foto's Fly en Pretty

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:24

Jeetje wat duurt dit lang, ik vind het belachelijk hoe de DB hiermee om gaat.. Ik vind dat dieren in een perfecte staat van conditie verzorgt moeten worden. Dat ze hier akkoord mee gaan snap ik niet?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:42

De dierenbescherming heeft alleen een 'controlerende' funktie, maar kunnen uiteindelijk geen beslissing nemen, dat doet de AID. En die zullen in dit soort gevallen niet tot inbeslagname over gaan omdat een officier van Justitie deze paarden direct weer terug zal geven aan de eigenaar omdat die ze voert en er elke dag is en ze wettelijk gezien dus niet 'verwaarloosd'.
Hoe vervelend het ook is, je bent uiteindelijk toch gebonden aan de wetten die in dit land gelden. Het enige wat je kunt doen is afwachten, blijven controleren en ingrijpen op het moment dat het weer achter uit gaat. En dat is wat er momenteel dus gebeurt... in de gaten blijven houden tot het weer mis gaat (en dat dat gaat gebeuren ben ik van overtuigd... al is het maar omdat het van't najaar weer slechter weer wordt en de paarden geen droge ligplek hebben).

safira

Berichten: 12
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: nu op de tilburgse weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 01:06

ik wens je heeeeeeeeel veel succes *LOL* *LOL* *LOL*

Doris_Lies
Berichten: 135
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:01

Tong uitsteken Mooi paard alleen dat hooft
Clown dat staat niet echt voorderrest OK dan!
is hij of zij top Lovers
is hij of zij wel mooi Pling en
dat paart met die veulen
is wel snoesig zijn die ook van jou Verward ?

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:44

lees het topic even door Doris_Lies Knipoog

Ranny
Berichten: 88
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:01

Cheveyo schreef:
lees het topic even door Doris_Lies Knipoog

Lijkt me heel verstandig in dit geval.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:12

godver zo erg is dat nou ik zou gaan afpakken Boos!

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:31

hallo ik dacht dat de dierenbescherming ook mensen in dienst had met opsporings bevoegt heid en die kunnen wel degelijk wat doen zou je zeggen kan niemand proberen om dat paard daar weg te kopen dan wat een klootzak dat hij je zo heeft betutelt je kunt tegenwoordig echt niemand meer vertrouwen zij zag er bij jou echt top uit ik hoop ook voor jou dat het paardje jou niet meer heeft herkent of heb je zelf de fotos niet gemaakt ik wil best wel proberen om haar te kopen hoor want dit is echt heel erg de uitstraling van haar ogen spreken boekdelen wat verschrikkelijk we moeten er met z,n allen heen gaan en haar weg halen wat een k.. vent zeg word er zo op gefokt van laat ik maar stoppen met schrijven want er komt toch niks vatsoendelijks meer uit bij mij nu ik boos ben heel veel sterkte en als je hulp nodig hebt dan ben ik er .groetjes roni

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:14

jeetje francis..ik lees dit allemaal nu pas.die foto's! Verdrietig
'dit moet toch niet mogen zeg!
ik kan me voorstellen dat je je vreselijk rot voelt.
Ik hoop dat ze snel weer bij je terug is meid!

( en de dader mogen ze wel even hier brengen) Stoom uit je oren

gentlelover

Berichten: 142
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Ergens in Noord Holland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:07

Ik weet zeker dat het goed komt wel mooi paardjuh hoor Lachen Maar de dader mag wel even bij mij komen!!! Stoom uit je oren dan heeft hij even een probleem!! Maar het komt allemaal goed hr;)

NickAltena
Berichten: 804
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:11

Beste Francis;

Graag zou ik een aantal dingen van je willen weten...
Als eerste natuurlijk hoe en waar dit paard op dit moment is, ik zie dat er al enige tijd niet meer geschreven is en vermoed het ergste.
En natuurlijk ook hoe het met jouw is...dit moet pijn doen om te zien gebeuren.

Omdat ik rechtstreeks bezig ben met en voor een politieke partij in Den Haag om enige (eigenlijk vele) misstanden uit de paarden wereld te krijgen zou ik dit verhaal, deze ervaringen met diverse instanties en deze foto´s graag gebruiken.
Ik zou je dan ook willen vragen Fancis om je ervaringen naar mij te mailen...als je het kunt...

Voor het paard kan ik nu persoonlijk niks doen maar voor wat ik, en samen met mij natuurlijk vele andere door wie ik het materiaal aangeleverd krijg, wil bereiken is dit een zeer goed voorbeeld van de zwakte van onze huidige wetten en regelgeving.

De Dierenbescherming als ook de PVE gaan beide onder mijn zeer zuivere loupe en zullen in Den Haag alle aandacht krijgen in hun falen, on-diervriendelijke beslissingen en de voor deze huidige tijd on-voorstelbare soepele regeltjes voor overtreders van de regelgeving zoals die in onze maar ook de Europeese grondwet staan of zelfs in beide grondwetten geheel ontbreken...(denk hier bijvoorbeeld aan sex met dieren..)
Het gaat dus niet om paarden alleen maar om alle dieren in het algemeen en in het bijzonder de paarden...dit vanwegen paard specifieke problemen.

Ook Den Haag zelf gaan we wakker schudden maar daarvoor hebben we natuurlijk wel materiaal nodig en helaas ook foto´s om de zaken goed te onderbouwen.

Na het lezen van alle reacties met alle goedbedoelde adviezen echter ook een opmerking...
De politie en DB kan en mag hier weinig aan doen....
De DB kan niks doen maar de politie des te meer bij diefstal !!!!
Doe dit dus niet, daar is het paard niet mee geholpen, die moet zelfs terug !!

Na het lezen wil ik je graag helpen op mijn manier...
Vandaar dus mijn vraag aan zowel Francis als ook de moderators van Bokt om hun toestemming te geven om de hier geplubiceerde tekst en foto´s te mogen gebruiken over dit paard.
En daarnaast dus Francis in het bijzonder om haar ervaring met politie en DB.

Dit verhaal is mij helaas pas vandaag onder ogen gekomen op de PN site waar ook om aandacht voor dit paard werd gevraagd...
Had ik het maar eerder geweten...
Een zeer verdrietige dieren liefhebber die niet snapt hoe dit kan gebeuren..

Een bericht nog voor de moderator;
Mocht Francis niet de mail melding voor nieuwe berichten aan hebben staan...willen jullie haar dan attenderen op dit bericht?
Nick

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:06

Nick, Ik meen me te herinneren dat dit nog betrekkelijk 'milde' foto's waren en dat er ergens foto's zijn (rond dezelfde tijd genomen) waarop de verwaarlozing veel ernstiger te zien was. Ik zal even zoeken...

NickAltena
Berichten: 804
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:11

Even ter verduidelijking !

De ervaringen en foto´s van mensen met vergelijkbare ervaringen kunnen verstuurd worden naar nickaltena@wanadoo.nl

Wel graag met een duidelijke vermelding van naam en inhoud bij onderwerp !
Zo blijft het voor mij wat overzichtelijker en kan ik de zaken wat beter onderscheiden van de spam...

Geen verhalen gaan verzinnen, het moeten wel gegronde zaken zijn die ook evt. controleerbaar zijn...die nog bezig zijn of die niet naar behoren zijn opgelost en waarvan men weet dat het nog steeds op de zelfde voet doorgaat...
Anonime verhalen hebben we dus niks aan..
Neem de tijd om je verhaal zo duidelijk mogelijk op te schrijven.
Stel je voor dat je het uit moet leggen aan personen die geen verstand van paarden hebben en schrijf het ook zo op....dit scheelt mij een hoop typwerk Knipoog

De verhalen zullen (gedeeltelijk) gebruikt worden richting Den Haag.
Foto`s met personen worden NIET gebruikt!
Namen van personen worden niet aan andere doorgegeven.
Bronvermelding ben ikzelf, ik neem dus de volle verantwoording voor de doorgestuurde en door mijn verstuurde meldingen...


Groet Nick Altena

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:10

Misschien is het handiger om op WN in 1 topic verder te gaan.
[WN] Wie weet waar Fly nu is!?
@NickAltena: ik zal Francis de link van dit item sturen als extra aandachtspunt.