiding er toen al aan zat te komen (duurde uiteindelijk alleen langer dan gedacht) maar ik heb er elke dag spijt van gehad.
En als je dan dit soort dingen hoort breekt dat helemaal je hart. Ik heb zo het gevoel dat ik haar in de steek heb gelaten... Ík heb haar tenslotte aan die vent verkocht!
Ik zal even op zoek naar het landelijke nummers van de AID en de dierenbescherming. De man die er bij de politie bij betrokken is is dhr. Teus v. Vulpen van politieburo Baarn (kun je bereiken via het algemene politie nummer 09008844).

Voorlopig geef ik niet op en die jongen die er vandaag heen geweest is ook niet, dus er zal toch een keer íets moeten gebeuren.

Bravura schreef:
Ik zit me net te bedenken of de APHA hier geen rol in kan spelen?!


Nee Bravura, die houden zich niet bezig met dit soort dingen, dat moet je zelf uitvechten. Daarnaast staat ze nog gewoon op mijn naam, hij heeft haar nooit over geschreven. De hengst die hij heeft ook niet en ook nooit Stallion Breedingreports ingediend, dus bij de veulens die hij fokt met haar krijgt hij zowiezo nooit papieren... Mijn gegevens zijn inmiddels veranderd door m'n echtscheiding, dus de transferreport die hij heeft wordt hoogstwaarschijnlijk niet meer geaccepteerd door de APHA, dus hij kan haar ook niet meer op naam zetten (want een nieuw transferreport krijgt hij van mij natuurlijk niet) en hij kan haar ook niet als 'paint met papieren' verkopen...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:27

He getver Francis als ik jou verhaal hoor moet ik gelijk weer aan mijn eigen paard denken.( was ook bij jou in de buurt) met haar is ook zo iets gebeurd alleen heeft zij het geluk gehad dat iemand met medewerking van politie haar bij die man vandaan heeft gehaald en haar op het nippertje nog van de dood heeft gered( had wel honger oedeem) Het was net een koe zo erg was ze er aan toe. Ook al is het nu 5 jaar geleden dat het gebeurt is ik heb daardoor nog steeds lichamelijke problemen met haar wat ook nooit meer weg zal gaan.
Ik wens je heel veel succes met het weghalen van haar bij die persoon. Ik kan alleen zeggen geef niet op en blijf vechten voor haar. En neem het jezelf alsjeblieft niet kwalijk dat dit gebeurd is want jij kon op dat moment niet anders dan verkopen en dit is absoluut niet wat jij voor ogen had.

sterkte

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:35

Francis schreef:
De man die er bij de politie bij betrokken is is dhr. Teus v. Vulpen van politieburo Baarn (kun je bereiken via het algemene politie nummer 09008844).
Naam en nummer genoteerd en morgen ochtend rijd ik er meteen langs. Arm beest. Zou de paardenkamp niet kunnen ingrijpen? Die zitten er notabene naast!!

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 22:44

De hele buurt daar heeft al problemen met deze man, maar niemand wil (durft?) aktie te ondernemen. Alleen de ene buurman was bereid om met die jongen te praten en via hem zijn we dus ook aan alle informatie gekomen.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:03

misschien dat een televisie programma wat kan doen.
'hart van nederland ' of zo.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 23:20

Ik heb al een pb tje van iemand die bij 'de grootste krant van Nederland' werkt. Dat houden we even achter de hand...

Ik heb hier het landelijke meldnummer van de Dierenbescherming/LID: 0900-2021210 en het nummer van de meldkamer van de AID is: 045-5466222
De DB vraagt altijd om je persoonsgegevens omdat ze zonder geen proces verbaal kunnen opmaken, maar je gegevens worden niet vrij gegeven aan derden (ook niet aan degene over wie je klaagt).
Je moet ook wel voldoende informatie hebben over wat er aan de hand is, dus heeft het alleen zin als mensen bellen die er in de buurt wonen en het zelf gezien hebben. Ze staat dus, samen met nog 3 paarden en een veulen, in een 'wei' aan de Birkstraat te Soest, naast nummer 126b (dat is de doorgaande weg tussen Soest en Amersfoort).
Degenen die willen gaan kijken kunnen me e-mailen, mochten ze foto's willen zien van hoe ze er uit zag.
In ieder geval allemaal hartstikke bedankt voor het meeleven en meedenken. Voorlopig geef ik niet op en ik houd jullie op de hoogte...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:37

Ach jemig Francis, wat een ellende zeg! Ik ga heel hard met je mee hopen dat er een oplossing komt en dat de merrie weer bij jou terug kan komen... en als je idd iets bedenkt dat we kunnen doen geef je wel een gil he, ik ga iig zo het hele topic even doorspitten, kijken of er al suggesties zijn gemaakt.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:40

Francis schreef:
Voorlopig geef ik niet op en ik houd jullie op de hoogte...


Dapper van je, maar blijf ook aan je zelf denken.

Peter

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:56

Misschien is het een idee om de televisie erbij te betrekken! (hart van Nederland, daar kun je tips aangeven, de lokale omroep bellen etc) hoe meer dit in het nieuws komt hoe meer mensen zich zullen gaan inzetten om jouw paard daar weg te krijgen. Of een handtekeningen actie en die aan de burgemeester geven voor het bevel om je paard daar weg te mogen halen? (ik weet niet of het mogelijk is maar zit maar te bedenken wat ik zou doen in jouw situatie)
Ik vind het heel erg voor je en ik hoop dat je oude paardje zo snel mogelijk uit deze nare situatie wordt gehaald.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 10:53

Wie kent Bart Mulders? Ik weet niet waar hij woont, alleen dat z'n postcode 3271 BG is (was). Hij is de vorige eigenaar van de hengst die bij Fly staat. Pepper from Belgium heet dat paard.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:07

Birkstraat is ook in mijn wijk! ik ga er vanmiddag langsrijden en die man bij de politie Baarn bellen!!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:33

Hè Francis gadver zeg!
Wat erg. Kan je haar niet stelen? Ze staat toch nog op je naam....
Of gaan posten bij het weiland. Die man zal toch wel eens ooit langs komen???
Als ik nog iets kan betekenen in dit verhaal dan hoor ik het graag. Als je hem te pakken hebt kunnen krijgen en als hij haar wilt verkopen..... dan hoor ik het hè.
Heel veel sterkte en als ik nog iets kan doen.....

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:36

Bonnigje schreef:
Wat erg. Kan je haar niet stelen? ...

Bokt distancieert zich graag van dit soort uitspraken Cool .
Overigens een kleine waarschuwing: als er te veel 'koop'signalen komen zal dat de prijs alleen maar opdrijven, geen handige actie dus.

Francis: sterkte in deze. Ach gut

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:40

Ziet ze er zo slecht uit dan? Ik kan helaas niet bellen aangezien ik niet uit die buurt kom. Sterkte, en ben benieuwd hoe dit afloopt...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:40

Francis schreef:
Wie kent Bart Mulders? Ik weet niet waar hij woont, alleen dat z'n postcode 3271 BG is (was). Hij is de vorige eigenaar van de hengst die bij Fly staat. Pepper from Belgium heet dat paard.


www.postcode.nl kan je straat + plaats opzoeken.

:evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers