fotoreportage "a Saddle is born"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

fotoreportage "a Saddle is born"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 23:36

Ik heb zojuist de site van custom leather saddlery uitgebreid met een foto-reportage van de opbouw van een custom western zadel.

Dus voor diegenen die dit net zo interessant vinden als ik, gauw kijken!

Voor de mensen die deze site niet kennen, (kan me niet voorstellen ), hij staat bij de links bovenin dit forum Customleathersaddlery

Sander


Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 01:00

mooi om te zien. Maar je kunt niet op de foto's klikken voor een vergroting zoals er staat.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:13

Ik ga meteen kijken

Gillian

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:25

Het is een mooi zadel geworden, maar de reportage is wel in een grote stappen gemaakt.
Er staat me bij dat er van een zadel van Sablou een hele mooie reportage is gemaakt waar ook het 'bekleed' werk goed te volgen was.

Voor iedereen die eens nauwgezet wil zien hoe een zadel stap voor stap in elkaar gezet wordt is dit een leuke boekje.
Afbeelding

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:52

ik ben gek.. ik weet t, maar ik zie geen links Verward sorry

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl


Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:01

thank you Haha!

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:50

Sadie schreef:


HUY, DIE IS VAN MIJ!!!!!

kijk maar.............,net even de bijkeuken ingerend met m'n digi Cheese! .
Hier dus het zadel wat voor Jess is gemaakt:
Afbeelding

Leuk muisje( Haha! Haha! Haha! ),dat juist mijn zadel hier staat!!! OK dan!
Ik had het nog niet eens gezien.....,erg,he Bloos! Clown

Zadel rijdt trouwens goed,zit goed en is van hertjes-verjagende-kwaliteit(kraak kraak)! OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:08

@jessiejanes: waarom heb je niet meteen die handige voorgedraaide fenders laten inbouwen Verward Als je het toch voor het zeggen hebt, zou dat voor mij een 'must' zijn. Haha!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:22

Sugarmiss schreef:
@jessiejanes: waarom heb je niet meteen die handige voorgedraaide fenders laten inbouwen Verward Als je het toch voor het zeggen hebt, zou dat voor mij een 'must' zijn. Haha!

hu,...?????? Verward

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:38

De fenderriem wordt een kwartslag gedraaid vastgezet, zodat de fenders alvast 'voorgedraaid' zit. Dit scheelt aanzienlijk in 'zere knieëen' door stugge fenders.

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:02

Tja wat moeten we daar nog van zeggen..... Verward

Bloos! ...meester(s aan het)werk.... OK dan!

MVG Louis

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:01

Die voorgedraaide fenders vind ik persoonlijk voor 'luie mensen'. Als je er een tijdje mee gereden hebt, vormen de fenders zich vanzelf naar hoe ze moeten staan. Je mag er wel wat voor over hebben vind ik. Zere knieen zal wel meevallen, je zult er eerder zere enkels van krijgen. Maar ach, ook dat valt wel mee. Ik mag binnenkort ook een nieuw zadel soepel gaan rijden, ben er nu met 1 bezig en het valt heus wel mee.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:59

Sugarmiss schreef:
De fenderriem wordt een kwartslag gedraaid vastgezet, zodat de fenders alvast 'voorgedraaid' zit. Dit scheelt aanzienlijk in 'zere knieëen' door stugge fenders.

Ach echt handig is het nog niet,maar een bezem doet wonderen! Haha!
Gelukkig heb ik niet zo snel iets "zeer". Cool

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 23:07

Jammer....
Sugarmiss schreef:
Het is een mooi zadel geworden, maar de reportage is wel in een grote stappen gemaakt.

Deze raportage is puur en alleen bedoeld om te laten zien dat "custommade" ook echt "custommade" is. Om te tonen dat het geen fabriekszadels zijn en dat ELK zadel gemaakt wordt naar de wensen van paard en ruiter.
Het is dus niet bedoeld als handleiding tot "het bouwen van een zadel". Dat daar meerdere boeken over geschreven zijn lijkt me logisch, wel eens op "psychology" gezocht met een zoekmachine als Google?? Ik weet zeker dat je dan heel veel boeken vindt..

Ik vraag me dan ook af tot welk doel bepaalde opmerkingen dan ook leiden...

Ik, als leek, ben heel erg onder de indruk van de manier waarop hier te werk gegaan wordt of dat nou bij deze zadelmaker is of bij een ander met welke reportage dan ook, het is vakmanschap, dat is het enige wat telt en het enige wat ik probeerde uit te dragen naar de nieuwe ruiters die wel eens wilde weten wat Custommade inhoudt.

Daar vallen ook gedraaide fenders onder... Dat is custom, wil iemand dat? Dan kan dat geregeld worden, ook dat is custom, iedereen heeft immers andere benen/enkels.. Ik weet zeker dat dat later aangepast kan worden NADAT het zeker is dat het zadel voor zowel paard als ruiter past...

Sander

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:25

Waarom 'jammer' ??
Op alles wat je op een openbaar forum neerzet kun je 'tegengas' verwachten. Als je daar niet mee om kunt gaan moet je iets niet plaatsen.

Ik denk dat iedereen wel de vertaling van 'Custommade' weet te vinden, voorzover de term niet bekend is. Door het op deze manier wederom zo te 'etaleren' kan ik niet anders zien dan een zeer opvallende verkapte manier van reclame maken. Iets waar ik Muijs al vaker op gewezen heb.

Mijn reactie slaat dan ook op het feit dat Muijs niet de enigste zadelmaker in Nederland is en dat er meer wegen zijn om er achter te komen hoe een zadel in elkaar steekt. Blijft een feit dat ik het een mooi stukje handwerk vind.

Vreemd vond ik overigens ook dat de eigenaar van het zadel blijkbaar vooraf niet op de hoogte is gesteld van dit item c.q. om toestemming is gevraagd om het zadel zo te etaleren.

Sander16v schreef:
Ik, als leek, ben heel erg onder de indruk van de manier waarop hier te werk gegaan wordt

Ik betwijfel zeer sterk of je wel zo'n 'leek' bent Cool

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:14

ik verkoop "groeps" custommade zadels *LOL* Haha! Knipoog Cool Knipoog

ik kan helaas alleen een foto plaatse van het eindprodukt, want hoe ze in elkaar gezet , geniet , genaaid , gelijmd zijn weet ik niet Cool
(maar dat mag geloof ik niet op western Knipoog )

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:39

Leg even uit waarom hier tegengas gegeven zou moeten worden.

leg ook even uit waarom dit verkapte reklame is terwijl dat hier dagelijks de revue passeerd op meer nadrukkelijke wijze door anderen ,worden die daar ook op gewezen,dan zou ik dat graag hier lezen.

en werd hier beweerd dat muijs de enige zadelmaker is?

en wie beweerd dat dit het zadel van Jessie Janis is ,lijken alle Crates
en Billy Cooks ook niet erg op elkaar?

En dat er getwijfeld word aan het feit dat diegene die onze site bouwd geen leek is; sterker nog , deze persoon kent westernzadels alleen van plaatjes die wij hem mailen ,voorzien van tekst en uitleg daarbij, geeft aan dat het mogelijk is daarvan iets op te stekken.
waar voor DIT ook bedoeld was denk ik.
omdat het plaatsen op dit topic mij op het moment van plaatsing niet bekend was,ik had dan waarschijnlijk gezegd , doe maar niet.

kijk Sugar miss ,dat wij geen vrienden zijn moge wederom duidelijk zijn.
over ETALEREN gesproken, moet dit dan zo in de etalage?????
Als ik je wat te zeggen had deed ik dat ook via een PBtje.
gooi er maar weer gauw een slotje op.

Klim op de zwerfkei die je de weg verspert en geniet van het uitzicht.
www.midwayusasaddlery.com

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:23

Muijs schreef:
kijk Sugar miss ,dat wij geen vrienden zijn moge wederom duidelijk zijn.
over ETALEREN gesproken, moet dit dan zo in de etalage?????
Als ik je wat te zeggen had deed ik dat ook via een PBtje.
gooi er maar weer gauw een slotje op.

Waar je vandaan haalt dat ik je niet zou mogen Verward Je wordt behandeld volgens de regels en als daar via PB's (die er wel degelijk geweest zijn, meerdere zelfs) niet adequaat op wordt gereageerd, dan maar hier.
Ik grijp regelmatig in als ik of Anya dat nodig vinden, net zo goed bij anderen als bij jou.
Mijn reactie was overigens naar Sander toe, dus die had hij ook per PB kunnen sturen. Gezien zijn reacties op Bokt zou je meer dan alleen een sitebuilder vermoeden, of het moet op zadelverkoopcommisiebasis gaan Haha! (leuk woord voor galgje Haha!)

Citaat:
en wie beweerd dat dit het zadel van Jessie Janis is
Zijzelf, hierboven Verward
Citaat:
omdat het plaatsen op dit topic mij op het moment van plaatsing niet bekend was,ik had dan waarschijnlijk gezegd , doe maar niet.
Voor hem handig om te weten.

Verder zou ik het hierbij willen laten. Jij hebt duidelijk een andere kijk op dingen dan ik. Ik blijf je als ambachtsman waarderen (daar kan ik niet duidelijk genoeg over zijn) en je technische inbreng over zadels op prijs stellen, maar liefst zonder de verkooptechnische aanbevelingen er van er konstant bij te vermelden.

En voor deze keer omdat jij dat zo graag wilt een slotje Vriendjes zijn?


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers