foto's Fly en Pretty

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:05

Niet echt veel bijzonders hoor... PB je wel even...

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:16

Francis schreef:
Niet echt veel bijzonders hoor... PB je wel even...


He, super, je gips is eraf!!! Dat is al een hele vracht minder zorgen...
Helaas ben ik Meneer L van de DB deze week misgelopen, hoopte hem woensdags te spreken op een vergadering. Je hebt een goeie gozer aan hem!!!
Pb je mij ook even, Schijnheilig ..........

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:07

Ik zie net pas je berichtje van 31 mei met de vraag of iemand er even langs wil, is nu al voorbij maar als ik nog iets voor je kan betekenen stuur maar een pbtje.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:48

Dat was meer in z'n algemeenheid bedoeld Cheveyo en ook gewoon af en toe langs gaan, niet specifiek die week...
Waar mij het om gaat is dat er gewoon zo vaak mogelijk per week door iemand gekeken wordt... Die DBman gaat er wel regelmatig langs, maar hij ziet neem ik aan niet alles... als ik dan zo af en toe ga kijken en anderen op andere dagen weer, zien we dus ook direct als er iets niet goed gaat. Hij kan bijv. wel net gevoerd hebben als de DB man gaat kijken, maar het de volgende dag weer 'vergeten'. En straks als het weer warmer wordt wil ik eigenlijk zo vaak mogelijk gechecked hebben of de paarden wel water hebben. Als ze ook maar een dag droog staan geef ik (of wie dat dan gezien heeft) hem weer aan.
Dus als jij (of iemand anders) toch een keer in de buurt moet zijn daar, zou het fijn zijn als je gewoon even kijkt hoe ze er bij staan en als je iets ziet wat niet klopt, even doorgeven.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:30

ik volg dit topic ook,maar kan niets voor je doen,woon niet in de buurt. Ach gut sterkte,en hopelijk heb je hem zeer snel terug......
geef niet op,
anders schakel je toch een huurmoordenaar in (grapje Haha! )
soory wil je opbeuren ,maar weet niet hoe.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:26

Ben benieuwd of er nog nieuws is. Ben je er zelf al langsgeweest Francis?
Ik zal er vandaag weer even langsgaan om te kijken.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:08

Nee, nog niet langs geweest zelf, maar ga wel de buurman bellen vandaag of morgen, of hij elke dag het water wil checken... nu het warm weer is, is de kans groter dat ze 'droog' komen te staan en hoe erg het ook klinkt, daar hoop ik nu een beetje op... Zodra ze ook maar een dag zonder water staan hang ik aan de telefoon natuurlijk.
Kan nu wat langer achter 't stuur zitten (kon vandeweek nog niet goed met m'n enkel) dus ik denk dat ik vandeweek ook even langs rijd.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:40

Jeetje, wat hebben die dieren het slecht....Ik hoop dat er toch snel iets gaat gebeuren! Sterkte Francis.

Desiree01

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Op de wereldbol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 21:55

Weet je al wat, of ze i.d. water krijgen ?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:51

Is er al nieuws?

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:52

mogen we weten hoe het afgelopen is????

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:02

Het is nog lang niet afgelopen...
De paarden worden nog steeds gevoerd, zei het magertjes, ze hebben water en tot nu toe dus nog niet veel verandering.
Ik heb weer contact gehad met de DB man, en die zou er als het goed is volgende week weer een keer met de dierenarts heen gaan. Daarnaast heeft de eigenaar een gesprek op het politie buro gehad, maar daar had de DB man verder nog niets van gehoord.
Ik heb regelmatig contact met deze man maar voorlopig is er weinig veranderd.
Hoewel ze dus gevoerd worden zijn ze nog niet echt in conditie vooruit gegaan. Ik heb gevraagd of dit dan voldoende is (voeren maar zó dat ze er nog beroerd uit zien) en nee, ze moesten uiteindelijk wel gaan aankomen.
We hebben zelf verder nog geen stappen ondernomen, maar gaan dat hopelijk binnenkort wel doen.

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:31

Heb bewondering voor al het geduld dat je hebt en dat je toch steeds weer de moed hebt voor verdere "acties" contact met db enz.
Volg je topics al vanaf het begin, maar heb er nog steeds geen woorden voor.
Heel veel sterkte nog de komende tijd, want als ik het zo hoor heb je d'r voorlopig nog niet thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:47

Jeetje...het blijft maar doorgaan...heel veel sterkte Francis!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:05

Ben je zelf nu al in de gelegenheid geweest om daar te kijken Francis?
Het lijkt me nu wel erg zwaar worden, dat lange wachten.....
Ik hoop dat er nu snel een beetje schot in komt, sterkte!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:33

Ben er zelf nog niet geweest nee... kan pas sinds kort wat langer in de auto zitten (langer in dezelfde 'gasgeefhouding' was nog niet prettig met m'n enkel) en tot nu toe nog niet langs geweest.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook erg tegenop zie om er heen te gaan. Ik weet wel hoe ze er uit ziet enzo, maar om er dan heen te gaan en weer weg te moeten gaan zonder iets te kunnen doen Verdrietig , da's dan toch wel erg moeilijk...
Mijn vriendin was er afgelopen zaterdag nog even en die vond dat ze nog steeds even slecht waren. Het veulen is echt zielig en Fly stond weer op stal, in de mest en plassen (letterlijk!) pies.
Hij is het gras voor het stukje waar de paarden lopen aan't opkweken en ik ben dus ook bang dat hij ze daar over een poosje in gaat zetten. Da's natuurlijk hartstikke slecht voor paarden die zo lang zo weinig gehad hebben... kun je er op wachten dat ze doodziek worden (of erger).

Ik heb inmiddels wel contact gehad met iemand van de AID (iemand die tot nu toe niet van de zaak af wist) en die gaat ook kijken hoe de zaak er voor staat en of er nog iets meer/anders gedaan kan worden... Ik hoop dat dat wat oplevert.

Wordt vervolgd...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:33

Is er niemand anders die er met jou even langs kan gaan... Lijkt me onwaarschijnlijk dat je er al die tijd niet naar toe hebt KUNNEN gaan. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik val je niet aan... Maar ik was er al lang geweest om zelf te kijken... Ik had wel iemand gevonden die mij had willen rijden.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:35

Moeilijk hoor, je zult er ongetwijfeld toch dag en nacht mee bezig zijn. Ik hoop echt dat het dan allemaal niet lang meer hoeft te duren want straks ga je er zelf nog aan onderdoor. Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed af mag lopen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:47

griebels schreef:
Is er niemand anders die er met jou even langs kan gaan... Lijkt me onwaarschijnlijk dat je er al die tijd niet naar toe hebt KUNNEN gaan. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik val je niet aan... Maar ik was er al lang geweest om zelf te kijken... Ik had wel iemand gevonden die mij had willen rijden.


Ja hoor, ik had er al best heen kúnnen gaan...
Zoals ik al zei zie ik er erg tegenop om daar heen te gaan. Ik ben erg van slag geweest van alleen de foto's al. Ik heb haar tegen mijn zin moeten verkopen en voel me nu al schuldig genoeg.
Door daar heen te gaan om het met eigen ogen zien en zonder iets voor haar te kunnen doen weer weg te moeten gaan maakt voor Fly en de andere paarden niets uit, maar voor mij wordt het dan alleen maar moeilijker om rustig en beheerst de dingen te doen die ik nu doe.
Ik zou er alleen mezelf mee kwellen en daar bereik ik niks mee.
Uit zelfbehoud ben ik er dus nog niet heen gegaan. Laf misschien, maar voor mij op dit moment het verstandigst.
Ik heb de laatste twee/drie jaar nl. al genoeg ellende op persoonlijk vlak mee gemaakt en heb tot nu toe het hoofd redelijk boven water kunnen houden... ik weet niet zeker of ik dit er bij zou kunnen hebben als ik er 'met m'n neus bovenop zou staan'... Ik bewaar dus bewust een beetje afstand.
Hoe emotioneler je bij iets betrokken raakt, hoe moeilijker het is om je gezond verstand te blijven gebruiken.
Ik zal er uiteindelijk binnenkort wel een keer heen gaan en hoop dat ik die afstand dan kan blijven bewaren.

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:57

Gisteren zijn we er toevallig langs gereden en gelijk maar even gekeken, ik moet zeggen dat ze er beter uit zagen, wat voller en ook weer een beetje meer glans op de vacht i.p.v. dat doffe wat ze eerst had.
Ze stond nu op het gras.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
groetjes en sterkte
Emmy

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:32

Francis,het is goed zoals je het nu doet en je hoeft je zeker niet schuldig te voelen dat je er voor kiest NIET met je neus erbovenop te staan.
"Hopelijk" gaat het snel heel slecht met de paarden,zodat er iets gebeurt,waardoor ze toch een andere verzorger krijgen.............................Zo belachelijk als dit klinkt,dat is het enigste wat de situatie BLIJVEND zal kunnen veranderen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:56

Ja zo had ik het nog niet gezien Francis... Ik had het dus wel gedaan, maar als jij er niet tegen kan en zelf weer in een dip zou komen is het wel een ander verhaal. Hoe dan ook wens ik je veel sterkte...

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:31

hallo ik wil ten eerste ff zeggen hoe verschrikkelijk dit is.
ik woon in amersfoort en ik las net dat deze paarden aan de birkstraat staan?ik ga welleens na de veevoeder die verder op zit en als ik dan terug rij kan je haar vanuit de auto duidelijk zien klopt dat. het kan zijn dat ik me vergis maar is het mogelijk dat zij vorig jaar een veulen aan de voet heeft gehad en dit heeft die bruine er eentje toch?
ik heb niet het hele opic gelezen ik heb geen tijd maar als ik het fout heb verontschuldig ik mij daarvoor! maar volgens mjij moet dit de mnerrie zijn die vorig jaar een veulen had ze staan toch met zn 4en ofzo op een stukkie modder??
ik vraag dit alleen omdat ik er dan ook wat van snap hoor!!
ik hoop dat jejej beestje daar snel wegkrijgt als ik iets voor je kan doen moet je maar een gil geven
groetjes gemma

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:47

Klopt, Fly heeft vorig jaar een veulen gehad. Februari geboren en in September/Oktober liep het er nog bij, waar het nu is weet ik niet.
Dit jaar heeft ze begin dit jaar een doodgeboren tweeling gehad en de vosmerrie heeft vorig jaar ook een veulen verloren en nu een veulen aan de voet.
Op dit moment kunnen we weinig doen. Hij voert en de paarden zijn iets verbeterd... afwachten of hij het vol houdt of niet (waarschijnlijk niet). De DB blijft hem in de gaten houden en er zit inmiddels ook iemand van de AID op.

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:13

ik dacht al dat ik ze herkende maar nu weet ik het zeker.
ik heb nu het hele topic gelezen en ben nu dus helemaal blij ik blijf je op de voet volgen en ik hoop dat dit allemmal snel voorbij is zowel voor jou als voor die beestjes.
groetjes gemma