foto's Fly en Pretty

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:25

Vanmiddag heb ik weer contact gehad met de man van de DB.
Eigenlijk zou hij er vandaag met de dierenarts heen gaan, maar helaas ging dat door omstandigheden niet door. Heel veel kan ik dus nog niet zeggen.
Wel heeft hij verteld dat er momenteel gevoerd wordt. De paarden krijgen in ieder geval 1 keer per dag bix en er wordt volgens hem goed hooi gevoerd.
Ik heb hem gezegd dat ik hier al een beetje bang voor was, omdat ik zeker weet dat hij dit maar tijdelijk doet. Ik was dus bang dat het straks weer slechter wordt, hij dan wéér 2 weken de tijd krijgt, wéér een poosje voert, enz. enz. maar dat er dus niet écht verbetering in komt.
Maar hij verzekerde mij dat dat zéker niet zo gaat. Het is niet de bedoeling dat ze hem constant achter z'n kont aan moeten zitten dat die paarden verzorgd worden, er moet echt structureel en op lange termijn verbetering komen en hij zal ook echt met grote regelmaat gecontroleerd blijven worden.
Ik zei dat die eigenaar gewoon een spelletje speelt met de DB en de politie (de eigenaar lachte die kennis van mij gewoon uit toen hij over in beslag nemen begon), maar daar reageerde die DB man dus behoorlijk fanatiek op en zei dat ie dan aan hem een hele verkeerde heeft en dat het zo zeker niet zal gaan.
Hoewel hij begrijpt dat wij die paarden daar gewoon weg willen hebben (en hij mag het misschien niet met zoveel woorden zeggen, maar hij liet wel doorschemeren dat hij ook vindt dat de paarden daar eigenlijk weg zouden moeten), zijn ze nou eenmaal aan wettelijke procedures gebonden en iemand die daar bevoegd toe is moet beslissen dat ze in beslag worden genomen. Anders zouden ze onrechtmatig in beslag worden genomen en er is geen officier van justitie die daar mee accoord gaat. Beroerd, maar realiteit...

Maar eerst moet er dus gewacht worden op het oordeel van die dierenarts, en als het goed is gaan ze er morgen heen. Morgen in de loop van de dag zou ik dus weer bellen en weet'ie als het goed is meer.

Ik ben in ieder geval van plan om, als het gips er straks af is, wekelijks langs te gaan om foto's te maken zodat ook vastgelegd wordt of de paarden verbeteren of niet. Ik verwacht zelf nl. niet dat de paarden al snel in beslag worden genomen, puur omdat'ie nu voert (zij het naar mijn mening nog niet genoeg.... paarden in deze conditie hebben echt vaker als 1 keer per dag eten nodig), maar ik blijf er boven op zitten en dat zullen ze weten ook. Zodra ik het idee heb dat de situatie het zelfde blijft of achteruit gaat hang ik weer aan de telefoon en als er dan weer niets gedaan wordt ga ik denk ik toch maar wat publiciteit zoeken.

Maar eerst morgen dus maar afwachten en horen wat ze precies gaan doen...

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:22

He jeetje, wat een rot situatie! Dit soort mensen zouden toch met dezelfde wapens bestreden moeten worden.
Opsluiten met uitzicht op de keuken van een luxe restaurant en maar 1x per dag een klein klef hapje krijgen.
Boos!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:24

Ik heb even geen woorden, daarom maar een gebaar Ach gut

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:33

Ik vind niet dat zulke mensen nog een kans moeten krijgen om de situatie te verbeteren...

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:27

Ik was hier inderdaad ook al een beetje bang voor.......Ooit gaat ie over de grens en zijn de paarden daar weg. Sterkte Francis!!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:37

Dan gaat het zeker een tijdje "beter" en met enkele weken/maanden weer bergafwaarts... Niet te geloven! Is het bekend hoe vaak de DB er in het verleden al mee bezig is geweest en hoe vaak ze dezelfde procedure hebben aangehouden?
Ben benieuwd naar het antwoord van de DA. Nu maar hopen dat het een goede DA is en dit alles niet onderschat.
Sterkte.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:27

@FlyingHigh... ja ik weet het...'t is voor die paarden alleen te hopen dat 'ooit' niet ver weg meer is, want stilstand in conditie is ook achteruitgang... hoe langer ze er zo bij staan, hoe zwakker ze uiteindelijk toch worden...

@Bravura: Dat is de pest dus... de politie kent deze man al heel lang en er is ook al lang gebakkelij over de hele situatie, maar dus níet specifiek over de paarden en er is dus ook nog niet eerder een klacht over verwaarlozing ingediend, dus de DB weet hier eigenlijk pas sinds twee weken geleden van... Ook bij de politie is tot nu toe niet specifiek over de paarden iets op papier gezet... Maar goed, het is wel heel duidelijk dat deze situatie niet sinds kort ontstaan is. Een beetje DA kan wel zien dat deze paarden al langere tijd geen fatsoenlijke verzorging gehad hebben...
Vanmiddag horen we meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:30

Oh BAH BAH BAH!!!! Wat een rotsituatie...
Tuurlijk speelt die ei*el een spelletje... Oh echt, als ik die man tegenkom sta ik niet voor mezelf in!!! Laat je het vanmiddag weten zodra je meer weet???

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:14

En, heb je al wat gehoord vandaag?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:41

Zoals verwacht wordt er voorlopig geen actie ondernomen anders dan dat de eigenaar gecontroleerd blijft worden. De DB-man is er vandaag met de dierenarts geweest, er zijn weer foto's gemaakt en ze zijn tot de conclusie gekomen dat de paarden licht in conditie vooruit zijn gegaan, vooral de hengst en de Quarter merrie zien er redelijk uit. Voor Fly en de zwarte merrie moet hij nog wat extra dingen gaan doen, daar krijgt hij telefonisch en schriftelijk bericht van en moet ook binnen een bepaald termijn gebeuren.
Voorlopig gaan ze er, mét dierenarts regelmatig heen om de voortgang te beoordelen, en zodra de situatie weer verslechterd wordt er wel ingegrepen en krijgt hij een proces verbaal.
De DB-man gaat ook nog kijken of hij op een andere manier iets kan doen, n.l. via de welzijnswet voor productie dieren (hij fokt er mee, dus kunnen ze ook onder deze wet geschaard worden). Daar gelden andere regels voor en zijn de straffen een stuk hoger.
Voorlopig bevind de eigenaar zich met de paarden in een 'grijs' gebied en dat weet hij zelf waarschijnlijk ook donders goed... hij zorgt er voor dat het nét niet erg genoeg wordt. Maar hij krijgt nu dus geen herkansing meer op het moment dat'ie het weer laat verslappen (en ik weet haast zeker dat dat vroeg of laat gaat gebeuren).
Er is nog één ding dat ik zelf kan proberen, maar dat wil ik hier niet op internet zetten, want dat moet juist 'achter de schermen' gebeuren en daar moet ik ook nog even mee wachten...

De DB man én de dierenarts blijven dus contoleren en dat ga ik vanaf volgende week dus ook doen en dan wachten we weer af...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:46

Zenuwslopend, die onzekerheid. Ik hoop dat je achter de schermen kunt proberen Fly terug te halen.
En heel vervelende dat mensen weten dat ze in een grijs gebied zitten. Iedereen wordt geacht de wet te kennen, maar soms is dat ook nadelig.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:47

SH*T!!! Dat is echt balen, het was wel te verwachten maar toch hoop je het tegendeel.
Ik hoop dat je geheime plan wel slaagd en dat je Fly toch nog thuis krijgt
Zet em op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:26

Oh wat balen!!! Nu maar hopen dat ie snel weer in de fout gaat, dan is de situatie eerder voorbij... Als het nog langer zo door suddert zullen de paarden er niet op vooruit gaan! Heel veel succes met je plan! Als we je nog kunnen helpen met iets horen we t wel he!?

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:40

Jemig Francis wat een vreselijke toestand!
Ik vind het knap van je dat je steeds positief blijft en je zo min mogelijk probeert te ergeren aan het feit dat het allemaal zo lang duurt!
Complimenten daarvoor! OK dan! Enne.........we denken aan je, hou vol!! Ach gut

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:48

Aaaarrrggghhh,daar word je toch niet goed van!!??
Hoe houd je het vol,zonder jezelf te gaan misdragen en die vent een op zijn smoel te slaan...???
Ik heb ook ECHT respect voor je geduld en hoop!
Ik hoop met je mee op een goede afloop,want dit mag niet blyven duren...
Ik ga verder met duimen...

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:11

jeetje francis, wat vreselijk! ik hoop met alle andere mee dat je 'geheime' plan slaagt en dat Fly weer snel in zijn vertrouwde stalletje komt te staan. zet hem op, ik duim NATUURLIJK ook voor jou! Ach gut

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:43

Dank je wel luitjes... 't is wel fijn te weten dat mensen het toch wel met je eens zijn dat dit niet kan...
Mijn plannetje is overigens niet echt geheim of illegaal ofzo hoor... wil alleen niet dat 'bepaalde mensen' Knipoog vantevoren weten wat ik wil proberen, want dan lukt het dus juist niet... Uh...wazig verhaal maar ik hoop dat jullie't snappen...
We geven in ieder geval zeker nog niet op! Extreme duivel

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:46

Succes!

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:37

Ook van ons heel veel succes en sterkte gewenst!
Groeten van Afbeelding Donjaja.

Yosan

Berichten: 593
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Uplengen(Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:57

succes francis, ik hoop dat het lukt.

Knd844
Berichten: 49
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:29

Nou ik heb een tijdje geen internet bekeken en nu lees ik dat hij in iedergeval 1 keer per dag voert. Alsof dat genoeg is en hooi genoeg. Bij zulke verwaarloosde paarden. Niet normaal. Ik hoop dat je eigen plannetje lukt hoor. Ik weet wel niet wat het is en dat maakt ook niet uit maar als het mijn paardje was geweest had ik ook verder gekeken. Heel veel succes en ik moet je echt even een compiment geven over je gedult en nette manier van handelen. Ik zou dat echt niet kunnen he.

Gr.
Esther

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:56

Weer een week voorbij... Ik vroeg me af of er mensen zijn die daar in de buurt wonen die er toevallig van't weekend langs zijn gekomen (of misschien vandaag even langs zouden kunnen gaan). Ik zou wel willen weten hoe het er nu voor staat... Zijn ze iets in conditie vooruit gegaan, wordt er nog steeds gevoerd... dat soort dingetjes. Ik ga vandeweek de DB man nog wel weer een keer bellen voor een up-dateje, maar zou het ook van 'derden' willen horen.
Hopelijk gaat morgen het gips er af en dan ga ik zelf elk weekend even kijken.
'Het plannetje' moet nog even wachten, als er ondertussen niks verandert proberen we dat pas op z'n vroegst zo eind juni, maar in de tussen tijd wil ik dus wel de boel goed in de gaten blijven houden.

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:44

En Francis, is het gips er inmiddels al af? Ik hoop toch zo voor je dat je komend weekend zelf even kunt gaan kijken, al zal het niet gemakkelijk zijn om nu nog niets te mogen en kunnen doen.
Nogmaals heel veel sterkte gewenst.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:59

Yep, gips er af. Ik loop nog met krukken, maar auto rijden lukt wel, dus ga even zien of ik er van't weekend nog langs kan.
Heb gister gebeld met de DB man.
Situatie is 'stabiel'. Er wordt nog steeds gevoerd en water gegeven. Hij moet nog een brief krijgen met een verslag van de DB, rapport van de DA en een aantal punten die hij van de DA moet doen.
DB man zou proberen eind deze week (da's dus al zover) of begin volgende week nog een keer met de DA daar heen te gaan om een soort evaluatie op te maken.
Ze blijven hem nog steeds in de gaten houden. Zolang het blijft gaan zoals het nu gaat denk ik niet dat ze zullen ingrijpen.
Hoewel er dus maar 1 keer per dag gevoerd wordt, hooi en brok. Ik denk dus niet dat die paarden erg veel in conditie vooruit gaan. Ze zullen er alleen ook niet slechter op worden... Hij weet gewoon precies tot hoe ver'ie kan gaan...
We zullen zien of hij het vol blijft houden... straks met het warme zomer weer zal er toch vaker water gegeven moeten worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:11

Jeetje Francis wat goed van je zoals je hier mee omgaat! OK dan! Ik had al tienduizend keer met mijn hoofd tegen de muur gebonkt en nu met een zware hersenschudding in het ziekenhuis gelegen!!! Frusty Schijnheilig Ik hoop zo voor jou en de paarden dat ze op een gegeven moment toch gaan ingrijpen! Nog steeds heel veel sterkte en succes met je plannetje (ben wel een beetje nieuwsgierig wat je wil gaan doen Tong uitsteken )!