foto's Fly en Pretty

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:22

Nee inderdaad, lief aangeboden, maar op dit moment moeten we even 'rustig' afwachten. Ik heb in de loop van de week nog wel een keer contact met de man van de DB, en als ik dan nieuws heb laat ik jullie dat weten.

griebels"]
...en ik vind het belachelijk dat die paarden niet meteen in beslag genomen worden.
[/quote]

Meteen in beslag nemen kán juridisch gesproken helaas gewoon niet (alleen in héél extreme gevallen), dus de enige manier om het te doen is zoals het nu gaat... In feite gaat het nog snel, want normaal is de periode die men krijgt om dingen te verbeteren vaak langer dan twee weken...

[quote="griebels schreef:
Ik weet niet hoe lang Fly (en de andere paarden) nu van die eigenaar zijn,


Fly heeft hij overigens in Januari 2002 van mij gekocht. De hengst had hij toen al ongeveer een jaar, en de vosmerrie liep er bij in Februari 2003 toen ik naar het veulen van Fly kwam kijken en die had'ie toen nog niet zo lang. Toen zagen de hengst en de vosmerrie er nog goed uit, alleen Fly was al aan't vermageren, maar dat weet ik toen aan de dracht en dat hij uit onwetendheid niet voldoende krachtvoer had gegeven. Fly was altijd al een érg moeilijk paard om op gewicht te houden en in de laatste maanden van de dracht en tijdens het zogen kreeg ze bij mij bijna 8 kilo voer! Ik vond dat dus niet zo heel gek maar heb hem wel gezegd dat 'ie meer moest gaan voeren. Achteraf blijkt dat het vanaf dat moment eigenlijk alleen maar berg afwaards is gegaan...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:27

Francis schreef:
Meteen in beslag nemen kán juridisch gesproken helaas gewoon niet (alleen in héél extreme gevallen), dus de enige manier om het te doen is zoals het nu gaat... In feite gaat het nog snel, want normaal is de periode die men krijgt om dingen te verbeteren vaak langer dan twee weken...


Dat bedoelde ik ook. Dat ze de grens voor extreme gevallen moeten aanpassen. Ik bedoel dus... Fly zal het nog wel redden die 2 weken, maar hoe zit het met merrie en veulen. Ik vind niet dat daar mee gewacht mag worden. Ik begrijp ook dat je niets wilt doen, (zou ik ook niet doen) maar vind dat de instanties eerder resultatief hadden moeten ingrijpen.
Ik houd het topic in de gaten, wil weten hoe dit afloopt. Mocht je er een ander topic voor openen, zou ik je willen vragen een link in dit topic te plaatsen...
Sterkte, ik kan me indenken dat het echt heel rot is om zo ineens de foto's te zien terwijl je ze nog niet IRL hebt gezien.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:46

Nou ja, niets wíllen doen is het natuurlijk niet... 'tuurlijk zou ik haar het liefst gisteren nog ophalen, of op z'n minst een baal hooi in de wei gooien en ik kan niet wachten tot die twee weken om zijn.
Maar willen we structureel iets veranderen, dus de paarden daar definitief en voor altijd weg, dan zul je je, hoe moeilijk dat ook is, aan de regels moeten houden.
Die regels zouden wat mij betreft inderdaad ook mogen veranderen, of in ieder geval iets stenger toegepast moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:56

Heb echt bewondering voor hoe je het allemaal aanpakt! Ik leef echt met je mee en ik wou dat we al over twee weken leefden!!! Ik hoop zo voor de paarden en voor jou dat het allemaal weer goed komt!!!! Kijk 2x per dag of er weer wat nieuws op staat!
Oh enne...ik duim nog steeds hoor! OK dan!

Wat een Boos! Huilen Frusty Misselijk vent!!!

Knd844
Berichten: 49
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:10

Ik wil je heel veel succes wensen. Heb de foto's en je andere verhaal met tranen zitten. Lezen. Een tijdje terug werden pony;s in beslag genomen omdat ze in modder liepen. Ik geloof toch echt dat dit een stuk triester is hoor. Ik moet er niet aan denken dat er zo iets met mijn paardjes zou gebeuren. Echt te triest voor woorden. Veel sterkte nog even volhouden!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:56

Ik ga even in dit topic verder met updaten... voor degenen die het verhaal nog niet kennen, zie dit topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=235950

Ik heb vandaag contact gehad met de man van de dierenbescherming.
Op dit moment zijn ze er volop mee bezig. De eigenaar heeft inmiddels een gesprek op het politie buro gehad en hij wordt volop gecontroleerd.
Ik heb beloofd om alle in's en out's over wat, waar en wanneer voorlopig even 'uit de publiciteit' te houden, zodat ze in alle rust hun werk kunnen doen. Er waren op een gegeven moment meerdere instanties benaderd, waardoor er té veel mensen bij betrokken raakten en langs elkaar heen gingen werken, wat alleen maar averechts werkt.
Hij heeft mij precies uitgelegd waar ze momenteel mee bezig zijn en voorlopig heb ik daar vertrouwen in.

Het is in ieder geval bekend bij politie en dierenbescherming dat ze in dit geval landelijke aandacht hebben Knipoog en ook de eigenaar is er van op de hoogte dat meer mensen inmiddels van zijn bestaan én handelen afweten.
"Mijn baas weet in ieder geval waar ik momenteel mee bezig ben" zei de man van de DB. Haha!

Hij was in ieder geval bereid mij volledig op de hoogte te houden en ik vertrouw er voorlopig ook op dat hij zijn uiterste best doet de situatie voor de paarden te verbeteren. Of dat betekent dat de huidige eigenaar de boel gaat veranderen of dat ze daar weg gehaald worden, dat moeten we nog even afwachten.
Hij houdt me op de hoogte dus zodra ik nieuws heb horen jullie dat ook.

Nog maar even een keer voor de duidelijkheid: VOORLOPIG EVEN NIET MEER BELLEN EN ER OOK NIET HEEN GAAN OM TE VOEREN.

Ook wil ik nog een keer iedereen bedanken voor alle telefoontjes naar politie en DB (hoewel ze er daar minder blij mee waren zijn er wel een boel mensen wakker geschud) en alle PBtjes en e-mailtjes.
Allemaal lieve aanbiedingen om te helpen e.d. of een berichtje ter ondersteuning. Ik vind het erg hardverwarmend om te merken dat het ook zó kan op Bokt... OK dan!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:59

Schot in de zaak zo te lezen, blijf ons op de hoogte houden! Ben blij dat alles erg serieus genomen wordt!

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:42

Boos! Boos! Boos! Boos!

Ik heb er geen woorden voor........

Heel veel succes Francis
en ik hoop dat jullie weer snel bij elkaar zijn Ach gut

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:42

En nu volhouden met wachten, sterkte Francis Ach gut

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:21

Volhouden, he! Ik vind het heel knap van je hoe je hier allemaal mee omgaat! Je handelt zoals het het beste is voor Fly, ik denk dat veel andere mensen niet meer rationeel zouden kunnen nadenken en rare dingen zouden doen. Ik wens je heel veel succes toe komende tijd en ik hoop dat je over een tijdje je paardje weer lekker bij jou op stal hebt staan en dat jullie weer heel veel plezier met elkaar hebben! Ik blijf meelezen hierop bokt.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:45

pfff.. moeilijk.
Sterkte Francis. Laat de instantie idd maar hun werk doen.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:48

Die foto's, dat vergelijk......ik zit hier gewoon helemaal misselijk te zijn. Hoe kan die vent!!!
Ik hoop dat de 2 weken snel om zijn en duim voor de paardjes die daar staan dat ze het nog even volhouden.
Moeilijk om te weten dat ze bij mij om de hoek staan en dat niets doen het beste voor hen is op dit moment, om hun toekomst structureel te verbeteren. Mocht ik iets kunnen doen, geef dan vooral een gil!!
Heel veel sterkte met deze strijd en het wachten op je paard!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:33

Inmiddels is de eerste week om, nu maar hopen dat je haar volgende week thuis hebt.

DubbelFun

Berichten: 88690
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:41


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:39

Sickening. Bah bah bah... sterkte met het proces, wat moet dat frustrerend zijn als je zulke foto's te zien krijgt. Maar blij dat de politie en DB actief bezig zijn, we zullen met z'n allen op onze handjes zitten en afwachten wat er gaat gebeuren... sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:18

nog 1 week... Heb de blaren al bijna op mn duimen staan, maar ik ga door hoor!!! Heel hard duimen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 00:39

Nog maar een paar dagen...
Is er intussen al eens iemand langs geweest om te kijken? Zien jullie veranderingen?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 01:17

De jongen die de foto's heeft gemaakt is zondag weer geweest en mijn vriendin is vorige week zaterdag geweest en afgelopen zaterdag weer. Beiden kwamen dit weekend tot de zelfde conclusie: hij heeft de indruk willen wekken dat er iets gebeurt door een mestbult weg te werken (maar heeft het over het stuk grond verspreid waar de paarden lopen) en het gras vóór het stuk waar de paarden lopen wordt gesproeid (maar da's een stukkie dat met deze vier paarden binnen twee dagen weer kaal is) maar veel is er nog niet gedaan.
Belangrijkste conclusie is echter dat de paarden er slechter uit zien als vorige week. Het veulen liep vorige week al regelmatig op de kogels van zwakte... (heeft de man van de DB zelf ook gezien).
Fly stond zondag op stal (tot d'r kogels in de mest)... waarom is ons niet duidelijk.
Morgen (eh...vandaag dus) aan't eind van de middag heb ik weer contact met de DB en dan hoop ik meer te weten. Zodra ik nieuws heb laat ik het jullie weten.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 06:43

Tjonge jonge, als ie nou de indruk wil wekken dat er iets gebeurd laat hem de paarden dan eens voeren in plaats van wat aan het land te doen. Stomme 'piep' Stoom uit je oren !!!
Het is toch verschrikkelijk dat de paarden er slechter uitzien en het veulen al bijna niet meer kan Huilen !!! Wel in jullie voordeel, zo heb je de paarden misschien binnenkort weer in je eigen stalletje. Ik hoop echter van harte dat het veulen het redt, zodat het niet alleen maar ellende in deze wereld gekent heeft >;)!!! Ik hoop maar dat de DB binnenkort echt ingrijpt!!!
Veel sterkte, want het zal niet meevallen deze berichten aan te moeten horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:39

Jeetje wat is die kerel toch een Lips are sealed vent! Stoom uit je oren Frusty
Ik hoop zo dat je aan t einde van de middag goed nieuws hebt!!!! Heb er zo vaak aan gedacht deze week...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:47

Huilen Huilen Huilen
tranen in mijn ogen van de foto's.
Ik heb dit gemist omdat ik op vakantie was vorige week. Ik heb toen alleen je oproep gelezen. Maar ik ben blij dat er nu in ieder geval actie wordt ondernomen. Hoe moeilijk dat wachten ook is.

1 opmerking m.b.t. het veulen... als het een kwpn-veulen is dan loopt hij niet perse op de kogels van zwakte. Sommige kwpn-ers (met name de grotere, met dressuurbloed) lopen de eerste tijd heel erg op de kogels vanwege weke koten. Dit trekt vanzelf goed. Dat wil niet zeggen dat merrie en veulen er goed uitzien, verre van...ik heb zelden zo'n triest plaatje gezien... maar die kogels kan dus normaal zijn....

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:57

Ik hoop dat die L*L er nu verder niets aan doet zodat de db een reden heeft om ze in te nemen!!!
Ik vind het te gek voor woorden dat er eerst bijna dooien moeten vallen voor ze wat mogen doen. Stoom uit je oren

Heel veel sterkte, we duimen hier voor die paardjes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:58

En weer een dag voorbij die je dichterbij de hereniging met Fly brengt.

Ik hoop dat de man van de DB het lopen op de kogels van het veulen als zwakte ziet en blijft zien.

Misselijk wordt ik ervan, walgelijk gewoon.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:58

Het is toch geen KWPN veulen maar een quarter? Merrie ziet er in ieder geval niet uit als een KWPN...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:59

Heb je al contact gehad met de DB?