foto's Fly en Pretty

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:55

Ik volg je verhaal en ben diep geschokt, iedere keer lees ik nieuwe berichten met tranen in mijn ogen, ik hoop zo dat het jullie lukt om de paarden daar weg te halen Scheve mond

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016


Ranny
Berichten: 88
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:03

Algemene nr van de dierenbescherming is 0900-2021210
Misschien heb je hier wat aan. Als iedereen die wil helpen nou gaat bellen, dan word er misschien wat sneller actie ondernomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:14

Oh...ben echt helemaal stil ervan...wat vreselijk!!! Francis ik ben nog steeds fulltime aan het duimen voor jullie!!!! Ken jullie dan wel niet, maar dit breekt echt mn hart!!!! En ik denk dat van iedereen hier. Ik volg alle berichten op de voet!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:23

Ik hoop dat het je snel lukt om Fly weer terug te krijgen.

Je suis Charlie.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:06

Ik hoop dat het lukt met de dierenbescherming.
Hier in de buurt zit nl. ook en man die zijn paarden en andere dieren erg verwaarloosd. De dierenbescherming is al een aantal keren langs geweest en er is niks gebeurd. De man vertelt een zielig verhaal dat zijn vrouw ernstig ziek is en hij krijgt dan een waarschuwing en binnen een bepaalde tijd moet het verbeterd zijn. Die man zorgt er dan voor dat de stallen e.d. er weer netjes uitzien geeft zijn dieren eten en vervolgens als de "proeftijd" voorbij is verwaarloost hij zijn dieren weer.
De buren van deze man hebben al zoveel geprobeerd, video opnames gemaakt, zelf van dode dieren die al drie dagen in de wei lagen, politie gewaarschuwd en nog heeft deze man dieren.
Ik kan hier zo kwaad om worden!

Ik hoop voor jullie dat het niet zo lang gaat duren, want dit is al jaren aan de gang. Ik wil niet zeggen dat de dierenbescherming niet goed is, maar ik krijg het idee dat ze niet zoveel mogen doen en dat vind ik zo jammer.
Ik wens jullie heel veel succes!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:10

Bah Francis, wat zul jij het moeilijk hebben nu. Om dit te zien moet verschrikkelijk zijn. Ik wens je enorm veel sterkte en ik duim, duim dat jullie het voorelkaar krijgen die merries daar weg te halen!!!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:10

Nanouk is aan het bellen want wij zitten hier samen achter de computer met tranen in ons ogen.
Wat een schande dat het zo ver moet komen en dat er dan met moeite wordt ingegrepen.
Ik heb hier geen woorden voor......

Francis, ik hoop zo dat dit snel over is en dat je lieve keutel weer in haar oude staat kunt terugbrengen.
_________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand.Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:17

Te triest voor woorden, ik hoop dat er snel een bevredigende oplossing komt.
Misschien kun je ook nog als argument gebruiken dat het ronduit gevaarlijk is zoals de paarden nu staan met als die scherpe dingen in de paddock. Ik zie tenminste de nodige troep die er geparkeerd staat.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:56

We zijn een mail en bel offensief begonnen.
De foto's van Fly voor en na gestuurd en de site van de APHA erbij zodat ze kunnen zien hoe een Paint eruit hoort te zien. Want daar blijkt nogal wat onduidelijkheid over te bestaan. Ze spiegelen het gewoon aan een KWPN-er Huilen

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Desiree01

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Op de wereldbol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 12:21

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties, ik ben blij dat iedereen de ernst van de situatie inziet en belt met de DB. Het gaat nl. niet alleen om Fly maar ook om Pretty en veulen en de hengst. Vandaag iemand gesproken die me vertelde dat het veulen als het daar niet snel weg is problemen in de toekomst kan krijgen door het tekort aan voedings stoffen wat het nu heeft. Daarom met z'n allen blijven bellen ook kennissen en vrienden laten bellen. Ik hoop dat de APHA of DPHC iets kan betekenen hieren en ook de NQHA.

Sommige worden door het leven gedragen en sommige erdoorheen geslagen....

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:42

Jeetje wat verschrikkelijk! niet te geloven dat zo'n supermooi paard er nu zo bij loopt
Heel veel succes, ik hoop echt dat je haar terugkrijgt, en dat ook de andere paarden een beter leven krijgen!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:25

De foto's die maandag zijn gemaakt zijn nu ingeschanned en naar de dierenbescherming gestuurd, en ze gaan ook naar degene die straks ook het veterinair rapport moet opmaken. Die wordt er dus pas bijgehaald als de twee weken om zijn en er niks of niet genoeg verandert is, dus dan weet hij ook hoe ze er in ieder geval vandeweek uit zagen.
Beiden hebben ook een aantal foto's van Fly gehad toen ze nog bij mij was, dus vergelijkingsmateriaal hebben ze dan ook.
Ik ga de vorige eigenaar van de hengst ook nog om foto's vragen van vroeger, dan hebben ze foto's van meerdere paarden om te vergelijken.

Ik plaats hier niet alle foto's, ten eerste zijn het er heel veel, en ten tweede is de situatie al duidelijk genoeg zonder pagina's vol foto's...
Deze zijn puur bedoeld om te laten zien wat ik hierboven bedoelde, dat de eerste foto's nog 'flatterend' zijn...:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Francis op 15-05-04 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:46

Afbeelding

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:46

ik heb die laatste er even bij gezet...

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:49

Jeetje, het zijn net van die foto's die je normaal bij het brooke hospital tegenkomt...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:50

Oh, dank je... waarom die het nou niet deed?

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:53

wow wat was dat een mooi paard!!
enu.. Verdrietig Huilen dit kan echt niet!!! Scheve mond
francis.. ga je der weer proberen terug re krijgen!??
( lukt dat dan niet via de eigennaar?? )
word erop gereden enzo??
'k wens jullie echt super suc6

    It's just how life goes.. step by step

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:11

echt vreselijk! Lips are sealed Huilen Boos!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:23

Ik wordt hier z\o booooooooooooooos van Boos!
Dit kunnen ze toch niet maken kijk hoe een mooi beestje het is!!!
En de gene die dit veroorzaken ik hoop dat ze het ooit 10 keer zo hard terug krijgen ben zooooooooooo kwad hierom!!!!!!!! Boos! Stoom uit je oren Frusty
Ik WALG van zulke mensen!! Misselijk Lips are sealed

Ik wens je ontzerttend veel succes !!! en hoop dat het lukt want dit is niet normaal!!!
Rotvent

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:53

ariekkie schreef:
wow wat was dat een mooi paard!!
enu.. Verdrietig Huilen dit kan echt niet!!! Scheve mond
francis.. ga je der weer proberen terug re krijgen!??
( lukt dat dan niet via de eigennaar?? )
word erop gereden enzo??
'k wens jullie echt super suc6


Ik ben inderdaad van plan om haar uiteindelijk weer terug te krijgen. Ze moet daarvoor eerst in beslag genomen worden, dan gevrijwaard door de Off. v. Just. en dan kan ik haar waarschijnlijk wel terugkopen voor de 'dagwaarde'. Maar dit proces duurt dus even...we moeten nu eerst zien of er dingen veranderen (waarschijnlijk niet) en of ze dan inderdaad beslissen haar in beslag te nemen... Daarover wordt ik op de hoogte gehouden.
Terugkopen via de eigenaar hebben we geprobeerd, maar hij wil haar niet verkopen. (Hij denkt dat we haar goedkoop willen kopen om snel winst te maken door haar direct door te verkopen voor het 3 of 4 voudige... Frusty

Er wordt inderdaad nog op haar gereden. De buurman heeft ons verteld dat hij nog wel eens rijdt op Fly en meestal terug komt met een paard dat van oren tot staart zó nat is dat het lijkt of ze onder de tuinslang geweest is. Nog niet zo lang geleden heeft hij haar opgezadeld om als een dolle achter z'n losgebroken hengst aan te jagen...
Ik heb een close up van haar rug waarop een grote plek is te zien waar het haar weg is. Ziet er een beetje vies en 'ratterig' uit... dit lijkt een doorrijplek te zijn van het zadel dat natuurlijk nooit meer past.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:07

Oooohhh, wat zien die dieren er op de laatste paar foto´s uit! Dit is echt niet normaal! Als ze deze dieren niet in beslag nemen snap ik het allemaal niet meer!!! Stoom uit je oren

Catmax

Berichten: 298
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Waar mijn hartje is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 01:56

Hoi Francis,

Ook ik volg je verhaal op de voet. Het is echt hartverscheurend om je verhaal te lezen en de foto's te bekijken. Vooral als je de foto's van "vroeger" naast de foto's van nu zet zie je zo duidelijk het verschil! Het is gewoon frustrerend als je de belachelijke situatie ziet waarin de paardjes verkeren!! Het ongelukkige en de lusteloosheid straalt gewoon van ze af, vreselijk!

Ik hoop dan ook dat er snel een einde komt aan deze situatie zodat ze weer een beetje bij kunnen komen op een plekje met heel veel liefde, want dat ze dat de afgelopen tijd gemist hebben is wel duidelijk!

Omdat ik niet in de buurt woon, en dus in dat opzicht niet erg veel bij kan dragen, wil ik je in ieder geval via deze weg heel veel sterkte wensen voor de aankomende weken!!

~ Forget the failings of the last, Look forward to the success of the next ~

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:10

het is toch niet te geloven Schijnheilig Boos! Verdrietig
Als je niet voor je paarden zorgt koop dan ook geen paarden
nou veel sterkte Ach gut
(Emma)

Im Artfully Maid Dana

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:28

Ik volg ook je verhaal, en ik vind het belachelijk dat die paarden niet meteen in beslag genomen worden. Ik weet niet hoe lang Fly (en de andere paarden) nu van die eigenaar zijn, maar ik weet wel, dat hij geen dieren verdient!!!
Ik zou heel graag willen helpen, maar ik woon bij Eindhoven, praat met zachte G enzo, als ik zou bellen weten ze ook meteen dat ik de paarden niet IRL heb gezien... Ik zou ook niet weten wat ik ze zou moeten vertellen. Als iemand me dit kan vertellen, wil ik zeker wel een belletje plegen... Ik hoor het wel...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:37

Heb even het hele topic gelezen en ik zie nu dat ik vooral niet moet gaan bellen... Bij deze vervalt mijn vraag in bovenstaande reactie...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers